Hvis temperaturen er for lav er det vel sannsynligvis termostaten som må byttes?
Marsjtemp på min nå om vinteren ligger forsåvidt også rundt 70 så fort bilen er i bevegelse, men rundt 90 når bilen står stille. Leste et sted at det var vanlig på disse bilene at måleren gikk nedover i kald vind, og at man ikke trengte å bekymre seg så lenge det var varme i varmeapparatet. Noen her som kan bekrefte/avkrefte det? En ny termostat koster jo såvidt jeg kan se ikke mer enn rundt 200 kr, så det er jo greit å bytte hvis det kan hjelpe på forbruket.
Ang. 1,2l/mil så er det en stasjonsvogn vi har, så den bruker kanskje litt mer pga ekstra vekt? Søkte rundt litt tidligere for å finne ut av hva som er vanlig på disse bilene, og de fleste jeg så lå rundt 0,7 på langkjøring og opp til 1,2 på bykjøring, så det virker ikke unormalt i alle fall. Kommer jo litt an på hvordan trafikken er der du bor også, det står ofte ganske stille her, og da blir jo forbruket deretter.