Jump to content
Bilforumet.no

Meatsheild

Bruker
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Meatsheild

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 08/29/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Åbogen
  1. Da har jeg brukt 2 timer på å nesten få løs den ene muttern. Først var den fastrusta, så ble gjengene herpa. I morra blir det ny baufil på meg.
  2. Da er endeledd kjøpt inn, skal ut og se om jeg får bytta det senere. Har en uke å få bytta det, er i den heldige posisjon at jeg kan sykkle til jobb og butikk. Tusen takk for hjelpen.
  3. Er noe som har dukket opp den siste måneden, før jeg bytta til sommerdekk. Som trådtittelen sier så drar den til høyre når jeg gasser, og til venstre når jeg slipper av på gassen. Jeg kan rikke på venstre forhjul når jeg drar i det klokken 3 og 9. Klokken 12 og 6 er det fast å fint. Høyre forhjul er fast i fisken til alle klokkeslett. Ser ut som slarket er der hvor styrestangen er festet med en bolt til klumpen hvor bremser og hjulet er fastmontert. Som du ser er jeg ikke helt trygg på hva tinga heter. Så jeg lurer på hva jeg skal spørre etter på Mekonomen E.L, og er det mye pes å skifte?
  4. De kosta 1350kr orginalt. Hadde bestilt tennpluggkabler til ca 700kr, men de kom ikke før på tirsdag. Og jeg måtte ha en bil som funka på mandag.
  5. Fikk tilbake bilen i dag, det var brudd i tennpluggkabelen. Liten fillefeil. Kom på 1724kr for å fikse det.
  6. Kondensfjerner var det første jeg prøvde
  7. Var ute og kjørte på kongsvinger og så etter pluggledninger. Skulle til å dra hjem så døde sylinderen igjen. Så nå står bilen på verksted, får håpe de finner ut av det.
  8. Det hele startet på fredag når jeg og noen kompiser skulle på hyttetur. Hadde kjørt inn til Oslo fra Kongsvinger dagen før og da gikk bilen helt fint. Men i løpet av natten var det en sylinder som hadde daua. Bytta tennplugger og olje og har fått den til å gå sann ca. I belønning fikk jeg nytt problem. Problemet nå er at den rykker og napper når man gasser på. Bytta fordeler lokk og rotor i dag og det hjalp noe. Men jeg klarer fortsatt og fremprovosere det. Det dukker opp hvis jeg kjører i et anelse høyt gir og gasser på. Eller når jeg kjører i 70-80 km/t i 5. gir med gasspedalen i "riktig" posisjon. Gir jeg mer gass forsvinner det. Lurer litt på hva jeg burde ta og sjekke nå. Ta gjerne de billigste alternativen først. Bilen er Mazda 323 1.5L 1995 modell.
  9. http://www.militarytrucks.man-mn.com/en/Products/Extreme_Mobility_Truck_System/Extreme_Mobility_Truck_System.jsp Europere kan da lage tøffe lastebiler, men pene er de ikke. Litt grommeere å kjøre den i terrenget enn en liten Range Rover eller MB Gelanderwagen. Og ja, jeg har kjørt de i terrenget.
  10. Her er noen bilder av hele bilen tatt når den var nyvaska. Nå er den nok full av rim. Største grunnen til at jeg vil få fiksa dette er for å hindre at det begynner og ruste i første omgang, ikke for å at den skal se mest mulig bra ut.
  11. Hvor mye ville det kostet hos et verksted å fikse sånne småskader/småplukk? Har mulighet til å dra til Sverige, bor ca 30min unna Charlottenberg
  12. Dritt nå i 240, flere førstegangsbiler Her er gobilen. Hatt den siden mandag. Mazda 323 1.5L
  13. Kjøpte meg en Mazda 323 1995 mod på mandag I dag fikk jeg vaska den og ble kvitt alt av rim og dritt. Så da har jeg funnet noen steinsprutskader i lakken foran på panseret. Er ikke særlig store, rundt 3mm i diameter. Og et litt større merke bakpa støtfangern. Har lite peiling på lakkering, men er ikke redd for å lære meg. Så jeg lurer på hvilke ting jeg trenger for å fikse dette. Og hvordan er det å drive med dette nå når ute temperaturen varierer fra -15 til -5. Tenkte kansje på å skru av panseret å gjøre dette i kjelleren. Er også litt riper over dørhåndtaket på bakdøra, virker som forrige eier har vært hellig overbevist om det har vært et nøkkelhull der. Men de virker ikke så dype.
  14. Begynte og mistenke at det var en Cedric 2000, men det har vært vanskelige og finne noen bilder som lignet helt 100%. Har vært inne og sett på Datsun registeret sine sider, men fikk ikke til bildeopplastingen. Skal prøve og titte litt på den om 1 uke ca når jeg har perm, så kan jeg komme med noen bilder av den virkelige bilen. Takk for hjelpen, deilig å endelig kunne vite hvilken bil jeg har.
  15. Arvet en Datsun etter min mormor for en tid tilbake. Bilen går under navnet Datsun 2000 stasjonsvogn. Men sliter fælt med og finne noe informasjon om denne bilen. Mistenker at den tydligvis går under et annet navn. Har lett mye rundt omkring på nettet men ikke funnet noe som jeg føler ligner 100%. Syns både Cedric 2000 og 521 Van lignet en del. Bilen jeg har arvet var en 1969 modell hvis jeg husker riktig. Her er noen bilder fra en reklamehefte for bilen: Den har statt i en garasje de siste 10-15 årene, og ble satt der siden bremsesystemet var råttent og måtte byttes og mormor syns det var for dyrt å bytte. Har også en sprekk i motorblokken, en god del rust på understell. Enden på eksosrøret kunne jeg smuldre opp med fingrene. Husker jeg riktig er ikke karrosseriet altfor ille, men var en del rust på krommen rundt lykter o.l Og en liten bulk foran på panseret siden den rullet gjennom garasjeporten en gang i tiden. Har planer om å få satt den i gang en gang i tiden. Men hadde vært fint å fått noe mer info om denne bilen. Men akkurat nå er det millitæret som gjelder fram til jul. For håpentligvis får jeg tatt en titt på den igjen om 2 uker når jeg har perm.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.