Gå til innhold

hadani

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hadani

  • Bursdag 10/17/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega STV.
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 V6

Contact Methods

  • Bosted
    arendal

hadani's Achievements

  1. Har bytta ventiltettingene nå og det gikk forholdsvis greit. Laga meg ett verktøy for å spenne ventilfjærene så jeg fikk det greit sammen igjen også. Motoren ryker fremdeles, men ikke på langt nær så mye som før. Mistenker at det kan være stempelringene.... Eller kan det være andre årsaker? Holdt bare registerreima oppe med ett tau og merka godt med merkepenn på reim og tannhjul hvor plasseringa skulle være. Nå som jeg har gjort det en gang så er det helt overkommelig :-)
  2. Noe som har gjort dette på denne uten å ta av toppen? Hva slags moment bruker man på skruene på toppdekselet? Hvis noen har gjort det så er jeg takknemlig for en liten beskrivelse av jobben :-)
  3. Problemene oppstår stort sett ved kald motor. Starter går rundt, men slår ikke inn. Noen ganger kommer den etter 4-5 forsøk andre ganger etter 50+ forsøk. Hadde samme problemet i høst, byttet starter og den har fungert fint helt til nå. Noen som har peiling på årsak? Har en lekk toppdekselpakning og det kommer noe olje ned på starteren, kan dette være årsaken?
  4. Takker for tips! Hjelper å banke, men fant til slutt justeringsskruen også. Så ikke pent ut inni der så jeg bytter like godt alt når det først er oppe.
  5. Hei, Driver og skal bytte hjullager bak på min 96 mod. 2,5 V6. Problemet er at jeg ikke får skiva til å slippe, virker som bremsebanna til handbrekket ikke vil slippe. Er sikkert blitt slitekant på trommelen, men jeg finner ingen ting å justere på for og få de til å slippe. TIPS!!!!!
  6. Fikk ett tips i dag om at det kunne være noen pakninger ifm oljekjøleren. Skal måle HC i kjøleveska og evt ta en komp test i morgen. Håper det ikke er topp pakningen...Men bilen har jo rulla 235 000km, så det er vel dags for at det skjer. Snakka med verksmester hos Opel her i byen og han sa at disse toppene er særdeles ømfintlige for varme. De hadde en 2,5 V6 inne nå hvor begge toppene hadde slått seg på 113 grader. Hvis vanlig driftstemp ligger på 90-95 grader så er det jaggu ikke mye å gå på før det går galt...
  7. Takker for gode tips, luka skal ned ila helgen. Får ta og se litt nærmere på vannlekasjen også da.
  8. Takk for tips! Hvordan kommer jeg til virene, må jeg ned med taktrekket?
  9. Du skriver at bilen lekker vann ned på eksosen, har dette problemet med min 96 mod. 2,5 V6. Vet du hva som er årsaken? Min gjør det, samtidig så blir det mye trykk i ekspansjonstanken....
  10. Har en 96 mod 2,5 V6 Stv. som lekker vann i bakkant på motor. Tar en dag eller to så må det etterfylles vann. Hva er det som kan lekke der? vanskelig og se noe da det er litt trangt. Soltaket sitter også fast. Er liv i motoren, men taket står dønn. Noen som har tips om hvordan man kan løsne det? Har prøvd på skruen i taket, men klarer ikke å rikke det. Har også noe "kakling" i motor, spesielt hvis man tar i gang på lavt turtall, hva er dette? Takker for tips!!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår