Gå til innhold

toromann

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om toromann

  • Bursdag 02/23/1982

Contact Methods

  • Yahoo
    Toroberg@yahoo.no
  • Bosted
    Melhus

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fannrem, Orkanger

toromann's Achievements

  1. Hei. Har slitt med at bilen har vært ekstremt lat. Opel Vectra 2.0i v8 1994 Motor: C20NE. Må f.eks ned i 3. gir på motorveien for å få noe guffe. Etter å ha sjekket plugger, pluggledninger, fordeler, coil, lmm og sjekket alle slanger som er så har jeg ikke funnet ut noe. Fikk fruen til å ruse litt i dag for å sjekke trykket bak på eksospotta, og da fant jeg ut noe. Trykket forsvant! Aha, tenkte jeg. Sikkert katalysatoren som er tett. Men neida, tok den av og jeg kunne se gjennom den såvidt så sen var ok. Har ved tidligere kjøring hørt "fising" foran når jeg har dratt på der det har vært autovern osv, så kan det sige ut i manifolden? For jo ikke til å sjekke nå som jeg har tatt av katalysatoren, og brakk begge skruene i framskjøtet. :( Rart at den skal kutte utslippet helt ved pådrag mener nå jeg. Likevell om det skulle være litt mindre tett et ated lenger framme. Staket også resten av anlegget bakover uten å merke noe i veien. Vel å merke var set veldig til trykk ut bakende. Ved tomgang, men jeg har ingen referanser til denne type bil å gå ut i fra. Er det noen som har tips eller vært borti lignende? På forhånd takk. Hilsen oppgitt mann med amcar lyd i vectraen sin nå..
  2. Hei. Lurte på om noen kanskje har en bensinpumpe til en e36 318i 93 mod å selge? Kanskje også bo i trøndelag omegn? Døde etter butikkrunde for å kjøpe sjokkis til dama! Det ble en dyr sjokkis med viking taxi hjem :S
  3. tja.. :) Han røyker seg en av og til ja :P thihi. Prøvde med tynn og tykk sokk i dag tidlig. Også sokk+kn filter for å få mindre innsug. Men det resulterte i at den trakk seg før 5k rpm på begge og ingen forskjell med kun tynn sokk. ( eller min 6mnd gamle sønns bleietruse ) eneste sopm var rent :P Må vel bare avvente til tirsdag for diagnosen. Takk for svar ^^
  4. Åpna toppen nå nettopp. Kamaksel er ikke slitt whatsoever. :S What to do, what to doo... ?
  5. Var innom det "lokale" shell verkstedet der jeg bor i dag å snakka med mekanikeren der. Han så på motoren, sjekka plugger og peiset på med turtall opp mot 6.5k+. Og han mente det var rart at den ikke drog mer etter 5k rpm fordi motoren hørtes helt fin ut uttalte han. Han sendte meg 100meter borti gaten til bilxtra for å be om diagnose, men han fyren der sa at det ikke gikk an å kjøre diagnose på den, men ordna time til sjekk neste tirsdag likevell. Helte forresten på en liter 10w40 i dag og da forsvant mesteparten av tikkingen. Dog jeg kan da ikke skjønne at det er turtalls-sperre på den? Den går jo til 7k. Noen som har en super-fresh ide om hva som feiler bimmer'n? På forhånd takk.
  6. Kjapt og billig å få sjekka og reparert på verksted?
  7. Har en lett "tikking" i motoren på min 1993 318i e36. Det jeg lurer på om noen kanskje har en ide som samsvarer med min? Jeg tror det enten kan være pga at forrige eier nettopp har skiftet alle tennplugger og at de ikke har fått "trekt" til seg olje? (kompis som nevnte det) høres teit ut for meg. Eller at det er noe med stemplene? Eller at det er kamm akselen som er gåen? Motoren i seg selv er helt plettfri.. Ikke noe olje svetting. bruker ikke olje i det heletatt og heller ikke noe vann. La merke til i går at hvis jeg drar den ut i 2ndre så slutter den å gi rundt 5000+, den bare freser i høyt turtall. Vel og merke den har K & N Luftfilter og EMM-Sport Motorstyring og EMM-sport dobbel effektpotte. Kjøpte denne den på fredag, så er ikke så kjent med "gullet" mitt enda. Håper noen kan komme med forslag om hva som er på ferde. Takk.
  8. Hei. Kjøpte meg en 1993 BMW 318i sedan i går for skattepengene. Tidligere eier hadde nettopp fikset den opp og brukt 15k+ på dette, ink. ny clutch. Det jeg da lurer på om hvordan/hvor jeg finner den såkalte juster-skruen til den. Er alt for kort trykklenge før den slår inn slik at jeg nesten har kneet i rattet før den slipper.
  9. kjøpte bilen for drøye halvannen måned siden, å den har vært slik siden jeg fikk den. har en følelse av at det kan være problem med vannpumpa siden jeg ikke kjenner særlig til gjennomstrømming. men det skal da ikke påvirke vifta
  10. OK. Kan du fortelle meg hvordan jeg lufter systemet? ^^
  11. Ok. Men hvorfor er det 2 hastigheter på viften da? Den bruker kun full hastighet når den slår inn på 100 grader. Hvis jeg røsker ut termokontakten å kjører ledning over de 3 polene er det 2 hastigheter.
  12. Har nettopp bytta termokontakt (starter) men vifta slår seg likevell ikke inn før den treffer 100 grader(som må være for høyt?) Altså måleren går fra blå, 90, 95, 100, rød. Noen som har en aning? Tviler på at måleren er feil da slangene både ut+inn er veldig varme. Tjuvkobla starter'n fra før så vifta kjører på lav hastighet hele tiden, som det nå ser ut til at jeg må gjøre igjen. Håper på et svar...
  13. Hei. Har en Opel Astra 1.8l STV med en snodig radiatorvifte. Problemet er at radiatorvifta ikke skrur seg på før den treffer 100 grader. Snakket med en mekaniker som sa at vifta skal starte når den går over 92 grader. Det går greit når bilen er i fart, men hvis jeg blir stående i trafikk eller den går på tomgang stiger den raskt til 100 og går til den daler til 95 grader igjen. Kan det være termokontakten? Og angående termokontakten, så er det en 3-pins rund kontakt men kun 2 ledninger. Håper noen kan si seg klok på dette. ^^ Tor Olav Berg
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår