Gå til innhold

david-f

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om david-f

  • Bursdag 08/14/1955

Contact Methods

  • Bosted
    Asker

david-f's Achievements

  1. Fant du ut av dette, esbandos? Symptomene ligner mye på min (grå illeluktende røyk og vanskelig å starte i kulden). -David.
  2. Har en OBD dings, men trodde bilen var for gammel for den slags(?). Innbillte meg at grensesnittet ikke ble standardisert før senere, men tenkte faktisk ikke på at jeg burde se etter! :) Hvor finner jeg kontakten?
  3. Tror egentlig denne temperatørføleren er i orden. Målte i går kveld ca. 2000 Ohm da motoren var fortsatt lunken. I dag morges var det ca. -5C i garasjen og motoren var trolig litt varm ettersom motorvarmeren hadde stått på en stund. Motstanden var da ca. 3,500 Ohm. Så den endrer seg, og er uansett ikke veldig feil. Ettersom motoren kutter ut etter å ha kjørt et par minutter, synes dere jeg kan være rimelig sikker på at dette ikke har noe med glødepluggene å gjøre? Er det meningen at glødingen kutter ut mer eller mindre umiddelbart etter at motoren starter, eller gløder de fortsatt i noen minutter? (i nevnte temperatur). Takker for hjelp så langt!
  4. Jeg kjøpte min hos Opel. Kostet ca. Kr. 300- for 2 - 3 år siden. -David.
  5. Bra! Takker for forslaget og info. Prøver dette i kveld :)
  6. Gjerne det, men hva er det denne gjør som kunne forklare symptomene? Glødepluggene får spenning. Forteller den ECU'en at motoren er varm nok til å greie seg med mindre diesel? Er det den dingsen med kontakt på som sitter i nærheten av glødepluggene og dysene, nærmere fronten enn midten av topp'en? (beklager elendig beskrivelsen..) Vil det evt. hjelpe å ta ut kontakten, eller vil motoren nekte å starte kanskje? Beklager alle dumme spørsmål!! :D
  7. Har prøvd å søke etter lignende tråd uten å lykkes, men uten å finne noe. Tror motoren heter AAT - 1994 115HK A6 TDI (kjøpte den ny!). Den har i så måte fungert feilfri inntil jeg skulle hente den etter å ha stått en uke på Torp i vinterkulden (bilen, ikke jeg). Symptomene nå er som følger: 1- Om morgenen, selv om den elektriske motorvarmeren har stått på 1 time starter den ikke før ca. fjerde forsøk. 2- Ved hvert forsøk, starter den såvidt og dør umiddelbart etterpå. 3- Ved hvert forsøk, og når den til slutt starter, kommer det en grå sky av forferdelig illeluktende eksos. 4- Etter å ha kjørt et par minutter, hvis jeg trykker inn klutsjen og slipper gasspedalen, dør motoren. For å få den i gang igjen er det nok å slippe klutsjen ut igjen. 5- Har sjekket at det kommer 12V til alle glødepluggene når tenningen skrues på, også etter at glødelampen har slukket (vet ikke hvor lenge etter). 6- Har sjekket motstand i alle glødepluggene og byttet 2 stk. som var åpenbart defekte (ja, jeg burde helst ha byttet alle, men det ble ingen forbedring i det hele tatt etter disse 2 ble byttet) 7- Har tappet ut ca. 1dl fra dieselfilteret, men det var ingen vann der. Motoren var rimelig varm, men det er kanskje ikke umulig at vannet likevel kan ha vært frosset? 8- Dette kan ikke være relevant, men jeg mistenker at termostaten er defekt. Etter at motoren er kommet opp i riktig temperatur, begynner temperaturen å synke igjen. 9- Etter å ha kjørt noen minutter, går motoren som normal. 10- Kommer ikke på noe mer :-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår