Gå til innhold

Tronna

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tronna

  • Bursdag 04/30/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Tronna's Achievements

  1. Mulig jeg er treig, men får ikke programmet til å spille noe somhelst. testet det på min stasjonære igår. Hverken musikk eller video fungerer. og hvordan funker radioen? noen som har satt opp dette før og vet hva dem driver med? Jeg fant flere tutorials men sjønte ikke så mye av dem. Installerte også LSX_void eller noe, som visstnok er et skin, men det ble ikke aktivert? edit: ok fikk til LSX nå, det var jo greit nok, musikken spiller nå. Forferdelig måte å vise sangene på, det går etter filnavn ikke IDtags. Video funker fortsatt ikke.
  2. Maskinen jeg har er en sånn mini-laptop fra Acer, den har ikke cd-spiller etc. Ikke at det betyr noe særlig sånn egentlig, hva er roadrunner? søkte litt på google, fant masse rart. Er det en sånn software lignendes Centrafuse? Pics? :)
  3. Det er det jeg mener ja. Finnes det et faguttrykk for dette? :)
  4. Forslag? Må ha: PC tilkobling (Har minilaptop med 3G internett i hanskerommet) 3x Line Out phono AUX mini-jack inngang foran USB inngang foran Trenger ikke, men ville være greit med: GPS (kan vel kanskje kjøre dette via pc?) Ryggekamera tilkobling Det er til en Opel Astra G 2001, og jeg tror ikke jeg gidder bygge om dashen til Double DIN..
  5. ER dette en god ide? Det vil spare meg for en god del plass, og arbeidet med å måtte bygge nytt bagasjerom med hevet golv osv slipper jeg. Jeg er bare redd for vibrasjoner i underlaget(suben) og om forsterkerne tåler dette. Det er en Kicker 2x 12" Component sub i kasse, og en Kicker z350.2 som driver den, i tillegg JBL GTO4060 forsterker til frontsett og bakdør-settet. Min kjære far foreslår å trekke en hobbyplate med høyttalerstoff, legge på plastskum i mellom platen og forsterkerene, skru fast forsterkerene i denne platen, for så å kile hele sjiten inn under bagasjeromstaket med et stykke tøy for å ikke skrape opp forsterkerene, men jeg har mine tvil om denne løsningen.. Noen innspill fra erfarne bilstereobyggere? :) Bilen er forresten en Opel Astra G sedan, 2001 modell.
  6. Vurderer å ta sjansen på å reparere selv, med 3-4k investering i deler.. Kan sannsynligvis dra med meg en kyndig kompis som jobber som mekaniker, men hvis noen vet hva som gjør at den stoppet sånn uten videre og det ikke er pga toppakningen eller vannpumpen som også da skiftes, vet jeg ikke om jeg tar meg bryet dersom pakningen ryker igjen etter 3 nye uker med et helt annet problem som årsak for det hele.
  7. Det er derfor jeg lurer om det har noen sammenheng med det andre; jeg kan ikke forstå hvorfor pakningen er gåen sånn plutselig ut av det blå. Jeg har ikke kjørt den for varm for mange ganger. Jeg skal derimot ikke legge skjul på at ved ett par anledninger var det litt langt til ny kjølevæske, men ikke mer enn ett par minutter på grader 100+. Trodde den skulle tåle noen få hendelser med høy temperatur? Dessuten har den svevet helt normalt etter jeg har fylt på ved disse anledningene, og ingen symptomer til høy temperatur eller varmegang før nå, hvor jeg altså luktet lunta og slepet til verksted. La oss si at den er gått varm for mye. Hvilke andre deler må byttes?
  8. 1. Jeg opplevde her en dag at når jeg stoppet på rødt lys så sluttet bilen å svive. Dette skjedde videre hver gang turtallet gikk ned på ca 1000rpm, altså var køkjøring et helvete. Dagen etter fungerte bilen plutselig helt fint, uten å daue. Jeg forstår ikke hva som er galt, noen formeninger? En kompis hadde samme symptomer, han leverte til verksted og de tok seg 4500kr for å rense innsprøytning og bytte av tennplugger osv. Men vet ikke hva som forårsaker hva.. 2. Nå, ca 2 helger senere viser bilen 110grader på varmemåleren, og jeg må stoppe på en Essostasjon. åpner panseret og radiatorlokket hopper på stussen sin. Det er tydelig at det er høyt trykk, og jeg slipper det ut forsiktig, men likevel forsvinner sikkert 2 liter væske ut. Det er en bitteliten lekasje ett sted i en slange eller et ledd som jeg enda ikke har funnet, jeg har derfor hatt problemer med at bilen blir varm og jeg må etterfylle kjølevæske. Jeg trodde det var dette som var grunnen til at den var varm, men den har aldri hatt så høyt trykk som denne gang. Jeg fylte på og luftet ut av systemet. Jeg kjørte sikkert 3km, så var den tilbake på 110grader. Ny bensinstasjon og nå ryker det der oljenivåsjekkeren står, og enda engang bobler det og er høyt trykk i påfyllingstanken på radiatoren. 3. jeg tauer den derfra til et verksted som senere konstaterer at toppakningen er gått fyken. De har ikke skrudd på noe men de mener nå hvertfall dette etter testing med noe vann og greier.. og de vil ha 12,500kr for jobben(inkluderer da reg.reim og vannpumpe ettersom jeg forstod.). Er dette en grei pris? Merkeverksted sa jeg ikke trengte noe spesialverktøy og delene skulle koste ca 3-4000kr fra deres delelager for disse delene og det jeg trengte for en slik operasjon. Evt stress å bytte selv? HVIS det nå faktisk er toppakningen og jeg bytter denne, hva var det der med at den stoppet når jeg trør inn cluchen? Vil jeg oppleve å måtte bytte toppakningen på ny etter noen uker igjen? Sammenheng i det hele tatt? Bilen kostet meg 26000 for 2 år siden. Er det verdt å reparere? Hva bør jeg gjøre? EDIT: Kan forresten legge til at en tredje rar ting er at hvis jeg er i en litt brå sving, går et lys av og på med STOP i dashen og radiatorveskenivå, park brems og oljelampe lyser. Men det er bare tidvis, og kun ved brå bevegelser.
  9. Hvordan jorder man best da? Selv har jeg pusset bort lakken rundt ett hull i metall-veggen mellom bagasjerom og baksetet, og satt jordingskabelen fra forsterker på en bolt der. Er det bra nok?
  10. Tronna

    405 eksos

    Jeg hadde en 405 GLX 1,8 delebil, og tok av eksosanlegget på den.. Har ikke fått sett om det passer enda, men sier du at det ikke vil fungere da?? Ja, Svendsen Eksos var dem som gav meg pris på 11k og 8k. =/
  11. Tronna

    405 eksos

    Sliter forferdelig med å få tak i rimelig erstatning til eksosanlegget mitt, verkstedet sa hele rukkelet måtte byttes, katalystator, mellompotte, bakpotte og alle rør til og fra.. Det skulle komme på ikke mindre enn 11.000! Dette var da rustfritt, hvis jeg ikke ville ha rustfritt var det vel 8.000 de gav meg pris på. Noen som vet om et sted jeg får billig anlegg? Gjør ikke meg noe om det ikke er originalt, om det er effektanlegg eller om det er annerledes.. Så lenge det funker og ikke koster skjorta! Biltema hadde forøvrig dårlig utvalg av eksosdeler, og jeg måtte bestille med 2 ukers leveringstid hvis de skulle skaffe det som stod på webshoppen. Ideer?
  12. De er utrolig trege med service har jeg fått erfart.. Og seige på å innse at noe må leveres på rep. Men gjør som jeg - skru ut forsterkeren/høyttalerne, ta med kvitt. og sleng dem på disken deres i butikken og forklar problemet. Si at du kunne tenke deg å få den reparert eller å heve kjøpet. :)
  13. Kan lønne seg å bytte høyttalerene med noen som gir bedre/høyere lyd. Har du tenkt på om du vil ha en separat forsterker i bagasjerommet eller om du hadde lyst å kjøre alt på spilleren? (anbefaler egen forsterker hvis det skal bli skikkelig bra lyd) Spilleren ser jeg selv bare på som en måte å gi signal/musikk på. Jeg bruker ikke forsterkerdelen av den.
  14. Forskjellen er vel at du får bedre plass i dash'en eller under cd-spilleren i midtkonsollen, men det innebærer jo at du må ha 3 lange kabler fra bagasjen til hver av høyttalerne i frontsettet og at du dermed har dårligere plass til eventuelle strøm-, jordings- og signalkabler til forsterkerne bak gjennom lister og under tepper osv. Vet ikke hvor store hull du har framover, men i min bil er det veldig bregrenset hva jeg får trykka gjennom. Men når det gjelder lyden så spiller det vel egentlig ingen rolle skulle jeg tro. :)
  15. Tronna

    kicker?

    Du kan evt. høre med bilradiospesialisten om de fører dem, de har hvertfall Kicker forsterkere og ferdige subwoofers. De har dårlig utvalg på webshopen deres, det finnes mye mer varer i butikkene. Kan vel ringe å høre. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår