Gå til innhold

kontoret

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kontoret

  • Bursdag 05/24/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

kontoret's Achievements

  1. Har sett på ulike merker, og vurdert de opp mot hverandre. Det ser det ut som vi ender med en SCANIA over 7.5t. Skapet er 7.5m langt med sideåpning. De er såpass nye at avgiftene er lave. Vurderer litt forskjellige i prisklassen 200-250 000. SCANIA ser ut til å få jevnt over gode tilbakemeldinger.
  2. Takk til Go-carter for tips! Den første virker aktuell pga. størrelsen på skapet. Eneste "problemet" er at vi blir litt skeptiske til den lave prisen mtp. driftsikkerhet. Kanskje det ikke er noe problem? Bortsett fra det virker den veldig bra.
  3. Henger er desverre uaktuelt for dette prosjektet. Det tar bort mye av poenget ved det. Jeg har prøvd å finne ut forskjellene i avgifter/driftskostnader på lastebiler under 7.5t i forhold til tyngre. Jeg klarer ikke helt skjønne hvordan avgiftene beregnes. Har Dere noe link til en enkel kalkulator for dette? Eller en enklere forklaring enn tollvesenet sin...... I og med at kjørelengden blir minimal i forhold til en vanlig lastebil har dette mye å si. Trolig under 10 000 km. pr. år.
  4. Vil legge til at vi ser for oss noe i prisklassen 150-250 000. Det som er avgjørende for om vi går over 7.5t er størrelsen på lasterommet. Hva er maks. lengde/bredde/høyde i klassen under 7.5t? Er det spesielle fordeler eller krav ved å gå over 7.5t? (Bortsett fra sertifikatet selvsagt:-)
  5. Vi skal bygge et mobilt kontor, og skal ta utgangspunkt i en lastebil med minimum 6,5x2,5m lasterom. Den skal ha sideåpning + lastelem. Vi vurderer lastebiler både over og under 7.5t, men det er en fordel om den er letthåndterlig og relativt rimelig i drift. Hva anbefaler Dere som utgangspunkt? Det blir ca. 10-15000 km pr. år. Hvor mye den kan laste har ikke så stor betydning, men vi ønsker størst mulig lasterom. Våre viktigste kriterier er: - Driftskostnader (service, drivstoff, forsikring) - Driftsikkerhet - Mest mulig areal for pengene! Hvilken prisklasse bør vi opp i for å ha en relativt trygg og driftsikker bil? Er det en fordel å importere en bil mtp. momsrefusjon? Håper på svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår