Gå til innhold

Vectra_95

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vectra_95

  • Bursdag 08/12/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

Vectra_95's Achievements

  1. Det kan godt hende at de har funnet ut nøyaktig hva som er feil med motoren. Problemet er bare at jeg har ikke fått vite det fra de. Kvitteringen jeg fikk var håndskrevet og lød: "Div. verkstedarbeid kroner 10.000,-" Jeg ba om en detaljert beskrivelse og dokumentasjon på deler og utstyr. Dette har jeg ikke fått etter 3 henvendelser. Spekulerer i at det hele ble gjort svart, uten at jeg ble informert, og at de lurer litt. særlig siden de brukte så lang tid kan det se ut som en av karene har gjort det på kveldstid. Tror jeg skriver et brev til juristene i NAF, med kopi til verkstedet, så skjønner de at jeg vil ha den forklaringen. Uten den vet jeg ikke hva som må fikses på motoren før jeg kan selge. Mulig jeg selger den i deler isteden, vi får se. Men i mellomtiden får jeg roe meg ned ved å meditere mens jeg jobber med Toyota Cressida '77 RX30L prosjektet mitt;-)
  2. Da høres det ut som at de snakket sant når de sa at den var blåst ihvertfall. -Ja, temmelig useriøse. Og de er ikke ingeniører akkurat; klarte ikke å sette inn en annen X25td motor når det er nøyaktig samme som stod i orginalt.. -Og det var et merkeverksted, dog ikke for Opel, men Toyota. Man har desverre ikke mye valg når man har havari på fjellet, og det man er på vei til sør for å fly til den andre siden av jorden for 1/2 år. Hadde jeg vært hjemme så ville jeg hengt over de som stank på møkk. Er det mulig å fikse sprukken blokk, eller må jeg ha ny blokk på motoren, og i tilfelle; hva vil det omtrent koste å fikse den eller få på ny(brukt) blokk? Heldigvis har jeg fått inn ny motor i bilen, så jeg vurderer fortløpende å selge den gamle, siden den bare ligger i bua å opptar plass jeg ikke har. (MTB'en min står nå i gangen med gjørme til midt oppå veggen) En del nye deler på motoren, så den bør være verd noen kroner. Ny toppakning, ny vannpumpe med skovler i metall isteden for plast som er orginalt, komplett med turbo og alt, skovlene i turboen ser fine ut osv osv.
  3. Så mye at jeg kan dyppe fingeren min i det i svingen på slangen ved intercoolern? Hadde vært utrolig morsomt hvis motoren ikke var blåst.. Da hadde det nok kommet et durabelt erstatningskrav mot verkstedet fra denne karen.
  4. Jeg har en Omega B 2,5TD som har gått 240.000. I fjor kokte motoren på tur over fjellet. Redningsbil og inn på verksted og hele den regla der. Først får jeg beskjed om at en slange eller et rør var def, og at de bare måtte skifte det(2000,-). Etterpå fant de ut at toppakningen hadde røket. Etter skifting av den var regningen oppe i 10 store. Når de hadde skiftet toppakningen merket de plutselig at motoren var blåst. Hele veien fikk jeg dårlig med info, og tiden trakk ut. Jeg var i Australia i 1/2 år, og de brukte hele den tiden(!!).Jeg ble dritpisst på de, så jeg hentet bilen og fikk inn en fabrikkoverhalt motor. Da lå motoren min på en pall ved siden av bilen. Flere ganger har jeg spurt verkstedet om en forklaring på hva som er galt med den gamle motoren, og en redegjørelse på hva de hadde gjort med den mens bilen stod hos de. Når jeg hentet bilen fikk jeg kun en håndskrevet kvittering med teksten: Div. verkstedarbeid kroner 10.000,- Ingen spesifisering av deler eller arbeid. Etter 3 henvendelser vurderer jeg å sende formelt skriv til de med kopi til jurist. Så over til spørsmålet for denne gang: Hva er typisk at kan være feil med motoren? Den ér blåst, siden jeg finner olje i slangene fra turboen, i intercooleren og inn i innsugsmanifold . Vil det være en giga-operasjon å fikse en motor som er blåst på denne måten. -Vurderer å fikse den. Håper noen der ute har mer peil på motor enn meg!
  5. Ja, det spørs, får leke puslespill.. Det får bli nødløsningen.
  6. Jeg har lett land og strand rundt etter eksos til min 1977 Toyota Cressida rx-30. Ingen i TSCN har kunnet hjelpe meg, og svendsen eksos og andre jeg har snakket med må ha bilen inn for å bygge nytt. Tingen er at bilen er plukket ned og er under totalrenovering. Den gamle eksosen var rustet til pulver og er kappet av med vinkelsliper, og ligger bak garasjen i 4 deler... Er det noen som har tips angående noen som kan levere eksos til denne, eller bygger uten at jeg må inn til de med bilen?
  7. Takker og bukker, men jeg leter etter en oppskrift som gjør at jeg slipper å bestille dyre kit fra den andre siden av dammen. Håper noen har kunnskap om hvilke syrer og andre kjemikalier som trengs, og hvilke fargestoffer som kan brukes til formålet.
  8. Er det noen som har greie på hjemme-eloksering av alu? Er det noen som har prøvd seg, og vil dele noen erfaringer om prosessen? Lurer også på hvor man får tak i stoffer for å tilsette farge før forsegling av metallet. -Morten.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår