Gå til innhold

tomsen89

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tomsen89

  • Bursdag 09/06/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Kløfta

tomsen89's Achievements

  1. Har en omega a 3000 12v som har begynt å få ganske dårlig oljetrykk og tenkte derfor jeg skulle bytte pumpe. Har noen gjort dette før? Er det en grei jobb? Veit hvor den sitter osv, men er det bare å ta ut den gamle og sette inn ny?? Takk for svar Tom Andre
  2. tomsen89

    kompresjon

    Hei. Noen som vet hva kompresjonen bør ligge på i en omega 3000 12v? Når jeg kjører pent med bilen, burker ikke bilen olje i det hele tatt. Når jeg gir på og kjører hardt blir olja borte med engang. Forrige eier sier at ventiltettningene er skifta og at stempelringene er slitte. Men bilen har ikke gått mer enn 200.000km. Kompresjon ligger nå på 10 på alle. Noen som har peiling på dette?
  3. tomsen89

    fusking

    Ingen som har vært borti detta altså?
  4. tomsen89

    fusking

    Har endelig somlet meg til å bytte bensinfilter og desverre hjalp ikke det noe.. Men har funnet ut at etter bilen har fusket og plutselig reagerer igjen, så smeller det i potta. Vil det si at det kommer bensin dit og det øyeblikket han fusker blir tenninga borte og derfor smeller det eller noe?
  5. tomsen89

    fusking

    Hei. Har en omega a 3000 som har begynt å fuske noe forferdelig til tider. Av og til går den fint og noen ganger ikke. Plutselig virker det som om det er tomt for bensin og der skjer ingenting med gassen i bånn før den plutselig våkner igjen og hakker seg videre... Noen som har vært borti detta? Vet ikke om det er tenninga, bensin eller noe falsk luft... Bilen går fint på tomgang og stopper aldri, ikke når den fusker heller.. Kan noen hjelpe meg med å bli vitt frustrasjonen??
  6. tomsen89

    fusking

    ingen som har vært borti dette?
  7. tomsen89

    fusking

    Har en omega 3000 1988 12v som har begynt å fuske når jeg holder den mellom 1500 og 2000 omdreininger. Føles nesten som om den holder på å gå tom for bensin.. Men den går fint på tomgang og drar fint. Bare fusking mellom 1500 og 2000. Noen som har vært borti dette? En ting til; justerte ventilene på bilen for en måned siden, men nå har det begynt å tikke igjen.. Er det da ventilløfterne som må skiftes? Takk på forhånd! Tom Andre
  8. tomsen89

    omega 3000

    Jaja.. da går det mot skifte av toppakning. Takk for alle svar folkens!:p
  9. tomsen89

    omega 3000

    Nei får hjelp av folk som har gjort det før.. Men er det normalt at det spruter olje ut av pluggen?
  10. tomsen89

    omega 3000

    Fant ut at den ene pluggen ikke satt ordentlig fast og det spruta olje og kom eksos ut av plugghølet/sylindere... Dette er vel ikke normalt selv om pluggen er litt løs? I tillegg er pluggene hvite med et slags hvitt belegg utapå.. Noen tips??
  11. tomsen89

    omega 3000

    Hvis kompresjonen er lik på alle, kan det fortsatt være toppakingen? KAnskje kjekt å skaffe seg haynes manual for der står det kanskje åssen man skifter den? Fylte på 2liter olje for 5 dager siden og har kanskje kjørt 60-70mil så var den tom igjen..
  12. tomsen89

    omega 3000

    Alle ventiltettningene er skiftet så den bruker mindre enn den gjorde men fortsatt mye.. Tenkte litt på topppakninga for den svetter utenpå den på en måte... Tenkte på å ta komp test, men hvor mye skal kompresjonen være på da? Det er også litt ventiltikking så må vel skifte ventillløftere, men dette gjør vel ikke så bilen bruker olje?
  13. tomsen89

    omega 3000

    Kjøpte meg en 1988 3000 12v i forrige uke. Er fornøyd med bilen og syns den går bra. Men den bruker veldig mye olje.. Har sjekka under bilen og lekker ingenting.. Har også skiftet oljefilter og pakning. Motoren svetter litt ved to sylindere og ser nesten ut som om det kommer ut av pluggene.. Noen som vet hvorfor dette skjer? Bilen skal vel ikke bruke så mye olje?
  14. tomsen89

    omega 3000

    Hei! Kan noen forklare meg om en omega 3000 12v har 177 hester eller 156? Er det forskjllige typer? Noen som veit dette ?
  15. Var en utrolig grom og fet bil da. så kunne tenkt meg den. En toppakning er jo ikke det værste å fikse i så fall. Bedre å vite hva feilen på bilen er en å leite og ikke finne en feil. Bilen var også helt rustfri.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår