Gå til innhold

Corsografen

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Corsografen

  • Bursdag 06/01/1958

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

Corsografen's Achievements

  1. sorry for sent svar har vært opptatt. Koblet den til grønt. Om du mener hvor på turtelleren så kan jeg ikke svare, er en stund siden jeg gjorde det og det er trangt der som lendingene ligger oppunder dashbordet. Har ikke lyst til å begynne å rote oppi der, sist jeg var der mistet jeg hovedlysvarsleren.
  2. Problemet løst:cruising: Brukte gammel type dynamo og flyttet over kileremdrevet fra gammel til ny motor:drunk:
  3. Bare hyggelig, flott at du fant ut av det :)Nei ikke noe oppstasjing her, bare skiftet til make motor, gåen topp-pkn :( Skal man sette inn kraftigere motor blir det fort problemer med ting som ikke passer, drivaksler mm. Men fikk kjøpt motor og girkasse i Sverige som hadde gått nesten 60 000 km for 5000 sek. Var endel slag/dødgang i drivverket og klutsjen hugg som bare fy på den som stod i bilen nå, slitsomt å kjøre med derfor skiftet jeg, selv om motoren i seg selv ikke var slitt etter 160 000 km. Nå når jeg fikk bilen igjen i dag så var problemene med drivverket borte :)
  4. Jada, den fungerer helt utmerket, og min er samme type som du vurdere å kjøpe. Kobling på den coilen der må du få andre enn meg til å hjelpe deg med :)
  5. Tilkobling_Coil - Bilforumet Galleriet Dette er nok det beste jeg kan klare :drunk: , håper du får opp linken. Bilen er satt bort for motorskifte så jeg har ikke tilgang til den akkurat nå, dette bildet var noe som lå på Hd fra før. Bilen min er forøvrig en 94 mod City.
  6. Hadde jeg bare visst hvordan man legger ut bilder her... På bilen min er det så vidt jeg kunne se to svarte som lå sammen og kun en grønn lednining. Om de to grønne går til samme punkt på coilen burde det være det samme hvilken av dem du kobler til turtelleren. Men ikke skyt på meg om Corsan går opp i flammer!
  7. Hei! Grunnet gåen topp-pkn på min 93/94 Corsa B City med C14NZ motor har jeg kjøpt en brukt identisk motor med girkasse fra en svensk 95mod Swing som har gått under 60 000, men svenskemotoren har servostyringspumpe, min har ikke. Dessuten er det kileremdrift på min i motsetning til på nyemotoren som har bred rem, det var litt kommunikasjonssvikt ute og gikk... Noen av dere som vet om det finnes bred rem (21,36mm) som vil passe med lengden på C14NZ motor uten servostyringspumpe og AC? Hvilket strammehjul skal jeg i så fall bruke, det som er beregnet for rem passende til motor med servopumpe kan vel ikke brukes? Noen som evt har erfaring med å skifte drivhjul fra bredrem til kileremhjul? Frykter at jeg sitter med skjegget i postkassen her:( Takknemlig for alle svar!
  8. Kjøpte en på Biltema som fungerer helt greit, det følger med koblingsskjema. På min 94 mod med C14NZ motor koblet jeg turteller til den grønne kabelen fra Coil.
  9. Kupefilteret på Corsa B ligger foran midten på frontruta. Det er enkelt å skifte. Skru av vindusviskerne og de svarte luftintakene under dem. Så løfter du av gummilisten øverst på torpedoveggen og en plastbeskyttelse mot fukt etterpå, da ser du filteret. Lykke til :)
  10. Har noen småproblemer med motorgange på min Corsa B 1,4i (C14NZ). 155 000 km. Googlet i timevis uten å finne noen gode svar så jeg forsøker meg her: Motoren nøler med å slippe turtallet ned på riktig tomgang av og til. Ved stans i lyskryss går det gjerne 10 sek før den går helt ned på ca 1000 rpm. Om den har stått flere dager hender det at den fusker litt på en sylinder på lavt turtall etter start når den er kald. Det hender også at jeg kjenner små nøkk i bilen fra motor ved jevn kjøring ved varm motor. Om gassen slippes eller trykkes brått rykker den til mer en motorkraft/kompresjon skulle tilsi, men jeg ser ikke noe åpenbart galt med motorfestene. Plugger, ledninger fordelerlokk og luftfilter er brukt ca 3000 km. Noen som har ideer om hva disse tingene kan komme av? Kan gammelt bensinfilter spille inn her? Har akkurat hellet STP injectorcleaner på tanken, men har ikke store forventninger til resultatet... :confused:
  11. Bra, syns ikke den spolieren var spesielt pen heller. Nå har jeg tapet over festehullene med en remse svart vevteip.
  12. På min Corsa B mangler spoileren under støtfangeren foran. Påvirker dette bensinforbruket negativt og får bilen dårligere kjøreegenskaper i høye hastigheter? Hvor fort må det i så fall gå før dette merkes?
  13. Fikk et Opelverksted til å se på min. Både klakkelyd og dødgang på min var helt normalt i følge dem, slik også Granada sa :vampire: Ps. Min har gått 153 000 og ikke hatt service siden 70.000. Men forrige eier gav den likevel et visst vedlikehold.
  14. En lettelse:m'm: Hjulene stanser forøvrig med det samme jeg trykker inn klutsjen når den står slik på bukker. Forhjulene går å rulle 3,5 cm før girkassen stanser dem. Kjører selvsagt slik at det blir minst mulig slike slag. Takk for tilbakemelding :thumb
  15. Hei. Har et par spørsmål om en Corsa B som har gått 152 000 km. Når bilen stod på støttebukker gikk forhjulene som bare det selv om bilen stod i fri. Når jeg bremset dem med skoen gikk det greit å holde dem igjen. Det er ingen tendenser til at den kryper når den står i fri på flatmark. Er dette normalt eller lurer en (kostbar) reparasjon rundt hjørnet? :confused: Gir man gass eller slipper den litt brått nøkker bilen og det høres et “klakk”. Konstaterte at det går an å rulle hjulene ganske mye fram og tilbake før dem blir stoppet av giroverføringen, målte ikke hvor langt, men… Igjen, er dette skumle greier eller kan bilen holde et par år til, Hva må eventuelt skiftes for å få dette bort? Takknemlig for alle svar :m'm:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår