Gå til innhold

infums

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om infums

  • Bursdag 05/03/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Lillestrøm

infums's Achievements

  1. Hei! Selger en Audi A4 2009 mod. 65000km. MMI 2g High med Navi, Bluetooth oppkobling til tlf og cd-veksler, ipod/iphone, sd-kort og usb tilkobling i hanskerom. Se finn for all informasjon, kontakt kun via tlf eller mail på finn. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33049754 Mvh Chris Moen
  2. Hei! Er det noen som vet hvor det går ann å få tak i en ny skjerm til "hjulbuen" til en Toyota Hiace 2011 modell?(lang modell hvis det har noen betydning) Takk på forhånd!
  3. Hei! Fant ikke noe underforum for Ranger så poster her jeg, jeg lurte bare på om det er noen her som kan hjelpe meg med å finne ut hvor bensinpumpa på en Ford Ranger "Splash" 2000 modell er?=) Ligger den i tanken eller er den plassert utenfor et sted? Noen som kunne gitt meg et bildet eller noe?=) Takker så mye på forhånd! Mvh Chris Moen
  4. takker! Dette var til stor hjelp! Mvh Chris Moen
  5. Er det noen her som vet hvor vi/man kan få tak i et bilde eller noe over ledningsnettet til bilen? evt et bilde eller forklaring over kabler som går fra dynamo til batteri osv osv. Er litt fred for at han ene som klippet av kabler og satt inn nye kabler samt ryddet i kabel rotet har glemt å sette på noe eller klipt bort noe. Takk så mye<3
  6. ok, tusen takk! skal ta en titt på det der så skal jeg si ifra! Tusen takk
  7. Ok, skal gjøre det, men hva mener du med:" (forutsatt at dynamoen tar referansespenning fra batteriet)."? =) hehe=D Takker så mye!
  8. ja tror da det, har en kamerat som er mekaniker på Toyota så det er han som har tatt målene for meg. Så skal vel være i orden det=) Takk!
  9. en ting til, er det ikke litt rart at dynamoen lader 30V ca og batteriet 4-6V hvis kablene som står mellom de nå er den orginale?
  10. men, en ting til. Det som er litt rart er jo at den gir for lite strøm fra dynamo til batteri hvis den kabelen som er på nå er orginal, er ikke det litt rart da?=/
  11. haha ok, trudde volten skulle ligge på rundt 16.2 eller 16.4 i dynamoen også jeg:P hehe^^ men hvis du mener det at å bytte til en tykkere kabel fra dynamoen til batteriet så skal det jevne seg ut? hvordan kabel er det? Er den er spesiell type eller noe, noe jeg bør huske på / tenke på når jeg kjøper en?=) Takk igjen!
  12. hvorfor lader dynamoen 30V?:P det er jo alt for mye er det ikke? Hvordan skal en tykkere kabel forminske dynamo volten og øke batteri volten?=) Takker for svar!
  13. Hei! Vi har store lade problemer og styrken på volt er helt patetisk. Vi har akkurat byttet børster på dynamoen vår og kjøpt ny regulator. Før vi gjorde dette ladet dynamoen 24-30volt da vi tok målemeteret(husker faen ikke hva det heter så kaller det målemeter jeg, haha) og fra batteriet var det 4-8volt som ladet. Så vi gikk ut ifra at det var regulatoren det var noe galt med og kjøpte ny, satte den inn og målte igjen. Samme resultat. Så da gikk vi ut ifra vårt andre tips og kjøpte nye børster(fordi de vi hadde var nedslitte selvsagt). Satte inn nye og satt inn dynamoen på nytt. Satt på målemeteret igjen, men ikke no forandring. Etter regulator og dynamobørster ladet selve dynamoen 20-30volt og batteriet viste 6-8volt. Hva kan da være galt? Kan kobberet inne i dynamoen ha brent opp? Kan det være noe annet? Trenger Krise hjelp. Russetiden starter om ca 10dager(da vi "sleppes fri")
  14. Nei hehe, de bildene er fra i fjord:P Er russ for 2. gang på rad hehe:P Gikk yrkesfag og var "snylteruss" i fjord, men i år er jeg "ekte" allmenn påbygg russ!=D Så i år skal det feires skikkelig. Tusen takk for alle svar allesammen, det hjelper! Skal sette meg skikkelig inn i alt og se på det. Igjen, tusen takk!
  15. Heihei allesammen. Jeg er helt fersk og ny her på forumet så jeg håper dette er postet på riktig sted=) Jeg og 6 andre gutter er Russ i år og har ordnet oss en fancy Dodge Ram B-250. Det er en 85 modell, Vazelina Bilhopphugger's gamle turnebil. SÅ DENNE STÅR DET RESPEKT AV! Vi har nylig reparert girkassa for 12.000 fordi den hadde skjært seg og konverteren var helt brent opp. Etter at de 12.000 var betalt ut og bilen nå går som en kule, fikk vi et stort glis og store forhåpninger siden vi enda har godt tid frem til russetiden. Men så en vakker dag kjøpte vi Dags-prøveskilter for å ta den ut på en lita kjøretur. Bilen starter på første forsøk hele tiden og går som en kule, med russetiden så hører jo selvfølgelig stort anlegg, lys og effekter med. Så etter denne dags turen med bilen fikk vi et lite problem. Som sagt, startet vi den da vi startet turen og den startet på første forsøk, så kjøre vi en liten tur på 15 min ca, med musikk og "politiropert" med sirener osv osv på. Musikken ble spilt på full "guffe" selvfølgelig og vi koste oss. Da vi stoppet bilen på Esso for å fylle bensin fikk vi problemet, den ville ikke starte! Den fikk ikke strøm fant vi ut, helt tomt var det. Så lot vi den stå en 20min-30min ca og prøvde å fyre den igjen, da fyra den. Så det virker som den ikke lader når vi kjører, som sagt så lenge den får stå litt starter den, men det må jo ta slutt etterhvert når vi kommer til å stoppe den bare for en liten periode og for så og starte den igjen. Vi har en liten aning om at det kan være dynamo-børstene som kan være nedslitte sånn at den ikke får produsert nok strøm til å drive denne strøm bomba, eller at ledningen som går bra dynamoen til batteriet er alt for tynn. Det er bare en 3-5mm kabel som går fra dynamoen til batteriet ser det ut som, har ikke tatt eksakt mål, men ser sånn ut. Noen som har noen formening om dette, evt. vet hva som er feil? Setter VELDIG stor pris på all hjelp jeg/vi kan få. Takker på forhånd fra meg selv og 6 andre gutter. EDIT: Legger ved et par biler bare for å vise bilen for sikkerhetsskyld, får beklage de fulle gutta som er på bildene:P hehe. Også selvfølgelig bare for å "brife" med at det er Vazelina Bilhopphuggers gamle turnebil;) hihi=) Enjoy Bilde 1: Bilde 2:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår