Gå til innhold

kadettB

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kadettB

  • Bursdag 08/21/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

kadettB's Achievements

  1. Hei. Er det noen som har et koblingsskjema eller en bok på Rekord 2.2i? Jeg trenger å få litt oversikt på alle ledningene i motorrommet. Har et prosjekt på en kadett b med 2.2i mangler bare lednigene for at alt er ombygd, men her står jeg fast :( Noen som kan hjelpe? Gjerne link til noen nett sider eller bilde og illustrasjoner av hvordan ledningene sitter. Takk
  2. Med falsk luft mener du utette slanger? Har fikset 2 slanger (byttet den ene og reparert den andre). Men ved ikke hvor den falske luften ellers skulle komme fra :S Når jeg skrur på tenningen så suser det i bensinpumpa bak, men når jeg åpner panseret kommer det en suse lyd fra bensin"fordeleren" der også (den som sitter på luftfilter kassen) dette er vel normalt går jeg utifra? Tror ikk den bruker vann, har ikke fått kjørt den. Bare startet den opp noen få ganger. Vet at forrige eier byttet toppakning.
  3. kan hvit røyk fra eksosen ha noe å si? Tror den kan være litt utett ved manifoilen fra blokken.
  4. Nå har jeg byttet fordeleren på min Audi 80 2l 16v. Men fremdeles fusker den og går veldig ujevnt. Har funnet 2 slanger (vakum?) som har hatt sprekk i seg, den ene fra tomgangsregulatoren (den som sitter mellom 2 slanger over fordelerdekselet/tennpluggene) og en som sitter på et slags jernrør som går fra den ndre siden av motoren og til en plass under luftfilteret/luftfilter boksen. Skal prøve å bytte plugger for disse er veldig svarte. Kom litt røyk fra motorrommet, så lurer på om den kan være utett ved eksos manifoilen... Noen som har forslag eller vet hva dette kan være? For nå har jeg ingen ide mere... Bensinpumpe kanskje?
  5. Tusen takk for knall bra forklaring. Skal prøve å få av hallgiveren etter jobb. Men kan få tak i ny fordeler til 1500,- men de pengene er jo spart hvis jeg kan lodde på 3 nye ledninger og flytte kontakten lengre opp og sette den fast på karossen istedet.
  6. Okei :) Takk for svar. Dumt spørsmål kanskje, men hvordan skifter jeg hallgiveren? Må jeg skru av til fordeleren og "ta den ut" eller hvordan funker det. Jeg har bare 2 skruer som sitter på selve fordeleren, når de løsnes kan jeg justere den frem og tilbake (stille tenningen). Men skal jeg da skru de helt ut og dra hele greia ut?
  7. Okei. Er en 2.0L 16v motorkode 6A. Har hørt de er litt mere vanskelige å få tak i. Er det vanskelig å skifte en slik fordeler? Er det bare å skru den ut på de 2 skruene man bruker til å justere tenningen?
  8. Når jeg tar av fordelerlokket på undersiden av rotoren på en måte. De er knekt helt ved starten av fordeleren. De henger kanskje 1 cm ut over kanten, så er stortsett nesten umulig å gjøre noe. Tenkte muligvis å prøve å lodde en ny ledning på dem. Men hvis det finnes noe enklere å gjøre vil jeg heller prøve det :)
  9. Nei det skjønte jeg :P De knekte mens jeg drev og rota bak i der. Selve kontakten var ødelagt uten jeg visste det, så ledningen hang løst og knakk da jeg bevegde den. Går det an å bytte disse 3 ledningene på noe vis? Eller gjøre noe annet smart? Eller må jeg ta ut fordeleren?
  10. Hei. Har funnet ut problemet med bilen min. Var en vakumslange som var ødelagt og så er det 3 små ledninger som sitter i en kontakt, som igjen sitter på undersiden av fordeleren (ned mot bakken). Av disse 3 små ledningene er 2 knekt. Noen som hva disse 3 små ledningene er og gjør? Tror den ene var gul og svart, den andre rød og den siste svart. På selve kontakten som de satt i, står det: - 0 + Noen som kan hjelpe meg her?
  11. Nå har jeg fått satt pluggledningene riktig. Så nå starter den og flyr opp på 3000 omdr. Der blir den et par sekunder og så stopper den igjen. Sånn kan jeg drive på. Når jeg trår på gassen dør den ut igjen. Tok ut en plugg for å se hvordan den så ut, den var veldig svart. Noen som har noe peiling på dette?
  12. Tusen takk for fint bilde og svar :) Skal gå ut med en gang og sjekke. Bilen går VELDIG ujevnt (bare på 2 sylindre). Går i kanskje 10 sekunder og stopper helt. Vet at forrige eier har skiftet fordeler deksel og rotor fordi bilen plutselig bare stoppet for han og da han skulle starte den gikk den bare på tomgang og når den fikk gas stoppet den (igjen på få sylindre). Peilig på hva dette kan være? Er det luftmengdemåler på en slik en? Er en 2.0 16V motortype 6A. Trenger litt hjelp på dette kan være, er ikke så kjent med Audi.
  13. Hei Noen som vet hvordan pluggledningene skal kobles til fordelerdekselet? Altså i hvilken rekkefølge og hvordan de sitter nøyaktig på fordelerdekselet? Ellers noen som har forslag til hvorfor motoren ikke vil gå. Den starter/går på 2 sylindre, går VELDIG ujevnt i maks 10 sek hvor den da stopper. Bensinpumpen ser ikke ut til å feile noenting. Så jeg vil tro det ligger rundt tenningen en stand. Muligens kabler eller fordeler.
  14. kadettB

    Kadett B

    Ja det stemmer nok det. N motoren er lavkompresjon. Så den har nok mindre hester. Men noen som har byttet motor i en slik kadett? Har hørt at det også skal gå med 2.2i men da må man skjære ut i fronten for å få plass til radiatoren. Hvis noen har prøvd eller kjenner noen som har byttet til stor motor i kadett B, skriv. Greit å høre litt.
  15. kadettB

    Kadett B

    Det er en 1,1N men tror ikke det skiller mellom s og n motorene, men skal ikke si det med sikkerhet. Har funnet ut av det nesten er billigere å kjøpe ny motor og bygge om. Har blitt tilbudt en record 2 liter med kasse. Noen som har noen erfaring fra ombyg på kadett B? Trenger så mye hjelp jeg kan få. Evt nettsider der noen har bygd om. Men egne erfaringer hadde vært det beste. Takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår