Kaster med, som Frode, inn i diskusjonen da jeg ser navnet mitt blir nevnt. Har nå lest hele tråden, men husker ikke alt det bør svares på, så tar det husker i farta!
Jeg er iallefall ikke enig i at denne diskusjonen ikke burde gå på NDRG siden. La den gjerne gå begge steder!!!
NDRG drifter jo ikke bare dragracing for bil. Motorsykkelfolket har også sine krav og meninger. De ønsker også Street Legal f.eks. og kjemper for tiden for å kunne kjøre 402 meter. I 2008 fikk de bare kjøre 201 på Gardermoen...
Det var nå en ting
MEDLEMSKAP
NDRG er et idrettslag, men igjennom Motorsykkelforbundet. Norges Bilsportsforbund er ikke medlem av Idrettsforbundet, men NDRG er altså der fordi vi er medlem av Norges Motorsykkelforbund.
Ikke enkelt å følge med i hirakiet...
Det stemmer at NBF skal ha 10% av publikumsinntektene. Motorsykkelforbundet skal ikke ha noe! I tillegg koster det å arrangere NM-runde. I 2008 3500,- pr.stevnet (MC er en engangsavgift uavhenging av antall løp, mener denne er rundt 2000 pr. sesong).
Litt surt for dragracesporten og to år på rad ikke ha resultatene for å bruke i markedsføring siste stevnet. I år kom de endelig på plass sent i høst 14 dager før prisutdelingen!!!
Startavgiften skal også dekke 130,- i forsikring pr. fører pr. løp.
Engangslisenser koster det forbundet har bestemt, og alle pengene returneres til forbundet.
Vi har medlemskap igjennom Amcar for bilførere. Da koster det 30,- i tillegg for et NDRG medlemskap.
Dette er gjort for å få ned kostnadene til dragracere bil. Du kan nemlig ikke kjøre dragrace uten å være medlem av en NBF tilsluttet klubb, og det er ikke NDRG, men Amcar er..
Må nevne MC igjen. Der kan du kjøre kun med medlemskap i NDRG. 250 pr. år senior, og kun 50 for en junior!
Min mening er vel at dragracefolket bil har en jobb å gjøre opp mot forbundet sitt. Lykke til!!!!!
Vi har mange direktemedlemmer i NDRG. Alle disse er klar over at kun hjemmesiden til NDRG gir informasjon til medlemmene.
FREMTIDEN I NDRG
Deltagelsen på Gardermoen bare øker år for år. På Sunoco Drag Challenge måtte vi for første gang si nei til flere team pga plassen. Samarbeidet med TSDS er suverent. Norge kjører litt sin egen stil her. Husk at NM reglementet går foran TSDS reglementet. Vi kjører S og TS som øvrige år, tross TSDS sine nye regler. Norge har vært med i denne diskusjonen hele veien!
Internasjonalt ellers har vi en god dialog.
Jeg tror også vi må huske på at "store team" i Norge, kun har Gardermoen å kjøre på. Jeg føler iallefall vi har et ansvar ovenfor disse. Både på bil og bike.
Det er absolutt ingen førere uansett som betaler for noen andre. En startavgift på 1600 kroner dekker ikke kostnaden ved å la en fører stille til start.
Jeg oppfordrer igjen til å møte på årsmøte i NDRG og se igjennom tallene.
Det må være publikum tilstedet for å få dette til å gå rundt. Det har vi, men kun på Drag Challenge. Hvorfor? Da kjøres Top Fuel og andre store klasser, og de trekker publikum nok til å betale for gildet (om det ikke regner).
Det er ingen uvilje mot å kjøre Street legal på Gardermoen. Men, ser man tallene de siste år, har de bare gått nedover.
Dette må vi prøve å snu. NDRG har iallefall søkt om NM Street Legal i 2009 4 juli!! Håpet er å trekke publikum før cruising i Lillestrøm.
Det er som flere skriver, vanskelig og ordlegge seg på nettet. Jeg håper iallefall jeg ikke støter noen med mine innlegg, men håper at vi får en god dialog.
Jeg savner konkrete tiltak og forslag til hva som bør gjøres!
Imidlertid synes jeg NDRG også får mye skryt. Vi hadde blant annet med Dojjan (førerrepresentant i TD-foreningen) som funksjonær under Sunoco Drag Challenge i år. Vi hadde også Meca og Sundsvall på besøk, samt UEM-delegasjoner fra både England, Sverige og Belgia. Alle var stålende fornøyde med alt, uten om regnværet!
Må også nevne at crew til Erbacher var meget imponert over kvaliteten på banen, og ville satt bilen opp til et 4.50 drag på første forsøk, om Erbacher skulle kjøre!
Litt NDRG-skryt på slutten, men det må da være lov det også :-)