Gå til innhold

octavia99

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om octavia99

  • Bursdag 07/29/1974

Contact Methods

  • Bosted
    Lier

octavia99's Achievements

  1. Hei igjen Meg bekjent er det endel små gjengangere av feil på skoda, dette er at instrumentene kommer og går, dette er visstnok en feil som har vært vanlig på octavia mellom 96 og 2000 ifølge Møller og diverse andre forum. Denne feilen kan visstnok fikses av noen, men jeg vet ikke hva som eventuelt må gjøres da de var veldig hemmelighetsfulle med hva det var man måtte gjøre. Vindusheisen kan nok som olemann sier komme av km. Har forøvrig en liten tilføyelse å komme med ang mitt forrige innlegg, Det er en fullstendig annen kjørefølelse i octavian enn golfen, golfen har et "billig" preg over seg og det er ikke den tyske god følelsen av kvalitet som jeg personlig mener du får i skodan. Skyt meg ikke nå, men det er jo bare min smak :thumb God helg og tillykke med letinga
  2. Har hatt en golf variant tidligere og er nå igang med min tredje skoda, har litt delte erfaringer med golfen. grei a til b bil, men det er mye lyder,gnissing,veistøy etc i forhold til i octavian. Den golfen jeg hadde var en 98, 1,8 og der var det en del småplukk som ofte dukker opp på litt brukte biler men ikke no umenneskelige mengder da. På de Octaviaene jeg har hatt har det vært utrolig lite feil egentlig, har en lunefull 1.8t nå med noe småplukk. er gjengangerfeil som dårlig motor på vindusheis på førerdør å et instrumentpanel som kommer og går. Har hatt denne i vel 2 år å kjørt ca 40000 uten andre feil enn dette inntil nå. utfra mine erfaringer vil jeg derfor anbefale skoda
  3. Da var det nok engamg demontert å sjekka etter mulige årsaker til lekkasje på godkjerra, men det er jammen ikke lett å finne noen god grunn til at denne lekkasjen kommer og går. Det som forundrer meg er at det virker som hvis den skal lekke så kommer dette direkte ved oppstart, kan nesten virke som om det er noe som blokkerer en eller annen oljekanal ved enkelte tilfeller. Etter montering og oppstart med nok en runde ny olje virker alt som det skal igjen, men hvor lenge var Adam i Eva.... Får krysse fingra å håpe at det funker som det skal til det blir såpass temp at man kan gå mer drastisk til verks. Virker ikke som det er noen med noen gode ideer til hva jeg skal prøve for å bli kvitt problemet. Men jeg gir ikke opp å tar imot alle forslag med takk. Aleksander
  4. Hei igjen Har vært ute å sett litt mer på bilen nå å det ser for meg ut som om det ikke er uttak til oljekjøler den "Boksen" mellom oljefilteret og braketten, der går kjølevannsslanger inn på denne og er vel en simpel form for oljekjøling kan jeg tenke meg. Motoren min er en 1.8t å jeg vet ikke om det er noen forskjell på denne motoren og andre. Olja kommer ut mellom brakett og denne boksen,ser ikke at det skal være noe med hverken paknind eller olje som skal kunne forårsake dette da jeg har bytta pakning der for en uke sia, boksen sitter fast,nytt filter, ny olje type dyr osv. Ingen som har noen tips for å få fiksa dette? Virker som om problemet kommer og går å det jeg da begynner å lure på er om det kan være tett en eller annen plass slik at det blir et voldsomt trykk akkurat her. Aleksander
  5. octavia99

    Oljelekkasje

    Hei Har for tredje gang denne vinteren fått Nordeuropas største oljelekkasje!!!!!! Ser det er en tråd hvor en med 19tdi har fått plutselig oljeutblåsning, nå kjenner ikke jeg den motoren der. Men det hørest ut som olja vår forsvinner på samme sted. Har hatt ute og skiftet olje og filter 2 ganger tidligere i vinter å da sjekka jeg mutra på boksen hvor olja går ut i oljekjøleren, første gang var den løs å skrudde den bare til å vips Problem solved. Andre gang dette skjedde var ikke boksen løs, men da viste det seg at pakninga mellom denne boksen og oljefilterbraketten var gåen. Nok engang var det av med hele greia, ny pakning filter å olje på plass. Har nå klart å få brukt bilen i hele 1 uke så skjer det samme nok engang, er jo noe så innerst inni heite hel.... irriterende at der aldri skal holde tett. Det virker som om der er et alldeles enormt trykk nå, idet jeg starta motoren så spruta det vel ut 1 liter på 15-20 sek å det mens motoren var varm. Det jeg da lurer på er om det faktisk kan være oljekjøleren som holder helvete med meg i og med at problemet kommer så plutselig. Kjørte som sagt bilen til butikken uten noen som helst lekkasje, bilen sto i 20-30 minutter å da jeg da starta opp så kom spruten. Høres dette kjent ut for noen her inne?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår