Gå til innhold

Leon201008

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Leon201008

  • Bursdag 11/28/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Yrke eller sivil status
    service tekniker
  • Motor (eks 1.6)
    1,8TQ
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    stavanger

Leon201008's Achievements

  1. takk for svar:) Det skal jeg prøve :-)
  2. hei. Har en audi a6 1,8tq som har fått en merkelig lyd når jeg ratter, helst når jeg står stille eller kjører veldig seint. Det er en slags knakelyd. ikke typisk endeledd elller hjullager! er akkurat som om noe gnikker litt forsiktig mot hverandre. Har prøvd å høre hvor det kommer fra, og når jeg sitter inne i bilen høres det ut som om det kommer fra rattstammen. Er det noe som kan smøres opp der? Hva kan det være som lager lyd? Lyden er ikke så veldig høy, men syyykt irriterende!
  3. Det skjer hele tiden, er ingen turbo i d hele tatt, enten den går på tomgang eller jeg kjører.
  4. startet bilen i dag og kjørte avgårde, merket at bilen gikk syykt dårlig. det er ingen turbolyd lenger og bilen går som et dass!! når jeg starter bilen høres bittelitt turbosus, men forsvinner omtrent med en gang bilen har startet. har skrudd av slangen mellom turbo og lmm. og kjent inn i turboen, ingen slark! Når bilen sviver har jeg tatt av kontakten på lmm. merker ingen forskjell om den er på eller av. Kan dette være årsak til at turbo ikke fungerer? eller skal turbo fungere selv om lmm ikke virker? er det noen måte jeg kan konstantere at turbo er HELT død? på forhånd takk :)
  5. det ble ikke 16" felger. har fremdeles 15". de er 6,5" med 205-55. på dekksentralen sa de at på 6,5" kan du ha helt opp til 235 i bredde, men om det blir lovlig vet jeg ikke :P
  6. ok, men bilen er senka ca 45mm. har 15" felger nå. så felgene blir ikke så mye større, blir litt breiere bare. så håper ikke den tar i hjulbuen, for det gjør den nå, hvis jeg kjører på en litt humpete vei og kanskje har en passasjer i baksete.
  7. hvor brede dekk kan man ha på 7,5" felger?. det er 16 tommer felger. disse skal stå på en passat, og i vognkortet står det at alternative felger er 7j eller 6,5j, hva betyr det? går det me 7,5" på passaten?
  8. Jeg har en bmw 520i touring e39. den er kollisjonsskada. bilen har vert med i en kjedekollisjon. så den er jo skada både foran og bak.. bakdelen er ikke så veldi skada, liten bulk i bakluka(har ny liggende) og bakfanger er litt knust. fronten er det litt verre med. Der er panseret bretta en del opp. radiatoren er presst litt inn tror jeg, og sikker litt diverse slanger og slik som har tatt skade. begge lyktene er knuste, og frontfangeren er delvist knust rundt omkring. skal nå selge denne bilen, og lurer på hvor mye jeg bør ta for den? bilen har gått 220000km. komplett serviceheftet. kjøpt ny på bavaria i stavanger, og alle servicer er fulgt siden bilen var ny. Var i veldig godt stand før den ble krasja, ingen rust utenom i bakluka, men den har jeg jo en ny av. el. soltak el. vinduer framme. antispinn cd-spiller husker ikke alt nå, men er en del utstyr på den. håper dette er nok informasjon. kan legge ut noen bilder om et par dager, har ikke fått sett bilen skikkelig etter uhellet, fikk den hjem i dag og har ikke rukket å se over den enda.
  9. da har jeg fått den trykktesta. det viste seg å ver toppakning som var gåen. rant kjøle vann ned langs blokka når bilen ble varm, og fikk opp trykk. så det var ingen tvil om hva som var feilen.. bytter pakning i helga, så forhåpentligvis blir den i orden da :D
  10. har ikke fått sjekka vannpumpa. skal få den trykk testet på torsdag. svigerfar sa at jeg skulle ta ut termostaten, å kjøre en stund uten, slik at jeg får skikkelig sirkulasjon i systemet, tilfelle radiator fremdeles er litt tett. satser på at det bare er en liten bagatell.. men etter at jeg hadde i radiator rens i går føler jeg at bilen har blitt verre. temperaturen stiger ofte opp til ca 120, selv om jeg kjører normalt. hva kan det komme av?
  11. nei er ikke helt sikker på at den er helt ren, fikk spylt til vannet som kom ut var klart og fint. varmeapparat blåser kaldt ved høy belastning (opp bakke) har ca 80-90km/h 4 gir/ 2500rpm, det er da tempmåler stiger eller synker. men hvis jeg f.eks kjører i 3 gir/ 2500rpm blåser den varmt, eller varmere hvertfall og tempen holder seg fint på 90. men den bygger opp trykk hele tiden, og slangen fra toppen av radiator og til ekspansjonstank blir knall hard.
  12. Jeg har en vw passat 1,9tdi 1999 mod. helt siden jeg kjøpte den for 1,5mnd siden har jeg hatt problemer med kjølesystemet. først og fremst beveger tempnåla seg opp og ned, alt ifra 0- rundt 120 grader, som regel bare når jeg kjører i oppover bakke. den bakken jeg kjører daglig er ca 3km og 8% helling. nesten hver gang jeg kjører, uavhengig om jeg kjører i bakke eller ikke, blir det så stort trykk i kjølesystemet at den slipper ut både trykk og vann fra ventilen på ekspansjonstanken. fyller ca 2-3 liter vann hver 2 dag. hva kan forårsake så stort trykk? jeg har byttet termostat, spylt gjennom hele systemet og luftet veldig godt. Det er ingen tegn til at toppen er gåen, ingen hvit røyk, ikke vann i olja, og ikke olje i vannet. bilen går slik en 110hk skal. hva annet enn toppen kan det være? Mvh Thomas
  13. ok.. har kun 70 lapper å bruke på bil. de fleste 110hk jeg har sett er en del dyrere, eller er de kjørt opp mot 300000! så jeg lurer litt på hvordan 90hk er. har aldri prøvd passat tdi. noen som har litt informasjon om denne modellen? svarer det seg med chip?
  14. vurderer å kjøpe passat, og har sett litt på en 1998 mod 1,9tdi 90hk. er på jakt etter en litt sprek diesel stv. har en BMW 520i e39 nå, syns den er ganske slakk. noen som vet hvordan passatens 90hk er i forhold? noe jeg bør være obs på med passaten?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår