Gå til innhold

arild johannessen

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om arild johannessen

  • Bursdag 12/10/1966

Contact Methods

  • Bosted
    Radøy

arild johannessen's Achievements

  1. Bra tips,men sjekket dette mens jeg spylte gjennom,kranen åpnet og stengte(fra hendelen inne i bilen)
  2. Har en Camry 92 2.2 der det tar lang tid før motoren blir varm,noe som IKKE er spesielt artig med dette kalde været. Har skiftet termostat,spylt igjennom radiator for varmeapparatet, skiftet kjølevæske,men dette har ikke hjulpet. Lurte på om det det er noen elektrisk styrt ventil/føler noe sted som skal åpne og stenge sirkulasjonenen av en eller annen grunn. Tips noen?
  3. Har en 230TE 91 mod. der jeg har et dårlig lager i kjøleviften min.Dette er den typen som er elektromagnetisk. Det jeg lurte på er om jeg kan bruke en vifte som jeg har fra en 300E ,som er av en annen type (heter vel termovisk et eller annet). Det jeg synes er merkelig er at bladene er vridd motsatt vei,går ikke disse viftene samme vei? Hvis ikke det går med dette bytte,er det mulig og bytte lageret i den jeg har,ser ut som det er støpt fast i viften.
  4. Ang.belysningen:Bak på instrumentene(venstre side),ved pæreholderene,står det en rød holder med en spesiell sikring i(er maken til pæreholderene bare rød).Skift denne,og lysene dine i bryterne virker.Koster 60 kr.Instrumentet drar du bare ut med en bøyet(som en krok) sveiseelektrode/streng i mellom instrumentrammen og dashbordet(ingen skruer). Problemet med koking ved tomgang:Sjekk/skift føler for vifte plassert oppe,fremme på motortoppen,manglende viftedeksel bakpå radiator kan også lage kjøletrøbbel ved tomgang. Lykke til
  5. Hva betyr OVP,hva er det dette releet styrer?
  6. Hadde samme problem på min camry 2.2 92 mod. Fikk skiftet lamba-sonden,og problemet var borte. Blinding av den ene vakum-slangen på vakumpunktet som er plassert omtrent midt på torpedoveggen bak innsuget, er også et triks mekanikerne bruker,har noe med bensinkuttet når du slipper gassen og gjøre. Ellers kan jeg si at dette er definitivt den beste og mest driftsikre bilen jeg har hatt (har den ennå),slår både mercer og andre såkalte gode biler jeg har hatt.Ikke ruster de mye,og motorene går evig ,bare du skifter olje regelmessig. Lykke til
  7. Når jeg starter motoren(kald motor),er turtallet ok helt til jeg slår på hovedlys(har ikke kjørelys).Da synker turtallet og til slutt "kubber" den.Skjer ikke ved varm motor. Dårlig batteri? , dårlig lading? Hvor mye skal dynamoen gi? Eller andre årsaker?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår