Gå til innhold

volvo142t

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo142t

  • Bursdag 07/16/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Soknedal

volvo142t's Achievements

  1. hehe. Finner ikke senkesett mer enn 40mm til 140 serien, så må få modda noe dær. Blir vell rundt 80-100 alt etter som. Prøve å få felgkanten i kant med skjermene. Har btw tenkt meg på subaru 02C blå, slik som 940 til kimmit.
  2. Takk takk :) Har skjedd litt i det siste, så skal få lastet opp noen bilder. Lakkert forstilling i blank svart, skal monteres snart med nye opphengskuler å superflex foringer. Bakakslel er også i hus, husker ikke nr på den, men har stått på en volvo rallybil. Så den har sperre;)
  3. Innvisterte i motor til volvon nå:pimp En nybygget ft, mangler turbo og ledningsnett. Jeg har et komplett ledningsnett fra en E-motor liggende å tenke å kjøpe meg datasprut å bygge ut i fra det. Så har jeg liggende en helt ny garret turbo, som egentlig skal være på 5L turbodiesel motor (traktor) m samme flens u wastgate. Noen som har vet om dette vil virke? å noen som ambefaler sprut? Leser at de fleste bruker Megasquirt på volvo, men jeg ble ambefalt å handle hestec. Men han som ambefalte meg det sa at hestec spruten var vanskelig å mappe, å det var en fordel å tra til hallvarsson racing å mappe den. Ft med 531 topp, porting, nye h-profil råder, avbalansert alt, borret opp til 2.4l, ståltoppakning. alu kamdrev, men skal bytte til justerbart. kanskje grenrør fra kimmit.
  4. Hei. Ønsker å kjøpe et komplett ledningsnett til min FT motor, eller den bakerste delen om noen har. Må være komplett. Noen som vet noe eller har et liggende?
  5. Sjekket en del på youtube. Men var lite av 140 serien med v8, men mye 240. Har hørt om volvo med chervrolet 350 motorer, men den 302`n jeg har e hakket mindre, eller smalere. Tror ikke det skal være noe problem å få tilpasset den inn i bilen, men må vell lage ny tunell til girkassen og det er vell der et problem kan oppstå for biltilsynet.
  6. Hei. Har et gatebilprosjekt stående, tengte i starten at jeg skulle putte inn en b230 turbo. Men har et oppgitt mustangprosjekt stående, med en 302 v8, 4 trinns kasse og bakaksel. Noen hær som har hørt,sett eller lest om dette i en volvo 142 før? Hadde vært sinnsykt tøfft å fått det gjennomført.:)
  7. Hei! Var i helga å kjøpte en 91mod Ford Econoline og i radiatorlokket på den er det grønt slam, kan dette bety at bilen har gåen toppakning? :S:( Bilen virker også som å ha gåen termostad, for tempføleren står på min og varmaperater har ikke i fra seg varmluft. Kan noen gi meg hjelp? og noen som vet prisen for å eventuelt bytte toppakninger på denne bilen? eller er det så lite arbeid at det lønner å gjøre det selv, kan man komme til under dashboardet? Mvh. volvo142t
  8. Tenke å få lage en bra sleeper til sommeren :D Tektylering på framskjermer. Under forfra, klar for tektyl. Fjernet reservehjulsbrønn og sveiset rust. Forstilling klar for lakkering. Nye stabstag og foringer fra Pedersen Racing. Totalbilde av sånn den står den dag i dag. :/ H.bakskjerm. Under bakfra. Nye felgene, kjøpt hos Gummihuset.se Motorrommet, her skal turbomaskinisten stå. Men det gjenstår en del sliping her.
  9. Hei til alle bil fans. Tenke jeg skulle lage meg en tråd av mitt prosjekt. Bilen er en 1972mod Volvo 142 som jeg kjøpte for et halvt år siden. Bilens tilstand da jeg kjøpte den var med rust i gulvet under pedalene, bak førersetet og i hjulbuene, bilen var kjørbar men ikke registrert. Målet er å bli ferdig med bilen til sommeren til jeg skal ta bilførerkortet. Chassie: Orginal look m sea green eller mørkblå lakk. 80-100mm senk Whiteline stabstag fram og bak Superflex foringer Volvo 240 bakaskel med sperre. Super DTM 18" 8,5 Felger. Har nå 240 bremser bak og fram, men blir skikkelig bremser til neste vinter. Volvo 164 Servo. Flytte batteri og spylervesketank i bagasjerommet. Fjernet reservehjulbrønn bak. Tektylert under (fintektyl) Lakkert understell. Motor: Volvo b234f 16v fra 740. Porte topp H-profil råder Lavkomp smidde stempel Garret turbo Balansere og vektjustere Månen kam Dobble ventilfjærer eller fra 8v topp Megasquirt Custom innsug og grenrør m extern wastgate. Rustfri eksos. Intercooler 100x300x600. Bmw Zf gearkasse. Interiør: 5-1 Stereo (gjemt unna for å holde retrostilen) Orginale seter, mørkblå. Orginal radio i dashboard, cd spilleren i hanskerommet. Svarte dørpanel og svarte armlener bak. Svart gulvmatte. Retro temp og trykkmålere i Midtkonsol. Pedaler fra volvo 940, må ha hydralisk clutch. Kanskje bakrute uten varmetråder. Hadde tenkt på dette utsende, bare svarte deksel rundt lyktene som er orginalt. http://www1.garaget.org/archive/115/114103/153990/153990-1572981.jpg Motorrom, kanskje rettstille motor, får se hvor god plassen blir. http://www.garaget.org/?car=81979ℑ=1769385 Skal laste opp bilder av min bil så fort som mulig etter neste verkstedøkt;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår