Gå til innhold

trondsigvart

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om trondsigvart

  • Bursdag 01/05/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Stjørdal

trondsigvart's Achievements

  1. Bilen eies av min svoger. Han har hatt bilen siden 1997. Skjermbreddere, revolution felger, innpress på felger som ikke ligner grisen. Altså, hjullager blir kanskje en antydning til forbruksvare, men det er riktig for bilen og ha hjulene så langt ute for og fylle hjulhusene. Motor: 2.0S, Borret til nøyaktig 2.0liter, Porche råder, Smid veiv, balansert, lettet svinghjul, Sinter Clutch, topp er portet og polert til maks ytelse, mekaniske ventil løftere, 2.0E innsug med originale dyser, (sto tidligere 2X45Webber som leverte bensin som to 10 litersbøtter tilsammen), forsterket toppakkning , Skvulpevegger i bunnpanne, 5 trinns gearboks fra Manta GSI. Sto i en rettskåret Getrag 4 trinns med laaaangt førstegir. Denne ble byttet med en mer kjørevennlig og ikke minst støyvennlig Manta boks. Interiøret er hentet fra Manta GSI, da bilen var i utgangspunktet bygget for asfaltrace, og brukt aktivt i løp frem til 1994, var den rensket totalt for inventar og var bygd med FIA godkjent bur. Dette var da ikke bygget på tanke på og få inn interiør, så det ble demontert og fjernet. Framsetene er montert inn som de originalt er, men baksetet har en helt annen utforming enn baksetet i en Manta, så der ble Originalsetet trukket opp med hjelp av setetrekkene fra Manta baksetet. Bak aksling er en Ascona B med utbyttbare innmater. Står nå i en utveksling som er på maks 150-160km/h,, men den skal få æren av og bli byttet med innmaten som er gearet til ca 200km/h. Eksos: Grenrør med keramikk behandlet og "tapet" så etter fire runder på Lånkebanen så er det bare og ta fingrene og klipe over grenrøret, det er ikke mye over 50-60 grader. 3" SIMONS potter. Resten hjemmelaget. Effekt: Orginal oppsettet på bilen var bremset i benk 196,7BHK, men da var effekt kurven helt vill, man fikk en en orm effekt over 3000 og under løp så var gir shiftet på 8-9000 alt etter hvor mye det kokte i toppen til sjåføren I dag er det da noget mindre effekt da den har 2.0E inspruten og en noget snillere kam montert. Dette gjort for å gjøre bilen mer kjørbar etter vanlig vei og det var umulig og komme ned på Kravene for CO2 utslipp på EU kontroll. Bilde 1 Bilde 2
  2. Er ikke helt nedsnødd, så jeg har jo sjekket den, og det er ingen induksjoner på at det er lakasje i fra den. For motoren har for en liten tid tilbake fått motorvask, og på toppen er det ingen tegn på at det er olje. Og om det så hadde vært toppdekselpakkningen så har det lite eller ingenting med at motoren/bilen ikke tåler og bli aksellerert. Så fort man gir litt gass, så fusker den no jævlig, og det smeller i luftfilteret, så det er en fortenning. Men INGENTING er rørt på tenningssiden på bilen. Og feilen har kommet helt plutselig, og den går helt feilfritt på tomgang. Starter lett som bare det, men tåler NULL pådrag.
  3. Har i dag skrudd og feilsøkt på en Opel Omega B 2.5 V6. Den starter og går helt fint på tomgang, men så fort man gir litt gass så fusker den fusker den no jævlig. Og en ting til er det at det er uten tvil en lekasje ett eller annet sted på Olje`n. For nede i "plugg-hullene" på høyre side på motor(sett i fra sjåfør) så er de fulle av olje, men uten noen synlig sted oljen`n kommer i fra. Har sjekka rørene som kommer i fra gearboksen, men de viser egentlig ikke noe tegn til lekasje overhodet. (Det er automat) I kjølevannet er det ikke olje, og i Oljen er det ikke vann.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår