Gå til innhold

Oljeforbrukeren

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Oljeforbrukeren

  • Bursdag 10/27/1977

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

Oljeforbrukeren's Achievements

  1. Forleden klarte jeg å rygge i en annen bil. Man må legge godviljen til for å klare å se noe som helst skade på motpartens bil, men det betyr ikke nødvendigvis at det blir billig. Det ble en liten ripe, med svært liten forandring i selve karosseriet. Man klarer å se noe, men det er ikke mye. Noen som vet hva jeg kan forvente å måtte betale? Dessverre litt dårlig bilde, men hadde ikke anledning til å vaske bilen til noen andre. :)
  2. Ok, men da har jeg et sommerprosjekt med å bytte stempelringene. Bytter rådelager, toppakning, bunnpannepakning samtidig. Noe mer som burde byttes?
  3. Jeg får den glatt igjennom EU kontroll dersom jeg leverer bilen kokende varm. ;). Teknisk kontroll er heller ikke noe problem, da forbruket "stabiliserer" seg ganske fort på varm motor. Men det er den forbanna oppstarten som plager meg :yummy:
  4. Takk for svar. Pluggene er fine. Kan vel ikke være annet enn stempelringene, men da må vel hele motoren ut? Slitsomme greier, men bilen er for god til å skrotes. Får uansett aldri solgt den med slikt oljeforbruk, men dette er noe jeg kan få hjelp til å fikse. Uansett er jeg veldig interessert i å vite hvorfor forbruket er så hinsides variabelt? Hvorfor skal jeg tåklegge lufta noen dager, mens andre dager ikke? Det er stort sett når bilen har stått lenge at den sliter.
  5. Byttet luftfilter for 2 uker siden. Tennpluggene byttet jeg for 1 måned siden. Byttet toppakningen sammen med ventiltettingene!
  6. Hei. Som dere kanskje har sett på brukernavnet mitt, så trenger jeg hjelp med dette emnet. Jeg har en Mazda 323 som jeg gjerne vil beholde, da bilen har nye dempere, registerreim, drivknuter, motordeler, batteri o.l. I utgangspunktet en veldig bra bil, men jeg har et stort problem. Bilen bruker noe enormt med olje. Dette varierer tydeligvis enormt. Problemet er størst om morgenen når jeg starter bilen. Enkelte dager ryker den nesten ikke i det hele tatt. Andre dager risikerer jeg å tåklegge hele parkeringsplassen, noe som er sinnsykt flaut, fordi det kan minne om en husbrann. :drunk:. Etter å ha kjørt 2-3 minutter stabiliserer røyken seg, og da merker jeg egentlig ikke noe av røyken mer. Men her er det som sagt stor variasjon. Noen ganger går det 3 uker før den er tom, andre ganger 3 dager. Spørst hvor mye den ryker om morgenen som oftest. Jeg lurer derfor på om det kan ha noe med å gjøre hvordan bilen står parkert? Når jeg enkelte dager ikke merker noe til røyken i det hele tatt. Jeg fylte opp til max-merket for 3 dager siden, og etter en tåkleggelse i morrest ble jeg etterfulgt av en tørr peilepinne. Bilen har ellers ingen synlige tegn til olje på motoren. Dette har jeg fått bekreftet av flere bilkyndige. Alt av oljeforbruk er innvendig, men jeg merker ikke mye til det etter det har stabilisert ser om morgenen, selv ikke i bakke på lavt gir. Ellers har jeg med hjelp av en kamerat fått skiftet alle ventiltettinger, toppakning, og alt et slipesett ellers har. Desverre uten hell. Jeg har satt en tommel på stempelringene! Men dersom problemet ikke nå forsvinner, blir jeg veldig fortvilet! Noen gode råd?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår