Gå til innhold

krgberg

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om krgberg

  • Bursdag 09/11/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Langesund

krgberg's Achievements

  1. Ikke? Hmm.. Ok.. da blir det vel til å leke mekaniker en av dagene :)
  2. Ja, det stemmer, det er en AAM-maskin med 75 hk. Dette er en gammel motor som sto i 92 og 93-modellene av Golf 3. Etter dette kom 1,8 90 HK. Jeg hat forsøkt å skifte kjølevæsken, denne så ikke akkurat pen ut.. I Hynes-manualen står det at volumet som skal fylles på er ca 6,3 liter, men etter ca 3 liter var det fullt.. Antar dermed at det er tett en eller annen plass i systemet :(.. Det kan også stemme med at slangene ikke er særlig harde under drift, men på den annen side skal ikke trykket være mer enn 1.3 til 1,5 bar, så det er jo ikke så allverdens mye. Men det som forundrer meg er at temperaturen faktisk går ned også når man kjører? Hadde det vært tette kanaler i motorblokka, ville jeg trodd den bare ville steget? Det er heller ingen tegn til forbruk av kjølevæske eller misfarging i olja, så jeg antar at topp-pakningen er like hel... Skal gjøre et forsøk i løpet av uka på å bytte både vannpumpe og termostat, så får jeg håpe jeg slipper å ta ut varmeregistret... Men det er jo ikke akkurat enkelt å komme til termostaten da? Den ligger jo under bilen???
  3. Et problem med min 1992 golf 3 med 1,8 75 HK: Det kommer lite eller ingen varme fra kupeviften. Det virker som det er varme i slangen som går inn til torpedoveggen, men ikke så veldig mye. I følge forrige eier skal varmeregistret være nylig byttet, så jeg antar det ikke er noe galt med dette. Kan det være noe så enkelt som termostaten? Under kjøring kommer temp på motoren (i følge måleren) fort opp i 90 og videre til 100 grader, men så faller den litt igjen, gjerne helt ned mot 70, får den stiger opp igjen.. Og fortsatt ingen varme i kupeen... Det kan også se ut som viften på radiatoren ikke starter, men i og med at temperaturen ikke stiger over 100 grader, og går ned etter en liten stund, ser det jo ut som alt er som det skal.. Noen som har noen gode ideer til hva som kan være galt? Selv har jeg en mistanke om termostaten, men i og med at det virker som det er varme på slangene, må den jo hvertfall slippe noe vann igjennom.. Vannpumpa?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår