Gå til innhold

jaktry

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jaktry

  • Bursdag 02/15/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    406
  • Biltype (eks Audi)
    Peugeot

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

jaktry's Achievements

  1. Da har jeg funnet feilen. Motoren fikk luft forbi gasspjelet fordi dette var slitt. Justerte spjellet helt til lukket stilling og motoren maler som en katt! aaah det var digg!!
  2. Ingen som har noen ide? Kan det være styreenhet? Kan få kjøpt en styreenhet til en C18XEL. passer den i min C18XE?
  3. Heisann igjen folkens! Sliter fortsatt med samme problem, jaging på tomgang. Nå er det nummeret før jeg gir opp. Har byttet lambdasonde, hjalp ikke det spor. Alle vakumslanger er byttet, innsugspakning osv. Eneste sjangs for falsk luft er hvis innsug er sprekt, men kan ikke se noe. Har sprettet opp ledningsnett å sjekket, men i orden:S Siste jeg gjorde var å skru av tomgangsregulator og blokkere hullet den får luft i (det som går under gasspjel). Da stod den fortsatt å jaga på 1500!!!!! Å hvis jeg tar av LMM, stopper den nesten, setter jeg på kontakten går det noen sekunder å så er det som en bryter skrus på, å den raser opp til 1500 å jager... Noen som har non forslag før jeg blir gal......hehe
  4. prøvde å dra av ledningen til lamdasonden mens motoren jaget. Det hjalp ikke. Den jager like ille. Men hvis jeg tar av LMM kontakten synker tomgangen til omtrent normal. Setter jeg kontakten på igjen, går det et par sekunder, så øker tomgangen og den begynner å jage. Har altså prøvd en annen LMM...hmmmm
  5. Okei da kan det være lambda fordi min setter oxo feilkode på maf. Må kanskje prøve det da, men er det titanlambda på C18XE?
  6. Har ikke sjekka den, vanskelig å måle den, men det er ikke noe feilkode på den. Trodde den ville sette feilkode. Hvordan er din på tomgang? Min er sånn hele tida...
  7. En liten oppdatering. Har byttet innsugspaknig, men denne var iorden. Har også kontrollert innsug for sprekker. Så byttet jeg tempføler til ECU. Dette hjalp heller ikke. Har funnet ut at når den begynner å pulsere på tomgang (når motor begynner å bli varm), hvis jeg da tar av kontakten på tomgangsmotor så går bilen på ca 2000 omdr jevnt. Hvis jeg da blokkerer/klemmer igjen alle slanger som går inn på innsuget, synker turtallet til ca 1500. hadde ute tomgangsregulator og rengjorde denne enda en gang. Prøvde å ta den av og la motor gå for å se om den regulerte å kunne såvidt se at stempelet inne i regulatoren gikk. Skal dette bevege seg mye? Som sagt har jeg prøvd veldig mye nå å klarer ikke å fatte hva som er galt, så hvis noen har en ide så er det bare å fyre løs. Det som er gjort er: prøvd en annen LMM, tomgangsregulator og IAT. Byttet innsugspakning, tempføler vann og termostat. Kontrollert at det ikke er falsk luft. Reagerer ikke på startgass. Åpnet slange til breather jeten på innsuget (den til veivhusvent.
  8. Har prøvd en komplett tomgangsventil og også rengjort den gamle, men like ille. Alle vakumslanger er tette og breather jeten på innsuget er åpen. Har prøvd med en annen MAF men fortsatt feilkode 73. Regner nå med at det må være falsk luft. Tror jeg får prøve å bytte manifoilpakning, hvis ingen har noe bedre forslag
  9. Hei folkens! Har en Opel Astra F Sportive -94mod som jeg har et problem med. Så lenge den er kald er bilen helt fin, hurtigtomgagen ligger på ca 1500 rpm. Men når den har gått noen minutter så regulerer den seg ikke ned fra hurtigtomgang. Den begynner å jage mellom 1200 og 1500 omdr. Har lest ut feilkoder og det ligger en kode der. Det er nr 73 som skal være Mass air flow temperature voltage low. Dette er vel innsugslufttemp sensor som sitter før MAF. Har ohmet denne og den er ca 15k ohm. Kan det være feil? Synes det virker rart at denne skal kunne gi disse symptomene. Har prøvd en annen tomgangsmotor. Rengjort luftdyse under gasspjel ( den som går til veivhusventilasjonen ), prøvd en annen MAF, sjekket vakumslager, koblet vekk bremsekraftforsterker og tankutluftning, men alikevel er bilen like ille. I å med at jeg har prøvd en annen MAF lurer jeg på sprekk i innsugsmanifoil eller gåen pakning. Har sprayet med startgass, men ingen reaksjon. Kommer ikke til med startgass overalt så det kan være en lekkasje alikevel. Dette ble en lang post, men noen som har ideer? vært borti lignende?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår