Gå til innhold

grenadiers

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om grenadiers

  • Bursdag 05/26/1969

Contact Methods

  • Bosted
    Geneve

grenadiers's Achievements

  1. Ja, her var det liv, gett'..... Er det virkelig ingen som har et eneste synspunkt på A3 vs. BMW1??? Ehh... er ikke dette et A3-forum??? Ser det (i skrivende stund) er 21 personer som har klikket seg inn på posten min. Men av dem er det tydeligvis ingen som mener noe som helst... nei, da så.... God tur videre, da!
  2. Isofix er selvsagt mulig å få også på A3. Men det jeg altså lurer på er om det ble levert som standard... Det ville overraske meg om ingen her inne som har en Sportback vet svaret...
  3. Takk, men lenken funker ikke, i hvert fall ikke hos meg...
  4. grenadiers

    A3 vs BMW1

    Vi er markedet for ny bruktbil, og det står mellom A3 (sportback, bensin) eller BMW1 (sannsynligvis 116i). Bilen skal brukes som familiebil (ett barn). Har pløyd gjennom en del tester på nettet, og oppsummert kan det virke som om: - BMW1 har bedre kjøreegenskaper - A3 har bedre plass, komfort og finish Jeg antar de fleste her på A3-forumet vil anbefale nettopp Audien, men hvorfor? Tar gjerne i mot synspunkter fra dere som allerede kjører bilen, om ting dere er mest/minst fornøyd med, og hvorfor vi skal/ikke skal velge BMW1 i stedet...
  5. Hei folkens, vi vurderer å kjøpe en A3 Sportback (trolig en 2005 eller 2006-modell), men trenger Isofix-fester. Ble dette levert som standard på bilen? Takk for info...
  6. Tøft med sota vinduer. Men jeg har nok ikke like snill kjæreste som deg, og må i tilfelle punge ut av egen lomme. Vet du om det er dyrt? Og hvilken (nett)butikk brukte du for å kjøpe de hvite blinklysene?
  7. Er ikke Mini galvanisert? Usikker på om det er behov for ytterligere behandling. Har ellers hørt at biler som har gått et par år kan være skumle å sette inn med tectyl. Kan låse rust og fuktighet inne. Noen sverger jo til oljing.
  8. Jeg fant linken til Michelin-videoen: Changing Tires: Tire Basics: Tire Care & Buying Guide: Michelin Tires Denne overbeviser i hvert fall meg om at de beste dekkene alltid bør være BAK på bilen (noe som heldigvist skjer "av seg selv" med en forhjulsdrevet bil, som sliter fordekkene mer enn bakdekkene)
  9. Michelin USA har laget en meget overbevisende demonstrasjonsvideo av hvorfor man alltid bør ha de beste dekkene bak. Finner dessverre ikke linken nå, men denne artikkelen: Tire Tech Information - Where to Install New Pairs of Tires? ...forklarer det samme. Kort fortalt: Hvis bakhulene begynner å vannplane før forhulene (noe som vil skje hvis de beste dekkene er foran) vil resultatet bli kraftig overstyring (bakenden vil begynne å "vandre", mens forhjulene fortsatt griper). Poenget er at overstyring er mye vanskeligere å kontrollere enn understyring.
  10. Jepp, that's me :-) Lurte bare litt på hva norske mini-eiere sverger til. Er jo ofte litt andre forhold her til lands enn ellers i Europa. Hva er det? Har lest noe et eller annet sted om at man kan montere hjulholder under på cooper. Er det det du tenker på? Vet du om dette i så fall er standard MINI-deler? Har ellers merket meg at fordekkene mine nærmer seg faretruende minimumsgrensen etter 23.000 km. Er det normalt? Tror nok ikke forrige eier har rotert dekkene, for bakhjulene ser fortsatt omtrent nye ut! Så lurer også på om jeg skal beholde bakdekkene (og sette dem foran, bør alltid ha best dekk bak for å hindre overstyring ved vannplaning), eller om jeg skal skifte alle fire dekkene. Så mange spørsmål....
  11. Jeg må etter hvert skifte (for)dekkene på min Cooper. For øyeblikket har jeg Dunlop runflats. Jeg vet at mange bytter til vanlige, ikke-runflat dekk så fort de får muligheten. Men jeg er litt skeptisk til å kjøre med vanlige dekk, så lenge det ikke er plass til reservedekk. Er det noen som har synspunkter?
  12. Ehh...sliter med å laste opp bilde av bilen. Noen som kan fortelle meg hvordan dette gjøres? Har prøvd å lime inn adressen til (public) bilde på flickr, men det funker ikke...
  13. Her er bilde av min nye (brukte) Mini. Er superfornøyd! Harde fakta: 2004-modell 22.000 km (!) Chili-pakke Xenon-lys 17" original mini-felger Ryggesensor Panorama-tak
  14. Kort spørsmål: Har en Mini Cooper 2002-modell registerreim? Eller har den kjede? Hvis den har reim - når skal den skiftes? Og er hovedservice på 90.000 km, eller 120.000 km? Jeg vurderer å kjøpe en Cooper som har gått 85.000 km. Takk for svar!
  15. Takk for innspill. Har bestemt meg for å droppe Cooper'en uten klima. Ser nå på en sort i stedet, med klima, delskinn og takluke. Fortsatt etn 2002-modell (april) men gått 85.000 km. Selvsagt fortsatt en del, men vanskelig å finne virkelig kort km. her i Sveits.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår