Gå til innhold

Gamlebilen

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gamlebilen

  • Bursdag 08/09/1956

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil,båt
  • Modell (eks S4)
    3000 / TR6
  • Biltype (eks Audi)
    Austin / Triumph
  • Årsmodell (eks 1995)
    1966
  • Yrke eller sivil status
    Ingeniør
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Gamlebilen's Achievements

  1. Hei. Jeg har kjøpt meg en Austin Healey BJ8 med en 283 cid V8 motor fra USA.Standard motor på Austin Healey er 3 liter rekkesekser på 150Hk. Er det noen av dere som kjenner eller har en link til noen i Norge som har en godkjent Austin Healey med V8 motor? Også tilsvarende bil i Sverige er interessant. Jeg ønsker tips om hva jeg bør gjøre før jeg tar bilen til biltilsynet.Er det lettere å få bilen godkjent dersom jeg ønsker å få den godkjent med en mindre forgasser som ikke gir mer enn originalmotoren? Øystein Nordstrønen Email: oenord@hotmail.com
  2. Her er bildene. Medlemsprofil - Bilforumet Galleriet Hvor på toppene skal jeg finne støpenummeret ? Øystein
  3. Hei Har lastet opp bilder av bil og motor. V8 motoren har støpenr GM 389 8948 på blokken Øystein
  4. Takk for svar. Vekten på V8 motoren er den samme som original motoren. Det er en Holley 4 port forgasser som står på V8 motoren. Motoren kommer fra en 1966 model Pontiac,tror den skal være ca 280 HK med denne forgasseren.Den er 6,4 liter. Bakakselen er også byttet ut til en kraftigere type. Dersom jeg prøver å bytte til en mindre forgasser med en strupeplate for å få mindre effekt, for eks ca 150 HK, hvilken forgasser kan jeg da bruke ? Øystein
  5. Hei. Jeg har importert en 1966 model Austin Healey 3000 fra USA. Kjøpte bilen fra et dødsbo i sommer.Den er for tiden ikke kjørbar. Saken er at det står en ikke original motor i bilen. Originalt skal det stå en 3 liter rekke sekser på 150 HK. Motoren som står i den er en GM small block 389,V8 motor. den har typenr:389 8948,den har også en 4 barrel holley forgasser.Bak akselen på bilen er byttet til en kraftigere type. Spørsmål:Jeg skjønner det er vanskelig å få registrert bilen i Norge med denne motoren,men er det mulig dersom jeg bytter til en mindre forgasser for å få ned effekten ? Er det noen av dere som har gjort noe lignende ? Øystein
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår