Jeg har en 2003 mod 1,9 tdi 4motion passat stasjonsvogn. Den er 2 cm høyere en standard utgaven. Selger sa den var hevet fra fabrikk, andre fjærer sa han.
Jeg synes at climatronicen virker litt rart. På små kjøring så kommer det bare varm luft ut, selv om den står på 18 grader. Det virker som om den pøser på med varm luft inntil det er 18 grader i rommet, og først da begynner den å roe ned temperaturen på lufta som kommer ut. Det betyr jo at det blir for varmt for min smak før det roer seg, og i hvertfall på småkjøring. Min forrige passat, 1999 mod tdi syncro, oppførte seg annerledes. Der virket det mere som man satte temperaturen på lufta som kommer ut, ikke temperaturen inne i bilen.
Er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan det kan løses ? jeg vil egentlig ha det som på den gamle.. . .
Oppdaget her om dagen at det var vått på gulvet under passasjer setet. Har ikke oppdaget det noen annen plass. Har rensket opp det jeg så av løv å grums som var synlig i motor rommet, for at vannet skal renne de "planlagte" veiene der. Noen som har erfaringer om dette ??
Noen som kan fortelle meg hvordan 4motionen fungerer i praksis, og hva som er forskjellen mellom 4motion og syncro ?
Satte på vinterdekkene i dag, så blir spent å se hvordan nybilen tar seg frem når snøen kommer nå .
Ang vannlekasjen. Leste her på forumet om et deksel som skal ligge over pollen filteret. På bilen min er det ikke noe deksel oveer selve filteret. Etter at jeg tok av det plast dekselet som dekker alt under ruta, så var det rett inn på pollen filteret. Tok ut det og dro en del løv. . . .
Mangler jeg da et deksel der ? det var en liten plast sak i forkant av selve boksen, men den satt veldig løst så jeg skjønner ikke helt hvilken funksjon den har i dag.