Gå til innhold

Leamus

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Leamus

  • Bursdag 05/14/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Skjåk

Leamus's Achievements

  1. Det er 4 ledninger/plugger. Er vel ikke noe jeg kan skifte over fra den gamle heller? Den fungerer, men akslingen er ødelagt.
  2. Jeg har skiftet viskermotor bak der original nr er 8L0955711B. Jeg kjøpte en uorginal motor fra Tyskland med samme nummer. Problemet nå er at det ser ut som "programmeringen" i motoren er feil. Når jeg trekker hendel mot meg så spyler og går viskerne som normalt foran, men viskeren bak går også. Når jeg skyver hendelen 1 hakk frem så skal bakviskeren gå i intervall. Det gjør den ikke, den går ikke i det hele tatt. Når jeg skyver hendelen enda lenger frem så spyler den på bakruta, som den skal gjøre, men da går ikke viskeren :angry: Noen som skjønner noe av dette? Kan det være noe annet enn motoren som er i veien som rele, jordingsfeil etc? Mener å huske at den gamle oppførte seg normalt. eneste forskjell på de to er at den gamle hadde stopp til venstre, mens den nye stopper på høyre side.
  3. Takk for svar og synspunkter. Blir nok et pinneapparat først og kanskje et mig/mag senere. Ser at mange anbefaler 3-fas på pinneapparatet. Hva er grunnen til dette? Er det mer jevn og stabil strøm? Lurer på et par gamle apparat. Noen som har formeninger om disse? ESAB THF 250 ( 1-fas) og ESAB DHA 180/130 AC DC.(3-fas) Kunne disse passet til hva jeg har beskrevet ovenfor?
  4. Ser at det er mange tråder om sveising her, men finner ikke noe om det jeg lurer på. Jeg har ingen sveiseerfaring, men tid til å lære og mange som kan vise meg litt. Jeg har en gravemaskin som jeg skulle sveiset noe på + sveising av landbruksredskap. Det er prat om tykt gods som gravemaskinskuff og skjær. Hvilken type apparat må til? Må man ha pinne/elektrode apparat eller kommer man langt med MIG? Skulle gjerne ha brukt det på tynnere gods også, men da vet jeg at MIG er tingen. Har tenkt å kjøpe et brukt apparat av kjent merke. Har ikke råd til noe voldsomt apparat. Noen anbefalinger?
  5. Håper at noen her kan hjelpe meg , eller vet om noen som kan hjelpe. Jeg har en 1998 mod VW Transporter 2.5 Tdi. 102 HK ACV 13004 motor. Denne bilen dro godt en stund, men begynte i sommer å dra dårlig i motbakker. Da var det bare å slakke litt på gassen så kom den seg igjen. Etterhvert virket ikke det heller så nå er den dau i motbakker (50-60 km/t). Forbikjøringer er også bare å glemme. Det hjelper ikke å gire ned heller. Skiftet luftmassemåler uten at det hjalp. Satte bilen inn på VAG for å ta ut feilmeld. Fikk feilmeld: "Reguleringsdifferanse på manifoldtrykk og bremsepedalovervåkning." Trykkregulatorventil og turbotrykkregulator ble skiftet uten forbedring. VAG skriver videre:"Kjørt blokk - turbotrykket blir redusert på 1400 m.bar og luftmasseverdien alt for lav." Nå har jeg ikke råd til å ha den på verksted lenger. Blir fort dyrt med feilsøking! VAG trodde et alternativ var at det var treg turbo, men har snakket med en på et turbo verksted og han mente at enten var turbo død eller så funket den. Kan en turbo være treg? I så fall hva gjøres for å løsne den igjen? Vet ikke helt hvor jeg skal starte. Er det noen her som kan hjelpe meg så er jeg veldig takknemlig!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår