Gå til innhold

SindreG

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SindreG

  • Bursdag 09/04/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

SindreG's Achievements

  1. Citroen Xantia 1.8i 1993. Skifta gasskuler bak for en tid tilbake pga. stiv fjæring bak. Det funka helt glimrende. Etterhvert har det blitt litt problemer med fjæringa igjen. Når jeg står stille, feks i et lyskryss har fjæringa bak en tendens til å synke helt ned når jeg slipper bremsepedalen. Den hever seg igjen etter ca 30m kjøring. Av og til så hever bakenden seg i samme situasjon for så å senke seg til normalen etter ca. 30m. Regna med at det var hydraulikk olja som var dårlig og mye rusk i systemet. Skifta derfor ut olja med hydroflush olje som classicparts.org anbefaler. Detta funka delvis. Bilen hever seg raskere ved oppstart og den "tikke" lyden har blitt mindre, men samme problemet ved nevnte lyskryss er fremdeles gjeldende. Virker som den bygger opp / dumper trykk når bremsepedalen er tråkt inn. Noen som har en idee om hva det kan være?
  2. SindreG

    Hydroflush

    Har en Xantia '93. Hydraulikksystemet virker sliten. Altså den bruker lang tid på å heve seg om morran, når bremsene holdes inne over lenger tid så senkes/heves bakenden som den vil, og jeg hører at pumpa går oftere enn den gjorde før. Skifta de to kulene bak for noen mnd sia da disse var ødelagt. Etter skifting av kulene var fjæringa kattemyk, men har nå blitt litt stivere igjen. Tenkte jeg sku prøve hydroflush greiene som dem anbefaler på classicparts.org. Noen som har erfaring med denne hydroflushen eller er det andre tiltak dere anbefaler?
  3. Tok sin tid før jeg fikk bestilt kulene og montert dem. Er glad for at jeg skifta dem, er som å kjøre på skyer igjen :) Takk for tipset!
  4. Hvor kjøpte du de kulene og hvor mye kosta de?
  5. Hvordan skifta du dem, var det vanskelig? Måtte du "lufte" systemet eller noe lignende? Du har en 94 model, er det hydractive suspension på den? Er ikke det på min og det er en 93 modell. Min synker ned igjen etter noen få minutter etter at motoren er slått av. Med hydractive suspension så synker den ikke.
  6. Lufta bremsene etterpå ja. Etterfylte ikke LHM da det var mye igjen etterpå (indikatoren på tanken var over den øverste røde linja, jeg veit den skal ligge mellom). Det eneste jeg husker å ha gjort feil var at jeg glemte å stenge "regulator release screw" som sitter på hoved akkumulatoren før jeg starta bilen igjen. Stoppa bilen og skrudde den igjen, starta bilen og alt var som før igjen, bortsett fra fjæringa bak, kan det være dette som skaper problemer for meg, har det kommet luft i gasskulene eller noe lignende? Høyden kan justeres uten problem.
  7. Nei jeg har ikke gjort noe med det ennå. Bilen var på eu kontroll her for ikke så lenge sia. Fikk en del mangler. Har skifta bremseskiver og klosser bak, bremseslanger og handbrekkvaiere foran samt stabstag foran høyre. Fikk også mangel på at lastavhengig ventil sitter fast. Da ringte jeg til Citroen norge og spurte hva jeg skulle gjøre med den. De sa at det finnes ikke på bilen min. Snapdrive fjerna da den fra mangel lista, men de sa ingenting om hvilken ventil som satt fast. SnapDrive har forresten en dårlig beskrivelse av hva som er feil når de tar en eu kontroll. Det står for eksempel " Foraksel -dårlig innfestning - foran høyre" jeg måtte spørre hva slags del det gjaldt. Det jeg lurer på om det kan være en ventil som faktisk sitter fast som har noe med fjæringa å gjøre. Bilen blei stiv etter at jeg har skifta nevnte deler. Kan det være noe jeg har gjort feil/ikke gjort? Det er forøvrig ikke en stasjonsvogn.
  8. Har samme problem med en Xantia 1993 1.8i. Demperne bak er dønn stive. Hopper nesten bare jeg kjører over en liten dump. Kan det også være en ventil som sitter fast?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår