Gå til innhold

Shaka_

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shaka_

  • Bursdag 06/23/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Hus, RC, Bil
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bytta ut BMW 520i Touring med Audi A4 2.0
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Kodal

Shaka_'s Achievements

  1. Shaka_

    Lavt oljetrykk

    Har bare hatt bilen ei uke i dag, så om den bruker mye olje det veit jeg ikke. Spurte tidligere eier om dette, men han hadde ikke peila olja, siden han hadde bilen på oljeskift oftere enn det Volvo anbefaler. Men det var bra jeg fikk varsel i går, for han fortalte meg at det var 2000km til neste oljeskift når jeg henta bilen. Kunne fort blitt dyrt det:)
  2. Shaka_

    Lavt oljetrykk

    Hei Opel Astra og takk for svar! Det er ingen blårøyk å spore og motorrommet og undersiden av bilen er tør og fint. Var i kontakt med Volvo nå, men fikk ikke noe bra svar av han jeg snakka med. Verkstedet hadde lønsj, så de skal ringe meg opp igjen. Det han jeg snakka med sa var at jeg bare skulle fylle på olje, notere km og antall liter og så peile med jevne mellomrom. Etter å ha fylt på to liter olje, nærmer nivået seg den nederste streken på peilepinnen.. Har også snakka med tidligere eier av bilen, og han sier den har gått 6000km siden forrige oljeskift hos Volvo.
  3. Shaka_

    Lavt oljetrykk

    Under kjøring i går fikk jeg varsel for lavt oljetrykk i motor, 2006 V50 1,8. Peila olja på bilen, og det viste seg at peilepinnen var så godt som tørr... Fylte på en liter, lot bilen stå stille en god stund og peila igjen. Fremdeles ikke noe på pinnen.. Det står i boka at motor skal ha 4l olje ved oljeskift, så ville jo tro en liter skulle gjøre utslag på pinnen. Har fylt på en liter til nå, for å se om det gjør no utslag. Får man opp varsel om det skulle bli farlig lite olje på bilen?
  4. Shaka_

    Handla v50

    Hei! Har ikke fått kjørt no skikkelig tur med'n enda, men er fornøyd foreløpig. Understellet og veigrepet er det ikke noe å utsette på i alle fall. Det står 225-45-17 på bilen min, og det virker veldig bra! Når det gjelder motor så er jeg vant med 2,7 turbo diesel på 125 hk, så det er litt annerledes. Den mangler litt på bånndraget, men ellers funker'n som snus:)
  5. Shaka_

    Handla v50

    2006 1,8 Sport. Håper jeg blir nøyd, aldri hatt Volvo før..
  6. Shaka_

    Coilproblemer

    Sant nok, men så langt tilsier min erfaring at møller Som regel er veldig mye dyrere...
  7. Shaka_

    Coilproblemer

    Skulle kjøre til jobb i dag, men det var ikke Audi'n enig i. Kom ikke lange veien før bilen begynte å "vibrere", gå dårlig og motorlampa blinka. Bare å få stoppa og gå hjem igjen og ta Piaggioen i stedet. Fikk diagnostisert den i kveld, og det er coilen på sylinder to som er gåen, fyrer med andre ord bare på 3... Bilen er forresten en 2.0l, 2002 Avant. Har vert å sjekka sidene til mekonomen, og de har noe som heter "Tennspole (coil)", artikkelnr: 18-133834 til 723,-. Er det noen som veit om det er rette delen? I så fall blir lommeboka mi ganske lykelig:) Esp1
  8. Shaka_

    Olje

    Heisann! Har en a4 2002 2.0 som trenger litt olje, men det som står i instruksjonsboka er helt gresk for meg... "flergrads letløpsolje vw503 00". Ikke har jeg råd eller tid til å dra på audiverksted... Takker for svar, Esp1
  9. Nå har kjerra trilla 127000, og har begynt å mase om service. Greit nok, vi ringer møller (selvfølgelig vel vitende at der er det dyrt). 11400!!! Bytte av reg.reim og vannpumpe og masse skit. Sjøl sitter jeg å tenker at i følge serviceboka skal ikke reima byttes før på 180000, siden det er fulgt "longlife servicer". Men jeg hadde ikke boka forran meg når jeg snakka med duden på møller, så gadd ikke kverulere. Ringte et par andre verksteder, som var billigere (mye billigere) og noen mente den skulle byttes, mens andre sa det ikke var nødvendig. Hva er sant a? Det som står i boka, eller det møller-duden mener? Noen som kan hjelpe?
  10. Håper det er det billigste alternativet, for penger er det ikke flust av før jul... Kjørte en runde me'n i stad og tempraturmåleren viser bare litt over 50 grader... Og vifta går for fullt... Heller ikke mye varme å få i kupeen... Typisk når'n endelig har fått drømmebilen!!
  11. Takker for svar. tror ikke jeg kjenner noen som har sånn kabel nei... Håpa egentlig det kunne være tempføleren. Regner med det er den lille "derten" som sitter på et rør nederst på radiatoren... Ække no geni på motorrom jeg:)
  12. Halla! Har en 2002 2.0 som motorlampa har begynt å lyse på. Samtidig så går vifta for fulle mugger så fort jeg starter bilen... Og det er jo litt fucked når det er 12 kuldegrader ute! Noen ideer om hva det kan være? Evt. hvor dyrt det er å fikse? Takker for alle svar.
  13. Noen som har erfaring med trimming av Audi sin 2.0l? Finnes det noen mulighet for å få skremt'en opp litt?
  14. Takker for svar! For se hva det blir til, er ikke tvil om at det gjør bilen enda smoothere enn originalt. For leite litt på nettet og se om jeg finner en "how to" for å få grillen til å passe. Bilen min har ikke midtarmlene, men har sett at det er å få kjøpt på BSbildeler Tricky å montere? Noen her som har gjort det?
  15. Halla! Har akkurat fått meg en 2002 modell som jeg er hypp på bytte grillen på. Har fått med meg at den øverste grillen passer originalt, men har enkelte steder lest at den nederste delen ikke passer i originalfangeren. Noen som kan hjelpe meg med hva som er riktig? Og evt pris:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår