Gå til innhold

Davidsonno

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Davidsonno

  • Bursdag 03/04/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Davidsonno's Achievements

  1. Hei. Jeg har akkurat hatt bilen min på Eu kontroll. Der fikk min slitne bil to 2-feil, dvs ett 2-feils punkt for en bremseskive og ett 2-feils punkt for en lykt. Begge disse 2-feilspunktene er enkle å ordne. DERIMOT: Den målte avgassen var på hele 5,85!!!! MEN: Dette er oppført som 0-feils punkt selv om avgassen er fyllt inn med 5,85. Avgassen her heller ikke beskrevet i feltet under hvor feil beskrives, og det står totalt kun to 2-feils punkter. Dette må da være feil.. Mitt spørsmål er da: Om jeg ordner de to punktene som jeg har beskrevet over ang bremse og lys, og så får bilen etterkontrollert på et annet verksted, vil de da GODKJENNE bilen? ...eller vil det bli noe vanskeligheter ettersom avgassen er for høy (men dette er av ukjente grunner altså beskrevet som ett 0-feils punkt) Takker for svar fort:)
  2. Nå har jeg forsøkt det meste for å prøve å se om det hjalp med noen "luriumprodukter" for å få bilen til å ose blårøy så inni helvete:-) Jeg har brukt OMEGA produkter: 907 engine flush tilsatt i oljen før jeg byttet til ny og skiftet filter. 917 pakningstetter 992 dyserens i bensinen Ellers så har jeg hatt på Castrol GLX olje 15-40 Bilen går nå som ei kule..og ventiltikkingen forsvant også. Motoren går nå "nesten lydløst" i forhold til tidligere. MEN... Den ryker like mye..Det vil si: OSER!!! Å lukeparkere når bilen er varm er greit, men å kumme seg ut av en trang lukeparkering når bilen er kald, det er omtrent umulig, fom man må kjøre litt frem og tilbake, for da ryker man fullstendig ned og ser ingen ting. Det går forsåvidt greit når man kan starte bilen å bare kjøre rett avgårde..med røykskyen bak seg:-) Blårøyken slutter innen få minutter når motoren blir varm. Ingen utvei utenom å skifte ventiltettingene? Eller, KAN det være noe annet?? (Når man kjører med en sånn blå-sky etter seg, ødelegger man da katalysatoren fort eller har det ingen ting å si?)
  3. Nei, ikke til selve toppdeksel nei. Slangen går ned og bak på motorblokka til ett eller annet på venstresiden bak..vet ikke hva. Slangen er forøvrig svart med grønn stiplet linje på.
  4. Hei. Jeg lurer på en ting. Hadde bilen på verksted for en mnd siden og når jeg fikk den igjen så jeg at den lille slangen som går ut fra venstre siden på luftfilterboksen var "knekt av" Dvs, den plastnippelen den slangen satt på var ødelagt, og slangen kunne derfor ikke festes på luftfilterboksen. Den lille slangen er svart, 7-8 mm i diameter kanskje, venstre side på luftfilterboksen. Hva er den til? Og hva slags funksjon har den? (og hva skjer når den IKKE er koblet til luftfilterboksen?)
  5. Noe forslag til verksted i sverige da? Helst ikke så langt fra grensen... (Hmm..hva heter ventiltetninger på svensk?)
  6. Heisann! Nei, da husker du feil, det var ikke jeg som fant ventilløftere til 12.000. Håper for all del jeg slipper å skifte de... Derimot så spør jeg om noen vet OM DET GÅR ANN Å SKIFTE VENTILTETNINGENE PÅ MIN MAZDA UTEN Å TA AV SELVE TOPPEN. Grunnen til at jeg spør er at jeg MÅ forsøke å få gjort det så billig som mulig for jeg har innmari dårlig med cash for tiden, snufs, og har akkurat brukt 14.000,- på andre reprasjoner på bilen for under en mnd siden.. Jeg hadde vært veeeeldig takknemlig for tips og svar. Noen som kan anbefale et verksted som er rimelig i OSLO området? Jeg HAR kjøpt selve ventiltettingene sammem med pakningssett når bilen var på rep for en mnd siden. Kanskje det er noen nevenyttige her på forumet som kunne tatt på seg jobben?? (Osloområdet).
  7. Om det ikke er noen som kan svare for akkurat min biltype, så spør jeg (som den kløna jeg er) hvordan man normaltsett går frem for å skifte ventiltettingene punkt for punkt(altså uten å ta av toppen. En annen ting jeg lurte på: Kan man bruke mineralolje på en bil som ellers har gått på helsyntetisk olje? Fant denne på biltema: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Lavtrykende-motorolje-10W40/ og tenkte kanskje det kunne avhjelpe LITT inntil videre da bilen min ryker noe forjævlig..
  8. Hei. Er det mulig å skifte ventiltetningene på en mazda 626, 1996, 1,8 GE UTEN å ta av toppen? (Har lest flere steder at ventiltetningene kan skiftes ved å koble til trykkluft for å slippe å ta av toppen, men..KAN dette gjøres på min type bil?) Snakket med en på et verksted over telefon, og som igrunnen ikke hørtes ut som de var interesert i no jobb heller da men...han sa at dette ikke var mulig på min bil, og at toppen måtte av..pris 15-20 000,-. Det er jo mer enn hva bilen min er verdt. HMMM.. Noen som vet? OM det er mulig å skifte ventilteningene, hva vil dette koste? (Jeg har selve ventliteningene etter at bilen var på et verksted for kort tid tilbake og de kjøpte helt slipesett for å bruke innsugningsmanifoilspakningen i det settet..kr 2.500,- så jeg håper å kunne bruke disse ventilteningene) I NEED HEEEELP:) ...dvs, mine naboer i nabolaget trenger denne hjelpen, som ryker fullstendig ned med blå-hvit røyk når jeg starter opp bilen, hehe
  9. Takk for det. Jeg vet både hva laste indekser og hastighetsbokstavene står for, så spørsmålet mitt var igrunnen ikke mentet på dette, men hvilke dekk som vil være best for min bil, da også med tanke på støy. Det gjelder SOMMERDEKK:)) I NAF sin test over årets sommerdekk kommer Nokian Hakka H ut som testens vinner, og har det står at det har lavt støynivå (10 poeng av 10 mulige) men dekkene i testen er ikke merket XL. Og ettersom det dekket som kan passe på mine felger har lasteindeks som ligger en del over det som er nødvendig for min bil (altså merket 90H XL, men jeg trenger bare 81T), så kanskje Nokian Hakka i3 er bedre for meg (merket 86T)? Igjen, hva er best for min slitne mazda 626 ?? Nokian Hakka H (185/65 14r 90 H XL) eller Nokian Hakka i3, (185/65 14r 86 T) Hva ville dere ha valgt og hvorfor? Jeg må bestemme meg på mandag:):mekke:
  10. Jeg skal kjøpe nye sommerdekk, og til min bil er dekk størrelsen 185/65 14. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Nokian Hakka H, men i min dekkstørrelse, er finnes de kun i 185/65 14 90H XL (XL betyr visst at de såler større belastning..) I følge vognkortet trenger jeg bare 185 /65 R 14 81T Jeg vil ha dekk som bråker minst mulig i tillegg til at de har gode kjøreegenskaper. Men, vil de dekkene NOKIAN HAKKA H som jeg beskriver bli litt overkill for min bil, som igjen medfører unødvendig mye støy? Jeg er ingen råkjører, og har heller aldri bilen noe fulllastet, så kanskje Nokian Hakka i3 ville være mer passende, med spesifikasjonene: 185 /65 R 14 86T. Vil dette i såfall gi mindre lyd fra dekkene? Noen som har noen erfaringer med i3?? I3 er beregnet på små og mellomstore familiebiler, og min bil går vel da kanskje under mellomstor bil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår