Gå til innhold

Deltaone

Bruker
  • Innholdsteller

    998
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Omdømmeaktivitet

  1. Like
  2. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    Då har Escort endelig blitt benket. Pluss fått kjørt litt med bilen 
  3. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    Ikke noe spesielt her. Venter på han skal mappe bilen. Pluss alt det med corona har ikke hjulpet på heller.  Har tatt å demontere Mtx75 girkasse fra Escort mk5 rs2000. Har fått lakket girkassehuset. Skal begynne å lage girkasse feste til den. Ellers har det gått i å få bruksbil ford mondeo godkjent 
  4. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    Nå nærmer det seg oppstart av Escort. Viss alt går etter planen så blir det imorgen eller tirsdag 
  5. Like
    Deltaone ga poeng til 16vturbo i 16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb   
    Reiste en tur til dagali på iskjøring med kadetten :D Det var en meget vellykka tur, kommer til å ordne litt film en dag.

  6. Like
  7. Like
    Deltaone ga poeng til Øggie i Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.   
    Da er fanger på plass,litt skakk skjært så må skjære litt til for å rette opp.



  8. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    Blir oppstart i februar. Forventer 300hk 
  9. Thanks
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    Har ikke skjedd så masse jeg hadde håpt på. Er nesten ferdig med turbo manifold.  Begynt så vidt med intercooler.  Bygger om til vag coil pluss litt andre små ting. Satse den er klar til ford treffet på Våler banen 



     
  10. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    Har fått kjørt bilen et par ganger etter den blei mappet langs veien på Husnes. 
    Fant ut diverse ting som måtte forbedre.
    Skal flytte turbo til over girkassa, og bygge en intercooler.
    Bilen  trenger diff. Spinner på 3 gir på tørra 



    Begynt å demontere bilen igjen for å Gjøre den bedre


  11. Like
    Deltaone ga poeng til Øggie i Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.   
    Prøve montert eksos og fanger. 
    Eksos er nesten så å si ferdig,trenger litt justering på bakpottene siden de ikke står helt likt. Så gjennstår det å få sveisa det sammen.
    Venter fortsatt på deler til bakfanger,men det kommer nok ikke før på nyåret engang.



  12. Thanks
    Deltaone ga poeng til Reodor F i Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+   
    Jasså @ealoken, du sit og glor!
    Saken er den at dette prosjektet pågikk så lenge at det overlevde seg selv. Delene som var "brutale" i 2006 var utdaterte i 2016. Dessuten burde nok bilen ha hatt minst 1000 hk i dag dersom den skulle vært spesiell, selv med forhjulstrekk. Men viktigst av alt er at jeg selv har forandret meg, slik  @Øyvind Ryeng beskriver på en god måte i en tråd fra en del år siden.
    For det første har jeg ikke lenger det aller minste ønske om å befraktes i høye hastigheter klint mot sikkerhetsbur og trange bøtteseter. Man kan si at min aldersmessige impotens startet i gassfoten og sakte men sikkert kryper oppover...
    For det andre lærte prosjektet meg at jeg får større glede av å skru og forske på løse motorer enn på hele biler. Jeg samler derfor på løse V8-motorer fra epoken vi kan kalle "modern OHC engines". Denne epoken startet i 1949 med de toppventilerte motorene til Cadillac og Oldsmobile, så det er på ingen måte høyteknologi jeg snakker om. Dette henger nøye sammen med min årelange kjærlighet til Volvo B36 V8, og jeg har derfor også intensivert min forskning rundt opprinnelsen til Volvos V8 og dens amerikanske røtter.
    Den tidligere omtalte impotensen medførte at jeg i fjor gjennomførte en "hør her-samtale" med meg selv, la ut 850-prosjektet stykkvis og delt på Finn og finansierte en deilig skrabb av en gammel amcar. Jeg  forelsket meg nemlig i en 1973 Chevrolet Nova med fire dører og 307 V8 på 115 hester, så denne doningen gir meg nå store doser bilglede i sommerhalvåret, fortrinnsvis i hastigheter mellom 60 og 70 kilometer i timen og helst på ikke altfor varme dager, siden AC-en sa opp på dagen i fjor sommer.
    Det er altså gamle motorer og gamle biler som utgjør min motorinteresse for tiden, men jeg vil likevel ikke kalle 850-prosjektet forgjeves eller bortkastet. Det bidro til min bil- og motormessige modning, og jeg lærte en hel masse.
    Det hender jeg legger ut noen anekdoter rundt bil og motor under instagramprofilen reodor_f2.0, og jeg har den saktegående bloggen leopardmotor.blogspot.no, som først og fremst skal benyttes til å dokumentere min forskning rundt Volvo B36 og dens stamfar, B8B.
    Nåde være med dere!
  13. Like
    Deltaone ga poeng til '61Flcn i '61Flcn: 1968 Ford Escort MK1 skogsvrak blir banebil prosjekt   
    Fikk inn motoren i dag. Prøvde meg på å slippe den inn ovenfra, men det gikk jo ikke. Så da ble det å slippe ned traversen, sette motoren oppå, og slippe karosseriet nedpå der igjen. Er litt trælete å sette det oppi igjen på bakken, men det går da. 



  14. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    På tide med en oppdatering.
    Har ikke skjedd så masse som jeg hadde håpet.
    Bilen blei spendt opp I benken den 13 juni ifjor, men dykket opp meir problemer. Clutch slapp I 4 gir på lavt turtall.
    Og problemer med tps. Kjøpt ny tps. Ikke helt på stell med tps,men tror har funnet feilen.

    så det blir ny clutch/girkasse (ib5) og ny forstilling før bilen blir benket på ny.
    sånn står bilen nå uten rs turbo girkasse/forstilling

     
    Fått glassblåst og lakkert diverse deler

  15. Like
    Deltaone ga poeng til ford87 i ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk   
    får vel oppgradere tråden min. selv har det ikke skjedd så masse.
    det meste skjedd idag. motor min blei ferdig og flyttet inn i lokale.
    blir meir oppgradering når jeg begynner å skru på bilen:)
     

     

  16. Like
    Deltaone fikk poeng fra 16vturbo i 16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb   
    Hei, alt vel?
  17. Like
    Deltaone ga poeng til Sæther Racing i Sæther Racing: Opel Omega Steinmetz 3.0 STOR oppdatering 19.02.14   
    Så til litt hva jeg har gjort.
     
    Lakkerte opp innsug og fikset litt i motorrommet
     


    Kjøpte inn svart skinn


    Kjøpte inn en R30 girkasse fra 3.2 v6 B2, 


     
    Bygde om til el vinduer bak
     


     
    Fortstillingen trengte litt tlc den også, så skiftet alt!


     

     
    Og fikk også endlig chippet eprom til og fungere, Nå samsvarte det bedre med de andre oppgraderingene på motoren, hissig og fin 3.0  sugemotor nå!
     

     
    Så siste nyheten er nå er at jeg har kjøpt meg ypperlig bruksbil.
     
    B2 2002. 3.0DTI motor fra BMW x5 og 6 trinns manuel kasse! Sterk som et tog!

  18. Like
    Deltaone fikk poeng fra 16vturbo i 16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb   
    Skulle hatt en slik til Lancia'en jeg også, men det blir nok til å kjøpe en for Euro 1000  ....
  19. Like
    Deltaone fikk poeng fra Eilif_finsaas i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    Jeg har kun erfaring med intercooler biler. Vet ikke om det sitter en slik på biler uten intercooler, men prinsippet er det samme så det er nok men ikke på alle biler.
     
    Du trenger en innsugsslange med t-stykke, slik at du får på en slik: FADER for jo ikke kopiert linker inn hit???????? Søk på Dump Valve og du vil se hva jeg mener.
     
    Får jo ikke postet bilder her heller! Hva skjer??
     
    Er jo ikke sikkert at slangen ifra Turbo til innsug har plass til noen ventil, du bør søke på Mitsu forum, for å se på prosjekter.
     
    Uansett så bør du jo få satt over intercooleren i fra den røde?!
  20. Like
    Deltaone fikk poeng fra Eilif_finsaas i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    Lyden kommer i fra overtrykksventilen som sitter på innsugsslangen mellom intercooleren og innsuget til motoren. Når motoren lader trykk, og sender inn i innsuget, så slår dette trykket tilbake når du slipper opp gassen. Har ikke bilen tilbakeslagsventil så banker denne lufta tilbake mot turboen, og gir den en unødvendig belastning. Mange har ikke denne ventilen. -Da hører du ikke noen lyd.
    Lyden skal egentlig ikke oppstå når man har ventilen koblet opp i mellom bilens luftfilterboks og innsugsslangen fra intercooleren. -Men dersom man lar den blåse ut i fri luft, og ikke til luftfilterboksen, så kommer denne lyden. Mange ettermarkedsventiler er ikke beregnet for tilbakeføring av lufften til luftfiltereboksen, og de har designet en slags trakt/trompet for å lage mest mulig lyd kun for show! -Noen mener også at denne tilbakeslagsluften ikke skal gå tilbake til intercooler da den begynne å bli varm. -Derfor sverger mange til å sende den ut i friluft, og ikke til luftfilerboksen.
  21. Like
    Deltaone fikk poeng fra mofjelds i Trenger tips og triks til prosjekt   
    Denne bilen fortjener en restaurering, ikke ombygg ;-( Men det er din bil. Skal du bygge om girspaken til vanlig visp saa maa du kanskje ha med deg litt av tunellen ifra donor bilen, evt kanskje kun lage tilsvarende hull i tunellen paa bilen din.
    Du maa ogsaa maale at den har plass til annen gearkasse.
    Pass paa aa faa med pedalsett mv fra donorbilen som du henter motoren ifra.
    Kanskje du skulle ha startet med aa ta rusta, og tenke ut planer for bilen ellers i mellomtiden?
    Lykke til.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår