Gå til innhold

Nerd1

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nerd1

  • Bursdag 10/17/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

Nerd1's Achievements

  1. Halla! Er det noen som vet hvordan en justerer TPSen? Har et jævla slit med en bil som går fint om morgenen men blir bajas på vei hjem. Virker som det er avhengig av temp. men jeg har lyst til å se på TPSen uansett for å luke ut feil. Svar tas hjertelig imot.
  2. Hvordan blir det overtrykk? Har renset den gamle, faktisk tilogmed byttet den, har også byttet "Radiostøy rele", bensinpumperele, tennkabler, fordelerlokk, motorolje og filter, rotor, renset luftmassemåler og skiftet luftfilter. Men det var ikke det det handlet om. Ps. takk for ryddig og raskt svar! :D
  3. Hei! På tross av å frykten for å gjøre Reodor F vred, har jeg noen spørsmål anngående oljedamp, flammefelle og "Oil breather" (veit ikke hva det heter på Norsk) boksen. Mye av problemet mitt er at jeg har lest mye på amerikanske sider om Volvo motorer, derfor er min terminologi helt på tryne. Jeg trenger også hjelp til å forstå meg på hele konseptet med oljedamp, trykk i bunnpanner osv. Jeg har hatt veldig mye problmer med dårlig tomgang på min 90' 745 GLT. Sammen med en kamerat som jeg stolte på at viste bedre enn meg, kappet vi slangen som går fra flammefellen og lot den gå ut i friluft, tettet alle vakumslanger som hadde gått fra flammefellen og inn i luftinntaket. Dette gjorde vi for å gjøre jobben med å sørge for at den ikke skulle trekke falskluft, enklere samt for å sleppe å få sur oljedamp inn på "throttlebody blade'n". Jeg forstår at dette ikke er noen god løsning med tanke på helse og miljø, (takk Reodor F) at oljedampen går ut i friluft, så dette må ordnes igjen slik det var. Jeg lurer litt på derimot, hvilke risikoer jeg løper ved å ha et slikt jalla oppsett? Kan jeg ødelegge noe? Jeg har en forestilling om at det ikke betyr så mye siden jeg ikke har turbo, er dette en forestilling med ben i virkeligheten, eller er ruset på oljedamp? På forhånd tusen takk! PS! Har benyttet meg av både Google og søkefunksjonen her på forumet, men har svært liten erfaring med biler og trenger derfor å få det inn med teskje.
  4. Hei! Nå har jeg byttet "fuel-pump relay'en" (store hvite, sitter ved sikringene) samt "Radio Supression Relay'en" som sitter på ekspansjonstanken, feilen er nå rettet og bilen er god som gull! Tusen takk for all hjelp!
  5. Halla igjen! Jeg fant denne tråden her om dagen: http://www.bilforumet.no/700-serien/201513-740-gl-starter-kun-pa-trill.html Hans symptomer matcher mine veldig godt egentlig, det jeg lurte på var følgende: Sitter den en hallgiver eller svinghjulsføler/giver på b234f motoren? Hvor sitter denne giveren i så tilfelle?
  6. Nå er falskluft ute av bildet (håper jeg inderlig!), bilen er fremdeles vanskelig, sårlig hvis jeg f.eks kjører i 4. gir og tar inn kløtsjen for å la den gå på tomgang, da jeg gjorde dette i dag, var det like før den ble kvalt, når den gikk under den nest siste streken på turtalmåleren begynte lambdasonde lampa å lyse, når jeg gasset igjen, gikk turtallet opp men den ville ikke gå på tomgang! har sjekket feilkoder, fikk 1-1-1 som skal bety at det meste er i orden. har også skiftet (i alt) plugger, rotor, fordelerlokk, tennplugger og olje. Har bestilt ny tomgangsmotor, håper det skal gjøre ting bedre. Denne balansereima har jeg aldri hørt om, men vil gjerne vite mer! :) Tusen takk for svar, jeg setter stor pris på deres hjelp!
  7. Skal forsøke å fikse det, det var veldig trangt inni der, så det kan bli vanskelig, men, uansett hvor jeg har spurt, snakker alle om falskluft og dårlig slanger, er vel et greit sted å begynne. edit. nå er det like jævlig igjen, tomgangen er ujevn og dårlig, lurer på om det er luftmassemåleren eller kanskje bare tomgangsmotoren.... Noen som veit om det er mulig å bytte deler en har kjøpt på Mekonomen hvis en finner ut at en ikke trenger dem? (etter en har prøvd dem såklart!)
  8. Jeg har fått sett litt mer på den nå, viste seg at ei vakumslange var løs! Det var en som skulle ha være koblet til en boks som satt under innsuget (den klumpen med dysene, jeg klarer ikke beskrive det bedre er jeg redd). Etter jeg fikk denne på plass, ble ting meget bedre. Det var en kompis av meg som fant ut av den, han sa også at jeg burde gå over alle slangene å se etter flenger eller hull og at det ikke skulle mye til før det ble krøll hvis motoren sugde falsk luft!
  9. Halla allesammen! Jeg har "lurka" forumet her en stund, aldri postet noe, men en gang må være den første! Kjøpte meg en 745 GLT for et par uker siden, nettopp EU-godkjent, 90' modell, 270 000 på telleren, den med 16 ventiler og alt det der. Jeg har hatt litt varierende opplevelse med den. Ofte rister den veldig på tomgang, går ujevnt og rart, da er den også veldig daff og lat, virker som den ikke vil være med! Andre ganger er det ikke noe problem, er kvikk å fin sånn som jeg liker det. Jeg vet ikke sikkert, men jeg har en følelse av at den går mye bedre når den er varm (mulig dette er en selvfølge, jeg er ikke noe særlig flink med biler). Den starter alltid med en gang, har aldri hatt startproblemer. Det jeg lurer på er følgende, hva kan årsaken være til den ujevne gangen? Og hvorfor er den ikke alltid slik når den er kald? Kjempe ålreit hvis noen kan hjelpe en "noob" i nød. På forhånd takk! Ps. har skiftet plugger.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår