Gå til innhold

SondreK

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SondreK

  • Bursdag 07/08/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Postman pat
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Namsos

SondreK's Achievements

  1. Takk for enormt mye nyttig informasjon! Fant stort sett alt jeg så etter..
  2. Hei Ser etter regelverk angående godkjenning av russebiler. Spesielt er jeg interessert i reglene rundt stoler, sikkerhetsbelter og slikt, noe som sikkert gjelder for alle typer biler. Et pek i riktig retning å lete hadde vært utmerket På forhånd takk
  3. Når vi først snakker s2000 kommer man ikke utenom denne:
  4. Du må nok prøve å laste opp bildene til noe annet en facebook.. Prøv for eksempel ImageShack
  5. Ingen av linkene dine fungerer, da du sikkert har kopiert å limt inn fra en plass der de allerede var forkortet, altså med "....." midt inni.
  6. Har lest de fleste sticky-trådene, i alle fall de som har relevans for det jeg spør om.. Mye av informasjonen i sticky-trådene begynner jo også å bli såpass gammel, så da tenke det er bedre å forhøre seg litt før man trår til.. Angående plassen i dørene så er det to oppbevaringslommer som dekker hele nedre del av døren.. Stort sett hele døren er også konstruert i hardplast og jeg finner ingen steder som er egnet for høyttalere der i det hele tatt.. Da må jeg i såfall fram med glassfiber å tette en av disse lommene, noe jeg verken har kunnskap eller lyst til med tanke på arbeid, risiko og synlighet om høyttalerne noen gang skal ut igjen.. Har også lest "hvorfor vi ikke liker 6x9" i hattehyllen"-stickien, og der fant jeg fint lite informasjon om hvordan subben vil påvirke høyttalerne.. Der står det jo så fint: "Til slutt vil jeg påpeke at 6x9-tommere kan være en lettvint, enkel måte å få mer og høyere lyd i bilen sin på. Men man kan få langt bedre resultat til samme eller lavere pris." Og det er jo så å si dette jeg ser etter.. Forventer ikke et suverent resultat, bare noe med litt mer krutt i enn snart 17 år gamle 4"-ere som viser klare spor etter forhold og temperaturendringer..
  7. Problemet er jo at bilen er såpass gammel at det er null plass til høyttalere i dørene, verken foran eller bak.. Som sagt har jeg jo planer om å bytte ut de framme, bare jeg finner riktig størrelse.. Absolutt maksimum innen budsjett vil vel ligge rundt 5 000, inkludert ledninger og ting jeg ellers måtte trenge..
  8. Heisann! Begynner å bli temmelig lei av det som mest sannsynlig er 2 stk 16 år gamle billighøyttalere i dashen, samt en spiller som mest sannsynlig kommer fra biltema, ettermontert slik at den kobler ut eller bytter modus rett som det er.. Planlegger derfor å bytte ut alt som nå sitter av lyd i bilen, samt sette inn en del nytt også i hattehyllen og bagasjen. Grunnet student- og postbudvikar-budsjett, samt det faktum at det er en gammel bil som jeg sikkert kvitter meg med før jeg flytter ut om et halvår, sikter jeg derfor etter et sett i laveste prisklasse. Uansett hva jeg skulle finne på å sette inn i denne bilen vil det bli en vesentlig oppgradering fra det som allerede er der! Settet jeg har sett på er dette: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=235&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Ser ut til å inneholde et solid grunnlag for det som kan bli et akseptabelt anlegg. Noen som har kommentarer til denne pakken, eller forslag til andre pakker i samme prisklasse? Er det noe annet jeg må kjøpe med om det er denne pakken jeg bestemmer meg for å gå for? Vet jeg må bygge basskasse, men det kommer jeg tilbake til. Som sagt har jeg to stk gamle høyttalere i dashbordet. Var ute i bilen for å prøve å finne størrelsen på disse, men alt jeg fikk målt var diameteren på grillen som sitter ovenfor. Denne var på 12-13 cm, og jeg lurer derfor på om noen vet hvor store disse høyttalerne virkelig er? Lurer også på om høyttalerne i størrelsene 10 eller 13 cm (regner med det er en av disse) på bilradiospes.no kommer i par, eller om man bestiller to av disse. I tillegg lurer jeg på om det lønner seg å drive disse med den innebygde forsterkeren i spilleren, eller om det er best (og mulighet) for å koble også disse til den nye forsterkeren? Forslag til fronthøyttalere i laveste prisklasse mottas med takk! Angående forsterkeren lurer jeg på hvor mange utganger til de forskjellige elementene denne har? Som dere sikkert skjønner er jeg ganske blank på dette emnet, så en kort forklaring eller link til guide angående koblinger vil komme godt med! Til slutt har jeg et par spørsmål angående basskassen. Tror ikke selve konstruksjonen av denne skal være et stort problem da jeg har funnet en rekke gode guider på dette emnet, samt at jeg har en far med snekkerkunnskaper langt over gjennomsnittet.. Bør jeg konstruere denne kassen slik at subben vender med eller mot bilens retning, altså inn eller ut mot seteveggen? Om den bør være vendt inn mot seteveggen, skal den da stå så tett inntil som mulig, eller bør det være litt mellomrom? Hva er den beste måten å feste en slik kasse på uten å etterlate alt for store spor om den senere skal taes ut av bilen? Håper noen tar seg tid til å svare på i alle fall noen av spørsmålene mine! All annen informasjon du tror kan komme til nytte for en som er ny innen bilstereo kan også gjerne inkluderes! Sondre
  9. Det er godt mulig jeg har en 2.0S og ikke E ja, har ikke annet en opplysninger fra selger å gå på så da stoler jeg heller på dere. Stemmer bra med både motorkode og HK, så da er det vel heller en 2.0S jeg har, uten at jeg helt vet forskjellen.. Er i alle fall helt sikker på at jeg har tromler bak.. Trenger ikke all verdens kunnskap for å se dette selv, og at verkstedet byttet nettopp tromler på bilen bygger jo opp under dette.. Uansett, har vært ute på glatta å testet brekket litt, og det er ikke så dårlig som jeg først hadde trodd. Tror det kom seg en god del etter at alt av bremser ble byttet, men hjulene låser seg fortsatt bare om det er virkelig glatt. Må vel bare finne meg en egnet plass om jeg skal ha det morro..
  10. MODELLEINFO Merke: AUDI Modell: 80 (8A) (8C) Typ: 2.0 Registreringsår: 1992-1996 TYPEINFO Karosserikode: 8C Motorkode: ABT Motoreffekt: 66 Årsmodell: 1993 Effekt: 66 Enhet: kW Fremdrift: FORAN Antall aksler: 2 Antall aksler med drift: 1 Girkasse: MAN. Regner med det var det du ville vite :)
  11. Her har du en kabel du kobler mellom mp3-spilleren og til AUX-inngangen.. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6693&katid=92&mid=m436&vn=736 Med tanke på at bilradiospesialisten ikke krever frakt om du betaler med kort der og da er jo dette veldig billig.
  12. Jeg er hundre prosent sikker på hva jeg har; og det er trommelbremser bak, skivebremser foran. Siden du sier dette vekker det en mistanke jeg har hat lenge. Tror nemlig bilen kan være en '92 modell om det utgjør noen forskjell mtp bremsene? Bilen ble vel registrert rundt omkring tredje kvartal 1992, noe som er vel tidlig til å være en 93-modell? Kan finne nøyaktig dato senere om det har noen relevans. Uansett, selgeren påpekte klart å tydelig at det var en 93-modell og at dette var viktig fordi noen av delene var annerledes i forhold til på en 92-modell. Nei, kan ikke dra håndbrekket unormalt langt opp. Det kan draes opp i "normal" posisjon før det blir skikkelig tungt å dra mer, noe jeg synes er helt normalt i forhold til andre biler.
  13. Hei! Er ikke så alt for lenge siden jeg gikk til innkjøp av min første bil, en 93 Audi 80 2.0E, og siden den gang har jeg nesten kostet på like mye som jeg betalte for bilen i utgifter til verksted og dekk. Det som sikkert har relevans for mitt problem med håndbrekket er at følgende deler ble byttet for rundt to uker siden: Begge bremseklosser foran Begge bremseskifer foran En bremsekaliper foran En bremseslange foran Bak er jeg mer usikker på hva som ble byttet, men regner med at hele bremsetromlene ble byttet da de ikke er spesielt dyre. To andre deler i tilknytningen til bremsene bak ble også bytte, men usikker på delnavn. På verkstedet ble jeg fortalt at dette mest sannsynlig også skulle fikse problemet med håndbrekket som nesten ikke tar/fungerer. Dette skjedde bare til en viss grad, og det er fortsatt slik at om det er en relativt bratt bakke vil ikke brekket holde igjen bilen selv i maks opptrukket stilling. Regner da med at det er en wire eller noe slikt som må strammes, for jeg kan ikke komme på noe annet som kan være galt etter å ha byttet alle disse delene.. Noen som har en (så detaljert som mulig) beskrivelse av hvor en slik wire sitter, og hvordan man strammer den. Er dette noe som kan fikses på hjemmebane av en hobbymekaniker og far med teknisk innsikt over gjennomsnittet? Er det andre ting som kan ha innvirkning på dette problemet? Den første snøen har nå falt her, så hadde vært fint å få klarhet i dette så fort som mulig :thumb
  14. Når du allerede har mistet kortet to ganger før, og når en av gangene var på grunn av nettopp en slik episode tror jeg sjansen for at de tror på din og ikke en offentlig tjenestemanns historie som samsvarer med tidligere episode veldig liten.
  15. Tror det skal være halvparten, altså 4 i løpet av de to første årene. Håper noen andre kan bekrefte da jeg ikke er helt sikker..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår