Gå til innhold

ChristinaR

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ChristinaR

  • Bursdag 06/19/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Vento
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Skien

ChristinaR's Achievements

  1. Jeg har 0 peiling på anlegg, og de jeg kjenner som kan litt om det, skjønner ikke hva som er galt. Noen her som vil hjelpe meg? :) Har seg sånn at plutselig en dag døde bassen. Kom ikke en lyd fra den på et par uker, før den plutselig ga fra seg et par dunk, og døde igjen. Da var den dau en ukes tid, før den fant ut at den skulle virke i en halvtime! Dagen etter virka den også nesten som normalt. Det er en måneds tid siden nå, og jeg har ikke hørt noe fra den siden :P Folk har prøvd litt diverse for meg. Sjekka over kabler, bytta utganger på forsterkern, prøvd annen phonokabel eller hva det heter.. Like dødt. En bekjent sa han hadde vært borti samme symptomene, og da var strømkabelen kutta av. Men jeg tror ikke det er problemet her? Forsterkeren lyser iallfall. Også fikk jeg sannelig en ekstra ting å spørre om.. Hatt hele basskassa inne for å skru den opp, satte den tilbake i sta. Der stod den tydeligvis ikke støtt. Basskassa kanta over forsterkern når jeg tok meg en kjøretur gitt. Landa selvfølgelig på det spisse hjørnet, og fikk et lite hull i gummien og noen fine riper ellers. Ja altså, gjør det noe? Fikk jeg avliva den totalt?
  2. Problem løst. Dette releet må ha falt ut, siden ting var løse. Borte er det i alle fall. Skulle tro jeg hadde funnet det på gulvet, men nei. Puttet i rele som det står 100 på, på plass 4. Det gjorde susen.
  3. Trodde jeg hadde endevendt google etter svar på akkurat mitt problem. Men heisann, hoppsann. Endelig tror jeg kanskje jeg har svaret!? Så jeg poster linken her i tilfelle noen skulle trenge det :P http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=20303 "Når vifte og viskere kutter ut samtidig er det et klart tegn på at det ikke er spenning på X-kretsen" "Enkelt sagt, mister du vindusviskere og vifta foran sjekk releet først, nederst til venstre på sikringsboksen."
  4. Da har jeg hentet bilen på verkstedet. Som jeg trodde fant han ikke ut så veldig mye lurt.. Men han hadde målt at det ikke kom noe strøm til varmeapparatet og greier. Også hadde han sjekket sikringene, som visstnok var i orden, og byttet en som så litt "tvilsom" ut. Alt i alt kom han frem til at det må være et rele, siden alt må henge sammen. Noen som vet hvilke/hvilket rele som er gåent?
  5. Da er bakstykket byttet, og det var tydeligvis ikke problemet. Fikk bilen på verksted i sta, og han trodde det var en grunn til hvert problem. Han snakket både om sikringer, releer og død viftemotor eller noe på det varmeapparatet. Dette er galt: viskere/spylevæske virker ikke, varmeapparat (vifta går ikke), varmetråder i bakruta og jeg tror heller ikke sigarettenneren virker. Kan alt dette ta kvelden i samme sekund, med hver sin grunn? Svaret på hva som er galt må jo ligge et sted alle disse forskjellige tingene kan henge sammen? Jeg kan som sagt ingenting om dette, men... Har en følelse av at gubben på verkstedet ikke finner ut av dette :S Han ga ikke akkurat uttrykk for at han skjønte hva som kunne være galt..
  6. Takk skal du ha :) Viskerarmen virker ikke på noen måte, hverken opp eller ned, eller inn for å få spylervæske.
  7. Har en VW Vento -94. Den har hatt litt problemer i det siste, ettersom jeg har skjønt er mest sannsynlig dette tenningslåsbakstykket problemet. Ingen dyr del, så jeg kjøpte den uten å være bombesikker, verdt et forsøk. I all hovedsak lurer jeg på hvordan man bytter bakstykket, altså hvordan får man av rattet og kommer til? Jeg har null greie på bil, men jeg har en nogenlunde teknisk far som skal gjøre det, bare han får en "oppskrift". Om du vil være ekstra hjelpsom kan du lese videre :) Bilen har aldri hatt startproblemer så lenge jeg har hatt den, riktignok bare et halvt år, men den har gått som ei klokke i sprengkulda og alt. Forleden dag fikk den plutselig for seg at den skulle starte, gå noe alldeles ujevnt et par sekunder og så slokne. Et par dager måtte jeg gi den litt gass under oppstart og litt etterpå, så var den i gang. Dette ga seg på mystisk vis av seg selv, men da dukket et annen problem opp. Varmeapparatet var totalt dødt, og viskere/spyling. Da tok jeg en kikk i disse sikringene/releene ved førerdøra. Tror nesten alle releene var løse/i ferd med å dette av. Jeg tenkte som så, at kanskje det var lurt å trykke disse inn igjen. Det fikset problemet mitt med CD-spilleren som ikke startet uten å trykke på reset-knapp, men ingenting annet. Så er spørsmålet, har dette med varmeapparatet og viskerne noe med disse releene som var løse å gjøre? Må de byttes da, evnt hvem av de, siden det ikke hjalp å sette trykke de på plass igjen må de være ødelagt? Eller er det tenningsbakstykket? Eller henger det sammen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår