Gå til innhold

alexpea

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om alexpea

  • Bursdag 06/08/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Mosjøen

alexpea's Achievements

  1. Hei Jeg har en 87 modell 2.0 L Sierra uten hengerfeste. Er dette mulig å få montert på? Alex.
  2. Min Sierra 2.0L 1987 har så voldsomt svakt nærlys når jeg kjører om kveldene. Er rett og slett skummelt og farlig. Går det an å skifte til sterkere nærlys? Må jeg skifte noen sikringer eller noe? Anbefalt styrke? Alex.
  3. Dette gjelder for Ford Sierra 2.0L 1987 (Vet ikke om samme går for andre) Jeg har lagd et forslag til hvordan å stille tenninga foregår. Jeg har aldri gjort det selv før, og lurer derfor på om jeg har nogenlunde rett framgangsmåte (ut i fra det jeg har lest): 1. Tomgangen MÅ være perfekt innstillt før man stiller tenninga. 2. Kjør motoren varm 3. Hold den i ca 2000rpm i et par minutter, og så slå av motoren. 4. Koble ut throttle sensor (gass sensor) og løsne skruene inni fordeleren som holder den fast. (Ligger under et plastdeksel - 3stk stjerneskruer) 5. Start bilen igjen. Gi et par drag til ca 2000-3000rpm for å komme i modus. 6. Hold tenningslampa over og se at pinnen treffer rett punkt når lyset tenner. Lyset tenner hver gang sylinder 1 får tenning, og da skal pinnen stå på 8 graders fortenning. 7. Vri på fordeleren for å endre fortenninga. Noen spørsmål etterpå som jeg lurer på: A. Er det 8 grader jeg skal ha? B. Skal vakumslangen av? C. Hvordan stiller jeg tomgangen? Går det an å bruke tenningslampe for dette? Altså, å måle rpm mens man skrur på tomgangs-skruen. D. Er det rett forklart i punkt 4? Kom med innspill!!!
  4. Så nå er startproblemene ute av verden? Du får start, men bilen bruker mye bensin og drukner pluggene. I tillegg har du altså dårlig bunndrag og extremt mye eksos? 1. Hvor mange grader fortenning har du? 2. Hvilke tennplugger bruker du? 3. Går den fint på tomgang? 4. Prøvd å brenne pluggene ren etter at startproblemene ble borte? Farristrikset kan jo også prøves, tenker jeg.. Har ikke gjort det selv, but I'm gonna!! Helle inpå 1 liter farris og rense opp i systemet littegranne.
  5. Hmm.. justere tenninga, ja. Lettere sagt enn gjort, virker det som. Leste noen tråder der de sier at dette må gjøres: - Tomgangen MÅ være perfekt innstillt før man stiller tenninga - Kjøre motoren varm, holde den i ca 2000rpm i et par minutter, og så slå av motoren. Koble ut throttle sensor (gass sensor) og starte igjen. Gi et par drag til ca 2000-3000rpm for å komme i modus. - Holde tenningslampa over og se at pinnen treffer rett punkt når lyset tenner. Er det 8 grader jeg skal ha? Skal vakumslangen av? Hvordan stiller jeg tomgangen? Går det an å bruke tenningslampe for dette? Altså, å måle rpm mens man skrur på tomgangs-skruen. Huff... for en n00b jeg er mtp biler :(
  6. Skal se på det en dag jeg blir frisk.. Er sengeliggende med 39 i feber :( Leste også om en som fiksa problemet pga at det var sprekk i membranet til akspumpa. Hva er det? Akspumpa? Er det et annet ord for bensinpumpa? Så det her --> http://www.bilforumet.no/sierra/190596-den-l-ser-dette-problemet-flinkere-ford-verksteder-i-stfold.html I tillegg så jeg en som ordna problemet ved å tette godt igjen på oljelokket - da det er meget pinglete på Sierra av min type. Det skal jeg også prøve, fordi min ser helt misformet ut etter å ha ligget nedi motorrommet og smeltet seg til en rar form. Men mener at den er potte-tett. Som sagt, må sjekke ;P
  7. Joda. Den starter fint nå. Men var en periode da den ble tungstartet ved halv-varm motor. Da tok han å sjekket gnisten, som viste seg å ikke være der.
  8. Nei, tok ledninga ut fra fordeleren! Den som kommer fra coilen!! Skjedde ingenting.
  9. En annen ting som også kan være problemet, er at bilen har en tendens til å ettertenne når jeg stopper den. Altså, den får et lite brumm etter at motoren er slått av. Kan dette ha noe med nykkingen å gjøre? Pappa mente at dette kunne være problemet, og at bilen trengte riktig tenning for å yte maksimalt når man gir på. Isåfall - er det bare å skru løs fordeleren og vri på den? Hvilken vei, og hvor mye? Mens bilen er av eller på? Oh, det var en kar som tok ut ledningen fra coilen til fordeleren her om dagen. Og så holdte han den borti chassiet - og det skjedde ingenting. "Fordeleren din får jo ikke strøm fra coilen" sa han..? I dette tilfellet fikk jeg ikke start på bilen - den var halv-varm.
  10. alfafa: Du har forvekslet slange B og C. Slange B går nemlig til forgasseren, og C til bensinpumpa. Eller mente du omvendt? For du sa at den nederste slangen gikk til bensinpumpa, som jeg har vist bilde av. (gullfarget dings ved fordeleren) Uansett, esbandos skrev litt feil, ja. For det blir jo 2 løse ender, og ikke 1, dersom man gjør det der. alfafa har i prinsippet forklart det samme, bare at slangen som kommer fra bensinpumpa også får et endepunkt - nemlig på forgasseren! Her er bilde av det som jeg oppfatter er rett: AM I CORRECT? :)
  11. Hva skjer i teorien dersom jeg gjør dette? Er din løsning bare for å teste om noe er galt der, eller kan det faktisk VÆRE slik etterpå også? Altså, at jeg ikke trenger å gjøre noe mer.
  12. Okej. Jeg var ute en tur isted og tok noen bilder, siden jeg ikke skjønner hvilken slange det er du mener. Er forresten en weber, la jeg merke til. Er det den over coilen du mener? Altså, denne: Isåfall fant jeg ingen slanger som gikk til forgasseren. Slangen i midten går til luftfilteret (har ikke sett oppi hvor den går videre) og den som er nærmest støtfangeren (overgang til tynn slange lengre ned) går under bilen. Det gjør forsåvidt den som er nærmest coilen også, men den går først en tur innom en annen boks/enhet (under fordeleren), for så å gå inn under bilen sammen med den tynne. Se bildet: Her er flere bilder, dersom det er en annen slange du mener: Og med å blinde slangen, så mener du å sperre den - ved å sette på ei klemme eller noe? FORRESTEN: Hva i alle dager er dette? Så en slange som gikk ned fra forgasseren, og oppi en slags bøtte. Satt helt løst oppi der, og var en slags flotør. Her er bilder:
  13. Hva gjør returslangen, og hvor finner jeg den? Koblet til? Størrelse? Farge? Har lest litt mer. Ser at det kan være disse problemene også: Bensinpumpa Bensinpumperelè Coil Brudd på ledning fra coil til fordeler Buhuuu... :(
  14. Hmm... jeg vil tro at det er noe som skal justeres på, ja. Men hvor og hvordan, det aner jeg ikke.
  15. Har en 1986 modell Sierra 2.0 CL. Problemet jeg har, er at motoren får for mye bensin - tror jeg. Når jeg gasser litt på (særlig i oppoverbakker og slikt) så kjennes det ut som motoren drukner. Hakker og hoster og nykker noe voldsomt. Derfor må jeg alltid ha gassen så og si ute hele tiden. Med en gang jeg gir litt på, så rister bilen og nykker. BRRRRRRR. Altså, jeg tror den får for mye bensin. Er forgasser med automat-chocke. Noen andre opplevd liknende problem? EDIT: Flere ting jeg har/hatt problem med: - Bilen var tungstartet da jeg kjøpte den. Halv-varm motor var et helvette å få start på. Stilte på luft/choke-spjeldet, og ting ble litt bedre. - Bilen stoppet sånn helt plutselig ei stund når motoren var kald. Umulig å få start igjen. Viste seg at vacuumslangen til varmluftinnsugen var hoppet av, og tillot ikke varmluft å sirkulere i motoren. - Motoren ettertenner ofte når jeg skrur av bilen. - Når jeg skifter fra langlys til nærlys, så hender det OFTE at det blir helt mørkt i et par sekudner. Helt jævlig nå på vinteren. Relè som er treigt/gåent eller? - Når jeg skifta pluggene for et par måneder siden, så jeg at de gamle var irrete. Har aldri hørt om det før, og lurer på om det er normalt? Og hvis ikke, hva er galt? Alex.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår