Gå til innhold

Bjørn_80_avant

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bjørn_80_avant

  • Bursdag 08/07/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Øsfold

Bjørn_80_avant's Achievements

  1. Her er forbruket oppgitt fra fabrikant på 1995 2.0E 85kw/115hk ___________________Manuell/Automat Blandet kjøring:________0.76/0.86 Bykjøring:_____________0.93/1.05 Langkjøring:___________0.56/0.63 Må regne med at forbruket på en 13 år gammel bil er høyere en da den var ny, kjørte 40 mil i 80 sone i sommer, da lå forbruket på litt over 0.8 liter/mil. Dette på bil med automatgir..
  2. Høyt bensinforbruk kan også komme av defekt luftmengdemåler. Ta ut kontakten og kjør en tur, om man ikke merker forskjell er det mulig at LMM er kaputt..
  3. Kan du utdype dette litt, da måleren min viste 70 grader, men det var sensoren som var gåen...
  4. Er noen som mener der er statoils lazerway olje, men om det er riktig er jeg ikke sikker på...
  5. Når bilen har gått så langt ville jeg byttet olje på hver 5000 km. Det er en billig forsikring og godt for motoren!
  6. den trepolede skal kobles til jord. Dytt jordledning i alle tre hulla, så skal det gi utslag når tenninga er på..
  7. Har kommet en ulyd fra reimhjulet på veivaksel som drar reimene til servo og vannpumpa og dynamoen. Ser ikke ut til at det er ubalanse, men det kommer en slags skrapelyd. Bilen er en 95 Audi 80 2.0E med ABK motor. Har byttet begge reimene, og prøvd å både slakke de og stramme de uten at det ble noe bedre, men når jeg sprayet på litt wd-40 mellom de to reimhjulene ga det seg frem til olja forsvant.. Noen som vet hva det kan være som er galt, eller har vært borti lignende før?
  8. Autonor autodata selger til b4 (92-95) med dansk tekst.. originale audi bøker som de har ettertrykk av, har selv kjøpt og er førnøyd, men den er ganske "teknisk" av seg, og det selges bøker hver for seg til f.eks understell, motor, gir, karosseri osv...
  9. Hvis det ikke er varme i bilen er nok termostaten gåen.. hvis den etter bytte ikke viser mer enn 60-70 grader er det en multigiver som er gåen.. hvis jeg ikke husker helt feil er det den røde med tre plugger som gir temp til display.. koble den til jord med tenninga på, så skal du få fullt utslag på temp viser i displayet, hvis du da ikke får fullt utslag på temp viser er dette gåent damndamn ... det letteste er å koble seg på vag com etter en lang kjøretur og se hva temperaturen er da.. bør ligge på ca 90 grader..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår