Gå til innhold

janusch

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om janusch

  • Bursdag 02/05/1977

Contact Methods

  • Bosted
    kongsvinger

janusch's Achievements

  1. Har nå hatt noen runder med dette på verkstedet. Runde 1: Først skjekket de dørene for ledningsbrudd. Deretter ble en dårlig kontakt i comfortmodulen funnet. Når jeg hentet bilen fungerte vinduene igjen, ihvertfall rett etter avhenting , men så var det tilbake til status quo. Runde 2: Leverte bilen inn igjen og hele comfortmodulen ble byttet. Nå fungerer vinduene rett etter oppstart, men etter litt kjøring dør de helt igjen. Dette er rimelig uforståelig og veldig irriterende. Kan legge til at flere funksjoner med kupeen har vært rare. Bla. sentrallås, kupelys og kupevarmer. Noen som har noen ide til hva som kan være galt?
  2. Hei Har et problem med de elektriske vinduene på fabian. En dag jeg satte meg i bilen var det plutselig ikke respons i de elektriske vinduene, verken på høyre eller venstre side. Det har vært veldig fuktig i bilen en stund nå, får ikke tørket den ut ettersom den står gateparkert. Det merkelige med problemet er at de har virket to ganger rett etter at jeg har startet bilen nå, så slutter de plutselig å fungere igjen (holder kanskje 1 min). Siden det sluttet å fungere på begge sider samtidig mistenker jeg at det er noe galt med noe som påvirker begge sider. Noen som har vært borti noe lignende?
  3. Tanken er nesten full på måleren, husker at jeg fylte full tank forrige helg. Har ikke vært noen bensinlukt heller så tvilsomt med lekkasje. Sjekker sikring nå.
  4. Dette er en 2005 modell, 1,2 liters. Får gå over sikringene i morra.
  5. Puhh, det var enda bra. Vet noen om det går an å høre etter om bensinpumpa går når tenninga er vridd om. Takk for svar.
  6. Bensinpumpa ja, da må jeg i såfall ut med hele tanken og greier da. Får prøve å finne ut hvor den slangen sitter da. Kan føye til at bilen har stått i garasje de siste to årene før jeg kjøpte den. Har stått ute en liten stund nå.
  7. Heisann Er ganske forbanna nå, skal flytte, men bilen starter ikke. Gjorde noe småmokk på bremsebeleggsensoren forrige helg. Siden dette har ikke bilen vært brukt, nå starter den plutselig ikke. Det er ikke batteriet og neppe startmotoren heller for den forsøker å tenne. Virker som om det ikke kommer bensin til. Bilen funket klokkefint sist søndag. Jan Olav
  8. janusch

    Varm motoor

    Hei forum Jeg har hatt problem med for varm motor i lengre tid nå. Det har ikke vært kritisk varmt, men spesielt på bykjøring har temperaturen blitt høy. På langkjøring er temperaturen stabil. Bilen har ikke vært på service på ganske lenge. Det jeg lurer på er om den høye temperaturen kan skyldes at kjølesystemet er tett, eller om det kan være snakk om en defekt termostat eller vannpumpe? I tillegg kjørte jeg bilen for varm på bykjøring her en dag. Det spratt av et rør på kjølinga til og med. Etter det har bilen blitt varm etter kort kjøring. Er det noen som har en god prosedyre på å lufte ut kjølesystemet på en Omega. Holder det å kjøre bilen på tomgang med radiatorlokket av eller er det en ventil som må skrus opp og? Er takknemlig for alle svar. JO
  9. Skulle skifte toppdekselpakninga i dag. Det viste seg å være verre enn først antatt. Pakninga er nærmest forstenet og sitter dørga fast i veivhuset. Måtte brekke løs pakninga med skrujern, men det sitter masse rester igjen. Har ikke lyst til å skru av veivhuset, men er heller ikke for lysten på å skrape med kniv. Er det noe løsemidler jeg kan bruke? Så også en video hvor de brukte en drill med ei fin skrubbe fra 3m som effektivt fjernet pakninga. Problemet med denne er at det kommer til å komme masse dritt nedi veivhuset. Dersom det kommer støv nedi veivhuset, kan jeg rense ut dette med å la motoren gå i 5 minutter og deretter bytte olje og filter? Bilen er temmelig gammel og kommer neppe til å ha mer enn 2 år til på veien, så langsiktig slitasje er ikke det som bekymrer meg mest. J
  10. Takk for svar. Jeg får antageligvis tilgang på garasje og litt hjelp av en fyr, så da ordner det seg nok. Esbandos: Har bremser på høyre side så da får jeg vel sjekke vaieren. Santino: Høres jo ikke avskrekkende ut med 1000 kroner for en slik jobb da. Går også lenkearmer under navnet bærearm eller "lower control arm?". Bærearm fant jeg for 700 kroner på mekonomen. Noen som vet om dette kan stemme? jeg har tre stykker som må byttes. Har lyst til å gå for hjallaløsningen når det gjelder mansjetten, men spørsmålet er vel hvor mye dritt som har kommet inn i lageret. Ser jeg dette greit på greasen når jeg tar av mansjetten? Ser frem til å få dette unnagjort. JO
  11. Hei forum Jeg har nettopp hatt min gamle omega på EU kontroll. I den sammenheng ble det selvfølgelig avdekket en del mangler. Bilen er såpass gammel at jeg tviler på at det lønner seg å få alle manglene utbedret ved et verksted. Så da er alternativet å bryte seg løs på jobben selv, eller skrote bilen. Er det noen der ute som vet hvor komplekse utbedringen av de nevnte mangler er og omtrent hvor mye et verksted tar for jobben? Slakk i lenkarm*3 - Har lett men ikke funnet disse delene på nett, men ut fra lignende deler er de vel ganske dyre? Slakk, betyr det at lenkarmene må strammes/justeres, eller må de byttes? Defekt drivakselmansjett - Må jeg her av med hele hjulet, eller holder det å ta av bakakslingen? Håndbrekk ingen effekt høyre side - Dette kan vel skyldes mange årsaker. Jeg er veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg her, rimelig uerfaren med sånt. JO
  12. Jeg har en Opel omega 2.0l i club caravan, 92 modell med defekt kardangklokke. Jeg bestilte derfor ny kardang fra høggern som skulle passe stasjonsvogn, dvs 30mm drivakslinger. Det viste seg derimot raskt at jeg hadde 27 mm diameter drivakslinger på min bil. På et eller annet tidspunkt har Omega gått over fra å bruke 27mm til 30mm drivaksling/klokke på omegaen. Jeg vet at sedan bruker 27 mm klokke/diff.aksling. Er det noen som vet om kardangklokka til en sedan passer på stasjonsvogn? Jeg har ikke så mye valg akkurat nå, vanskelig å finne del fra tilsvarende bil som den jeg har. Dersom utvekslinga ikke er helt den samme, og dette ikke får andre konsekvenser enn at speeometeret viser feil fart, ja så får det bare være. Anyone?? JanO
  13. Takk for svar. Problemet ligger i klokka så vidt jeg forstod, samme som tårnet?. Årsaken til problemet er at olja har runnet ut fra kardangklokka, noe jeg ikke oppfaget før det begynte å komme kakkelyder bakfra - sånn går det når en sluntrer med service. Er det mer pes å bytte delene inni kardangen enn det er å skifte hele greia? Uansett er ikke dette noe jeg får til selv.
  14. janusch

    Kaputt kardang

    Jeg fikk påvist kaputt kardang i dag. Problemet er at bilen er gammel (93 modell Opel Omega stasjonsvogn 2.0l) og det er ikke så greit å finne identiske deler i nærheten. Jeg fikk vite at jeg måtte kjøpe en tilsvarende kardang fra en stasjonsvogn med samme motorstørrelse. Når jeg skal finne del må jeg holde meg til 91-93 modellen (Omega A) eller kan jeg gå for en del fra den nyere Omega B?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår