Gå til innhold

hazzy

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hazzy

  • Bursdag 05/09/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

hazzy's Achievements

  1. har undersøkt litt til, og har kommet fram til at det ikke har noe med selve nøkkelsylinderen.. må nok grave dypere inn i ledningsnettet..
  2. hazzy

    Short Shift

    ville prøvd å høre med protrim i valdres.. de kan det meste opel.. link til side
  3. ja, har en omega a med c20ne som jeg har kjørt rundt med i dag, og uten å tenke meg om, så tok jeg ut nøkkelen av tenninga mens bilen gikk.. bilen gikk som om ingenting skjedde, men når jeg da putta den inn igjen og prøvde å vri den til "0" igjen, så reagerte den ikke i det hele tatt :S kjørte litt mer med den, så kvelte jeg motor med vilje så den skulle stoppe.. da så jeg at selv om jeg vridde nøkkelen til 0, så står fortsatt tenninga på, og motorlampe, ladelampe (egentlig de vanlige) lyser i tillegg til at radio spiller.. inntil vidre så har jeg egentlig bare kvelt motor når jeg må stoppe, og gått bak (har modifisert bilen så batteriet er bak med automatsikring) og skrudd den av.. men jeg må nesten spørre om råd på hva det kan være som har ryki siden den ikke stopper? er det rett og slett tenningssylinderen som har sagt takk for seg? den har fortsatt de "hakkene" når man vrir nøkkel, så.. eller kan det være at jeg har røska i no ledninger inni stammen?
  4. nei, på tide å revive denne tråden igjen :P Problemet nu er at bilen ikke lader batteriet i det hele tatt :S Polene på dynamo'en er henholdsvis B+, + og -.. Etter det jeg har skjønt er B+ der batteriet skal på, men spm er da om jeg skal koble batteri på der, og kabel ut til starter etc på +, og minus på -? og hvor skal jeg da gjøre av ledningen til lampa? (blå/hvit kabel)
  5. Har målt litt, og har kommet fram til at starteren må være død.. heldigvis så har jeg fortsatt den gamle motorn så jeg kan ta den i morgen ;) takker for hjelp!
  6. du tenker på å ta 12v rett på koblingen fra tenninga?
  7. da kan jeg vel spørre hvordan jeg skal teste den, ettersom jeg ikke har så mye erfaring med bil.. og ja, bilen er festet ordentlig til motor, skal ikke være noe problem..
  8. ble fortalt av selger at den skal funke, men vet ikke.. har ikke testet den selv
  9. den er nå festet sammen med andre ledninger som skal til jord på toppen, så skal ha bra punkt..
  10. nei, har kobla inn jord nå, uten noe resultat.. det skjer ingenting når jeg prøver å dra på starter, unntatt at jeg ser at noe trekker 0,3v ekstra..
  11. vel, det skal vel bare festes ett sted på blokka eller toppen, så prøver det innledningsvis
  12. hmmm.. du sier noe, husker ikke om jeg koblet den til når jeg satt inn motorn.. hvor på motor skal den være koblet til?
  13. Hey! Jeg har en 1992 Omega 2,0i som jeg nettopp har bytta motor i (fra c20ne til c20ne), og jeg prøver iherdig å få til å starte uten hell så langt. Det som skjer er at når jeg setter på tenninga så lyser kun oljelampa, alt annet er svart. Blinklys og annet ikke-motor relatert fungerer som det skal. Jeg har en snikende anelse om at det kan ha noe med hjernen i bilen, men den fungerte før motorbyttet. Det jeg derimot stussa litt over er det at det er noen løse ledninger i nettet ved hjernen, men jeg klarer ikke finne disse i koblingsdiagrammet til bilen.. Har noen ett godt svar på hva det kan være? -Hazzy
  14. Ja, en oppdatering: Nå er bilen frisk igjen, uten at jeg har gjordt noe med den.. det virker rett og slett som at når motoren er gjennomfrossen av å stå for lenge, så begynner bilen å bruke olje i stedet for bensin, og etter ett par ganger med å starte motoren og la den bli varm, så skru den av igjen, så er den i orden... det eneste som er rart med den nå er det at varmeapparatet nekter å funke..
  15. Ja, er en C20NE motor i en Opel Omega A, men det virker jo rart at det har skjedd en gang før, hvor det rett og slett "fiksa seg selv"..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår