Gå til innhold

cool6210

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om cool6210

  • Bursdag 08/27/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Moss

cool6210's Achievements

  1. Nå har jeg holdt på med golfen i noen dager. Byttet kondensator og stift, justert tenning en gang til. Samme feil. Det må da være at motor ikke får nok bensin. Jeg pratet med den lokale VW forhandleren og ordnet en verksted time til 24.august. Men jeg vil ikke kaste inn håndkle ennå. Jeg lurer på om det kamskje er feil dyse i forgasseren. Er det noen som har en formening om det? Er det sånn at man kan bytte dysen i forgasseren slik at dysen er dimensjonert for den spesifikke motoren? Hvem kan hjelpe meg med valg av riktig dyse? Jeg har bursdag om ca 2 uker. Fruen lurte på hva jeg ønsket meg til bursdagen min og jeg sa:"jeg ønsker meg at einseren skal funke"... Noen her som kan hjelpe meg med å realisere det?
  2. Update: Det var ingen forskjell når jeg bypasset den sorte dingsen og koblet bensinlangen fra pumpa rett til forgasseren
  3. Endelig fikk jeg tid til golfen. Når barnahagen er stengt pluss en liten tur til Luxembourg, så ble det ikke noe tid til overs. Jeg fikk lagd meg en mal for flottør justering (tusen takk quattro73). De trengte virkelig justering. Etter mye fram og tilbake ble det helt i helhold til beskrivelsen. Satt alt sammen, fyrte motor. Samme som sist!!! Så nå sitter jeg i bilen og er skikkelig deppa, og poster dette med mobilen. Jeg skal bypasse rett fra bensinpumpa og inn i forgasseren og gå utenom den svarte saken som har bensin retur slange. Men først må jeg trøste meg med en røyk FØR jeg begynner å fikle med bensin slanger ;-) Kommer med oppdatering...
  4. Nå regner det som F... her i Moss, så jeg må vente litt med ideen din. Jeg skal åpne forgasseren en gang til og og dobbelt sjekke at det ikke er noe som er tett der. Den mekaniske pumpen som satt i bilen har en liten bensin filter på toppen, og der var det en liten bensinfilter. Hele toppen av bensin pumpen var rustet i filler. Jeg har jo byttet ut hele greia med en ny en, men det kan tenkes at noe av den driten har funnet veien inn i forgasseren. Også en annen ting... Det er jo en annen dings som er montert rett over bensinpumpa. Denne dingsen har også bensin retur slange. Hva gjør den? Må man bruke den? Eller kan man koble bensinen rett inn i forgasser fra bensinpumpen. Jeg peller opp forgasseren og sjekker/renser, og oppdaterer tråden når det er gjort.
  5. Nå er jeg tilbake fra en liten "ferie", og ser at jeg har fått svar!!! :respect Den kom ikke fra identisk bil nei. Selger har satt den på og fått bilen til å gå. (Tidligere Møller mekaniker) Thats it, så jeg viste om at det var problem med at motor døde ut ved belastning. Forgasseren skal være ny. Pluggene har jeg sikkert sotet selv :-) , mens jeg har prøvd meg fram og tilbake med blanding tenning osv, og en del tomgangs kjøring. Jeg har pelt opp forgasseren og kjekket flottørene, og de åpner og stenger som de skal. Det ser rent ut, også har jeg prøvd å justere flottør arm for at det skal stenge tidligere for bensin, uten noe hell, også prøvde jeg å få det til å stenge senere. Jeg har ikke fått noe annerledes resultat etter forsøkene. Jeg må få einseren min til å gå slik at jeg kan ta eu for så å hente skiltene, slik at jeg kan nyte noen turer før sommeren er over. Du skriver at det kan være møkk i hovedkretsen. Hva er "hoved kretsen" Kan feilen skyldes dysene (da tenker jeg på størrelse)? Når jeg drar i gass hendelen, så spruter forgasseren en solid stråle.
  6. Hei, N� trenger jeg litt hjelp med � komme meg videre... Kj�pte en golf mk1 1,5 for noen uker siden. Bilen har egentlig en piersburg solex 1b forgasser orginalt som lekker bensin. Det satt en weber 36 tlp � den n�r jeg kj�pte bilen. Tomgang og co er justert, s� motoren fyrer lett og g�r jevnt og fint. Tenning er justert og helt iforhold til bilens orginale dokumentasjon med tanke � grader og alt det der. (Takk til M�ller systemet) Alle tennings deler var byttet ut av selger, s� alt er nytt. MEN (ja da den m�tte komme), n�r motor f�r motstand, s� d�r den ut. Det fungerer helt fint � ruse motor osv, men med en gang man setter den i gir, og begynner � kj�re, s� d�r den ut. Pluggene er skikkelig sota, og ut ifra det jeg har funet ut � nettet betyr det visst at bilen f�r for mye suppe. Jeg pelte opp forgasseren for � se at flott�rene virket, og det s� bra ut, de bevegde seg opp og ned. N� er jeg frustrert. Det har nok g�tt 15-2 timer � forgasser tr�bbelet, og jeg har g�tt tom for id�er. Jeg setter pris p� all hjelp!![ATTACH]31966[/ATTACH]
  7. Hei, Jeg så denne tråden mens jeg surfet, svarene var litt gamle men jeg ville freshe opp itilfelle noen lurer på hva som lønner seg. Jeg jobber selv med bilombygging, og har fagbrev i serviceelektronikk (gk elektro, vk el.nikk, vk2 service el.nikk). I mitt yrke er det sånn at, man kan lære seg det mekaniske arbeide, som dreing, fresing, sveising osv osv, sånn generelt metall arbeid kan du si. Men elektronikk kan ikke læres bort i arbeidsplassen, fordi man må ha en god del grunnleggende kunnskaper. Så min anbefaling er å gå elektronikk, fremfor mekanikk. årslønna ligger på rundt 340-350 000 og oppover
  8. hva er det som følger med zx500.1? endcaps til alle kicker forsterkere må man jo bare ha. følger det med?
  9. hva slags fusion monoblokk? har du modell betegnelsen?
  10. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete. hvor er styringsboksen til airbaggen? og hvordan ser den ut ? noen som kan hjelpe meg med det?
  11. Hei, Jeg har en 97` mx-3. Og her om dagen begynte airbag lampa å blinke. Det er noe som kommer og går. Jeg har ingen anelse om hva det kan være. Noen som kan hjelpe meg med en løsing på det?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår