Gå til innhold

magnusrm

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om magnusrm

  • Bursdag 05/16/1989

Contact Methods

  • Bosted
    OPPEGÅRD

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

magnusrm's Achievements

  1. Allright, takk for gode tips. Hvilken sikring skal jeg fjerne for haldex, og hvor er den lokalisert? Har du link til delen du byttet forresten?
  2. Hei. Takk for at du følger opp. Er ikke 4WD aktivt uansett? Er det ufarlig å koble fra sikring til denne og kjøre med, så man kan bekrefte eller avkrefte dette? For min del så kan det ikke stemme at 4WD kicker inn, for dette er mest merkbart på 4, 5 og 6 gir, og så stor motor har jeg ikke :)
  3. Ok, så det kan hende de reduserer prisen på å få utbedret? Bankkontoen blir ikke glad om jeg må ut med 25000kr som dere sikkert skjønner. Er det kun Møller / merkverksted som evt. vil gi rabatt på å bytte delene med produksjonsfeil? Hvis jeg i såfall må bite i det sure eplet og det faktisk er svinghjulet og clutch som må byttes, vil det lønne seg å ta full 160 000km service med bytte av registerreim og vannpumpe også? Noen prisestimat på herligheten? Takk
  4. Skjønner. De tar ikke noe ansvar for å ha laget et dårlig design på denne? Har sendt møller en mail, men de pleier jo ikke akkurat å være gira på å gjøre ting gratis / redusert kostnad.
  5. Skjønner. Kjedelige greier. Så VW har laget en slitedel til 9000kr som koster 10000+ å bytte, det er jo helmax...
  6. Svarte, det var noe sånt jeg fryktet ja, er jo ikke gjort på 5 minutter akkurat. Dette er ikke dekket av noen extended warranty på noen måte? Er visst et kjent problem i følge en mekanikerbekjent. Hva med å bytte til et standard one-piece svinghjul?
  7. Denne du sikter til? http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/drivlinje/svinghjul/svinghjul-ps869a05-415043110no Den blir dyr å bytte regner jeg med... :/
  8. Den har gått ca. 140 000 km. Jeg hører ikke noen ulyder når den går på tomgang, men hører en svak piping fra turboen når jeg kjører sakte uten noe særlig pådrag, feks 2 gir i svak oppoverbakke i 10-20km /t.
  9. Hei. Jeg har en Passat 08 2.0L TDI 4Motion med manuell 6 trinns girkasse som vibrerer relativt kraftig når jeg når ca. 2200 rpm og slutter når jeg passerer ca. 2400 rpm. Jeg merker det hovedsaklig fra 3. gir og oppover, men det kan jo ha å gjøre med at man passerer området raskere i 1. og 2. gir eller at pådraget evt er mindre ved roligere akselerasjon. Det virker som motoren når en resonnerende frekvens, så jeg tipper (uten å være noen mekaniker) at det kan være noe på opplagringen av motoren eller skjevheter på noen roterende komponenter. Har noen opplevd noe lignende eller vet noe om hva det kan være? Takker!
  10. Skal bytte til et sterktone horn. Hvor finner jeg det originale hornet? takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår