Gå til innhold

Sorcerer

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sorcerer

  • Bursdag 11/15/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland

Sorcerer's Achievements

  1. Har en A6 2.5 tdi, 2000 mod stasjonsvogn. Har navigasjon på denne og funderte på om det er lagt opp kabler til cd veksler bak også. Tok derfor en titt her for en stund siden, og fant 2 kontakter der bak som lå løs, men etter å ha søkt på cd vekslere på Ebay, kunne jeg ikke finne noen som hadde plugg som passet med noen av disse kontaktene som jeg fant... Noen som vet ?
  2. For høy spenning, jordingsfeil eller vibrasjon..
  3. Ja, stemmer delvis ja. For å holde vekta nede på motoren, var det bare 2 motvekter på veiva, i hver ende. Veiva er fullbalansert. P.g.a denne "lettingen", har den en designet rpm limit på 4500 omdreininger....
  4. Har ikke brukt bilen på rundt 4 år så vet ikke hva jeg skal si. Vet ikke om ESC boksen har ligget å klusset de få turene jeg brukte bilen før det. Motoren skal være 205-210 hk tror jeg. Var vel litt lat i noen sekunder (turbo lagg) fra man dro full fjøl til den "kom" men synes den dro bra avgårde da.. Men fikk aldri lys i det tredje turbolyset på panseret, så mulig at jeg ikke hadde rett trykk heller. Må som sagt ta ut motoren og shine den opp med noe nye pakninger, slanger, maling og slikt og får ta en sjekk på turbo samtidig..
  5. Ja, Pick up inn på venstre siden (slik som på den orginale). Motoren går ikke særlig bra. Ikke drakraft. Mulig at tenningen er forandret og skulle vært justert med denne modulen, men nå vil jeg da prøve å få dette tilbake i orginal stand. Har funnet et par ESC bokser på Ebay også. Vil tro at det er tenningsrelatert siden bilen gikk bra helt til jeg mistet gnisten plutselig under kjøring. Må også ut med motoren (grøss)da den lekker endel olje fra bakre tettning på veiv, men tenkte jeg skulle få tenningen i orden først og fremst. Så jeg får begynne med å få tak i rett tenningsmodul..og en ny ESC boks..
  6. Ja, er vakumklokke på den, og det skal det være. Nei alt er orginalt på den og har hatt av fordeleren idag og kikket nedi. Tenningsmodulen som er blitt satt på etter at jeg hadde den på verksstedet er til en annen. Skal være en 5 pins modul, men bare 4 pinner (2 på hver side av modulen) Mekanikeren brukte nok denne for å få liv i motoren (på et slags vis) Pluggen som går til ESC var koblet vekk også. Her er et bilde av hvordan det skal være:
  7. Er bare 1 modul i fordeleren. ESC boksen ligger som sagt fremfor girstangen under midtkonsollen. Men hvis du hadde en 80 modell, og det var en 4.9 L (301) motor, så burde det jo være likt...
  8. Ok hvilken modell var denne Trans Am´en din ? Det som er, er at det er noe forskjeller ute å går her også. ESC i en 1980 Trans Am 4.9L Turbo er forskjellig fra 1981. I 1981 kom den for første gang med ECM i tillegg. Jeg tenker da at det kanskje er mulig å bruke en annen tennings modul på 81 modellen siden den har ECM, men at det kanskje ikke går på 80 modellen...?? Får prøve å ta en titt oppi fordeleren for å se hva de har gjort på vekstedet. Har nå også faktisk funnet en bedrift i USA på nettet som lager denne boksen,http://www.autoecms.com selv om prisen var ganske stiv for et print kort med noen komponenter på..
  9. Ja, fant faktisk boksen i går under midt konsollen. Har sett over loddingene, men det ser ganske bra ut. Er et punkt som kanskje ser dårlig ut, så skal prøve å legge på litt tinn der..
  10. Hei :usa: Nei den er ikke byttet men alt i fordeler ble målt/ohmet til å være ok. Har nå funnet meg et bra forum som omhandler 301 motoren. Det jeg har funnet der, er at 1980 turbo motoren, hadde en ESC (Electronic Spark Control) som i og for seg ikke er mere enn et print kort, men som justerer tenningen utifra om knock sensor gir utslag. Det som er, er at hvis denne ESC ryker, så mister man all gnist siden tenningsmodul går loop gjennom denne. Det er vel denne boksen mekanikeren min mente var gåen. Problemet mitt blir da isåfall hvor man skal få tak i en ny slik ??
  11. Hei, har en 1980 Trans Am 4.9 Turbo Indy Pace car som jeg har tennings problemer med. Mistet plutselig all gnist under kjøring for 3-4 år siden. Helt død. Sjekket coil, tenningsmodul i fordeler, målte å styret man kunne ikke finne feilen. Fikk bilen på et Am car verksted, men han fant egentlig ikke ut hva som feilet. Uanset, så fikk han delvis liv i den med en annen tenningsmodul(tror jeg) og evnt nå "tyvkobling" av denne modulen. Mener å huske at han lasket over no ledninger inne i fordeleren på modulen. Fikk kjørt bilen hjem på et vis, hostet og harket...føltes som den gikk på bare 4 sylindre...og der har den stått siden... Mekanikeren mente at det kunne være en esc i denne modelen, siden det er knock sensor på bilen og at det var den som var feil med. Har letet overalt, men kan ikke finne ut om dette stemmer eller hvor jeg kan få tak i en... alacocaina Setter stor pris på innspill og hjelp til dette !
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår