Gå til innhold

sveinub

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sveinub

  • Bursdag 11/24/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

sveinub's Achievements

  1. Virker som ledningene fra rheostaten samles i en kjempekontakt, og så går sikkert disse videre til pærene derfra på andre ledninger. Noen som har tips? Har forøvrig målt på punktene på denne kontakten, samme målinger mtp spenning der (~0V), så er nok ikke brudd i ledningen.
  2. 0.05V på to av lederne, 0 på siste. Ingen suksess med å kortslutte de... Dette hadde gitt veldig mye mer mening om det var en sikring som hadde gått!
  3. Har hatt den ut for å sjekke, men det er tre ledninger som går inn i rheostaten. Fra den ene og til de to andre ser jeg variabel motstand 1500 ohm til 2000 før den bryter. 1500 er jo ganske høy motstand, så jeg tenker kanskje at denne styrer f.eks en pulsbredde-modulator av lyset? Kanskje ikke så vanlig i 1996? Er det ingen som sitter på koblingsskjema?
  4. Alt lyset i min Lancer '96' dashboard (og varmestyring) har streiket. Har sjekket alle sikringer i kupé og motorrom, alle er hele. Prøvde å ta ut instrumentenheten for å eventuelt sjekke pæra, men klarer ikke få den ut da den ser ut til å sitte igjen i speedometer-wiren, noen som har noen tips til hvordan demontere/ta ut denne? Hva annet kan være galt? Skulle _veldig_ gjerne ha sett verkstedmanualen for denne kursen, har for resten av bilen, men ikke for det elektriske. Håper noen kan hjelpe, jeg begynner å bli rådvill!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår