Gå til innhold

shaunv

Bruker
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om shaunv

  • Bursdag 09/17/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Frogn

shaunv's Achievements

  1. Man kan vel ha uflaks. Er det finn som gjelder for å selge motor montro?
  2. Dårlig eller ikke dårlig, vectraen min har gått over 300 000 og går helt greit og med relativt lavt forbruk. Kun egr ventilen som sliter litt. Takker for svar. Dynamo starter etc står ikke på, kun hele innsugsbiten frem til luftfiler, grenrør m/lambda.
  3. Faren min kjøpte inn en motor som egentlig skulle inn i en vectra b for en seks år siden ca, men den ble aldri byttet ettersom bilen ble satt i en garasje de neste fem årene hvor man så innså at det var annet innsug enn på vectraen... Noen som har en idé om hvilken pris jeg burde legge ut motoren til? Den er enten gått 69000 eller 79000, hukommelsen er litt dårlig. shaunv
  4. Kanskje gammel tråd, men er definitivt normalt for har samme problem. En gang iblandt bestemmer det seg for å virke riktignok. Løsning: Smarttelefon med GPS speedometer. Hvis jeg har fortstått riktig er det pga feil med abs enheten. ABS virker skal nevnes.
  5. Tok av den airshrouden og vasket den i motorvasken for å se at det ikke var noe lekk i den og satt på ny klemmer. Den slangen under innsuget har som sagt ikke slangeklemmer, så det burde kanskje fikses. Skal sjekke slangen som går inn på veivhuset når jeg får tid, det er vel det eneste jeg ikke har vært borti i det hele tatt.
  6. Har sjekket alt på venstre side på bildet ganske nøye. Dvs demontert og sjekket. Satt på endel slangeklemmer, men ikke på den slangen som går under innsugsmanifolden. Men det har det forsåvidt aldri vært heller. Den ved 7 tallet kan jeg ikke si at jeg har demontert for sjekk. Har ikke prøvd å ta ut plugg til ISV, altså den under a'en på bildet.
  7. Men sånn til fuskingen. Det virker i alle fall som den ikke alltid tenner på alle sylindrene, litt som at den hopper over noen "smell". Men ja, det kommer vel kanskje av den feite blandingen.
  8. Joda. Rett etter jeg startet motoren var den på sånn rundt 25-30mA for så å gå nedover til 9.7 ettersom den ble varmere og varmere. Den endrer seg når jeg gir pådrag ja.
  9. Har du noe forslag til hvor jeg kan angripe problemet? Som jeg tror jeg skrev før i tråden et sted så sotes pluggene fort ned, så den får feit blanding. Fikk du sett videoen? Kan sikkert få tatt en til som viser lyden på rufsingen bedre om det kan hjelpe?
  10. Takker for lenken. Okei, da får jeg sveise igjen da. Pluggen har tydeligvis sett sine bedre dager. Bare for å dobbeltsjekke. Du mener altså at jeg skal justere på CO-skrua, altså den mellom gummimuffa og drivstoffordeleren for å få strømmen ned til 0mA, og ikke ved å justere på baksiden av DPR-kontakten som du har beskrevet for å justere offset? Videon fungerer forresten for meg. Er en youtubesnutt.
  11. Tilleggspørsmål: Hva er den tuten som stikker ut på bildet? Det putrer ut eksos av den. Bare å kappe den av og sveise igjen, eller har den faktisk hatt en funksjon? :-s Tenkte kanskje det skulle være en returslange der eller noe sånt. Men det har det aldri vært sålenge vi har hatt bilen såvidt jeg kan huske.
  12. Fikk byttet lamba og målt DPR igjen. Stabiliserte seg nok engang på 9,7mA sånn ca. Vil det si at den gamle sonden fungerte, eller at den rett og slett ikke innvirker på DPR? Den går i allefall ruskete fremdeles.
  13. Lagde likesågodt en video så du kan høre hvordan den går mens jeg måler DPR. https://www.youtube.com/watch?v=Q7gkWOLuhAA
  14. Har forresten tatt kompresjonstest, og der var alt ok.
  15. Har lagt ved et bilde av hva som møtte meg etter innbruddet. Noen tips om hva jeg bør gjøre? Må hele saken byttes? Får startet den med bruk av tang...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår