Gå til innhold

volvo142-b20

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo142-b20

  • Bursdag 12/14/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    mekking
  • Modell (eks S4)
    142
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1971
  • Yrke eller sivil status
    tømrer
  • Motor (eks 1.6)
    b20
  • Fylke
    aust agder

Contact Methods

  • Bosted
    byglandsfjord

volvo142-b20's Achievements

  1. for mager blandig? hadde heller trudd det va for mye bensin? kåffår er 98 ett minus?
  2. nei det er ikkje eksosleksaje nei. den sviver på tomgong men ikkje reint det er sånn små pfff pfff. det smeller ikkje no bare sånn små pfff
  3. kjører 98 oktan fekk just bilen, vett ikkje om alt det elektriske er originalt kan det ha no med stifta i fordeleren? att den er rett stilt? pluggene er bytta ja
  4. he problem med att bilen fiser når den står på tomgang, er det noe med forgasserinnstillinger eller er det noe med teninga. kan det ver att bilen får for mye bensin eller no? det er ein volvo 142 71mod med b20motor og original sromberg 175 forgasser.
  5. fant ei grei flaske på yx en 0,5 liter med mål for liter som fylles :)
  6. ja tenkte eg noe ed ventilene ja :)
  7. hallo der lurte på om noen kunne hjelpe meg et eit spørsål her. har ein volvo 142 1971 mod med B20, lurte på om ein må ha blyerstatting på den? kva som skjer om ein ikkje har det?
  8. vett ikkje kå dei meiner med det med bremsebelegg, men tru eg ve høre på trafikkstasjonen kva dei meiner om å ha ca 130 hk, skulle ikkje vere nødvendig å gjere no med bremser då. det er både kostbart å dyrt å bygge ein b20 motor med 160hk å oppover å du skal ha ein del erfaring å peiling for å greie det med sugemotor. hadde vert morro med 120-140 hk i 142 den er jo litt slapp original.
  9. ja det er best å ha det i orden for om ein sko smelle å skade andre folk å hk ikkje er registrert han ein jo bli stilt økonomisk ansvarlig.
  10. men det står ikkje no om hk/kw i vognkortet :P
  11. oki det skal altså registreres ja :), er det no avgift pr hk/kw? det er jo veteran og då.
  12. kan jo høre med dei då å hennvise til: YV1 – C å høre kå dei meiner om det.
  13. hallo håper noen kan forklare meg litt her. hk er ikkje oppgitt i vognkort. hvor mange hester har eg lov å ha i 142en uten å registrere no "trimming"? fant no info: GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 140/164 YV1 – C 142, 144, 145, 164: Kode YV1 C1 - Motoreffekt 140 serien Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 142, 144 og 145 er 140 hk DIN (maks dreiemoment 19,6 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Dersom det monteres bremsebelegg som angitt nedenfor, kan det benyttes effekter opp til 180 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN): vil det sei att eg kan ha 140 hk uten å registrere eller godkjene no ekstra? takk for svar:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår