Ja, det stemmer, det er en AAM-maskin med 75 hk. Dette er en gammel motor som sto i 92 og 93-modellene av Golf 3. Etter dette kom 1,8 90 HK.
Jeg hat forsøkt å skifte kjølevæsken, denne så ikke akkurat pen ut.. I Hynes-manualen står det at volumet som skal fylles på er ca 6,3 liter, men etter ca 3 liter var det fullt.. Antar dermed at det er tett en eller annen plass i systemet :(.. Det kan også stemme med at slangene ikke er særlig harde under drift, men på den annen side skal ikke trykket være mer enn 1.3 til 1,5 bar, så det er jo ikke så allverdens mye.
Men det som forundrer meg er at temperaturen faktisk går ned også når man kjører? Hadde det vært tette kanaler i motorblokka, ville jeg trodd den bare ville steget? Det er heller ingen tegn til forbruk av kjølevæske eller misfarging i olja, så jeg antar at topp-pakningen er like hel...
Skal gjøre et forsøk i løpet av uka på å bytte både vannpumpe og termostat, så får jeg håpe jeg slipper å ta ut varmeregistret... Men det er jo ikke akkurat enkelt å komme til termostaten da? Den ligger jo under bilen???