Gå til innhold

registerreim-bytte, golf 1,6. mye arb.? pris?

Ranger emnet


Larz91

Anbefalte innlegg

heisann, har en 2000mod golf 1,6 bensin.

den har rulla 180k km. og MÅ bytte reg.reim nå pga det har ikke blitt gjort før :o!

er det skadelig å ikke ha byttet?

er det mye arbeid å bytte? greier jeg det selv m/ god hjelp?

evt, trenger jeg noe spesialverktøy?

hva koster det ca?(selv & verksted)

 

ps: skrivefeil er det sikkert her, pga skriver med mobilen min...

 

mvh larzzzz

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er ikke at reima ryker men vannpumpa...da blir det også dyrt når du i tillegg til regreimbytte må bytte toppakning og hele sullamitten. sånn som jeg gjorde:P hehe.. min hadde kjørt 179k å da røk vannpumpa å toppakning og alt!

 

koster deg ca 1200 kr for regreimkit hvor det er regreim, strammehjul og vannpumpe. jobben tar rundt 1,5-2 timer. jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte mn rundt der:D

 

verksted tar rundt 5000 for å gjøre dette. trenger ikke spesialverktøy mn pass på så kam og veiv er rett ved montering av ny reim da.du har ett pungt på kkammen og ett punkt på veiva som skal stemme.. du ser det godt...

 

motorfeste på den siden som reima er på må løsnes slik at du får ut den gamle og inn den nye.

 

ser mye værre ut enn hva det egentlig var.. mn som alt annet på denne bilen så er ingenting vanskelig, det er kun skruing og tid:P hehe..

 

om du står fast så bare ta kontakt så skal jeg prøve å hjelpe deg. har skrudd på det meste på bilen så kjenner den ut og inn forholdsvis godt:)

 

deler får du kjøpt på mekonomen, torshov og hellanor. jeg kjøpte på hellanor og betalte rundt 1200kr. vannpumpa er forsterka så den har stålinnlegg i impelleren mot akslingen.. 3 års garanti på den også!!

 

lykke til værtfall.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for et strålende svar ;D

Lønner det seg kanskje å kjøpe inn regreimkit + vannpumpa (må vannpompa byttes også?), og så få verksted til å sette det på :) ?

føler egentlig ikke at jeg har nokk peiling. moped er min greie, hehe ;)

 

da får jeg jo det skrevet i serviceheftet mitt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal gjøre det på verksted så er det enklere å ta alt via dem. mange som tar extra betalt om du kommer med egne deler og du får ingen garanti på jobben med egne deler.

 

blir ikke billigere om du skaffer delene å får dem til å bytte.. tar fullpris uansett mn muligens uten garanti på jobben.. litt kjipt da om regreima lr vannpumpa ryker etter en stund.

 

ja du skal bytte regreim, vannpumpe og strammehjul til regreim samtidig.. egentlig på 130 000 da mn:) ville kanskje fått tak i en kompis lr far til en kompis eller noe å blitt med å bytta dette selv.. sparer fort 4000 på det liksom:)

 

ganske leken skruing dette så er greit å gjøre selv.. hayness rep.handbok kan kanskje være greit.. brukte ikke det jeg mn har autodata så hjalp meg stort under fullrenovering av toppen siden pakninga røyk når vannpumpa røyk:) bytta alt av pakninger i toppen samtidig.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår