Gå til innhold

Frogg_Frost

Bruker
  • Innholdsteller

    212
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Frogg_Frost vant dagen sist November 20 2014

Frogg_Frost hadde mest likt innhold!

Om Frogg_Frost

  • Bursdag 05/25/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    kjøre
  • Modell (eks S4)
    a4, sierra, 510smr
  • Biltype (eks Audi)
    Audi, Ford, qværna
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ikke noe fåreløbig. skal fikse skilt oppheng, nytt styre, hendelbeskyttere, turteller, rim tape osv.
  • Fylke
    hedemark

Contact Methods

  • Bosted
    hamar

Frogg_Frost's Achievements

  1. Hei. sier seg vel selv att det er lurt å bytte pærer om man har dårlig lys. men jeg viste ikke att jeg hadde så dårlig lys. har irritert meg litt over att den "nye" bilen min har hatt litt dårlig lys. så kjøpte meg ett par nye pærer av typen Phillips x-tremeVision h4 pærer. 55W pærer. her er ett bilde tatt med nærlys av forskjellen på di gamle "litt dårlige" og di nye pærene. og bildet lyver en del. det er ennå større forskjell i virkeligheten. di gamle pærene var det datert produksjons dato på. den er mai 1997. altså originalpærene som kom med bilen ny. å bilen er kjørt 298'000km. så det kan lønne seg å bytte pærer selv om di ikke har gått. og ikke minst kjøpe kvalitets pærer når man først bytter.
  2. Sist gang jeg skjekket så sitter det ett varmeskold mellom turbo og luftfilter der....
  3. har ett tørt filter ja. har en intercooler:P For lydens skyld :P
  4. LØST: Hjalp bruktbart å bytte plugger. Om det var det att di gamle pluggene var dårlige eller om det var det att dem var feil veit jeg ikke. Jeg fikk beskjed om å sette inn PFR6Q mens di som satt der var UXT10... Eller om det egentlig er samma pluggen med forskjellig produsent veit jeg ikke. ble en del artigere sladde vogn nå ja :D
  5. Har kjøpt nye plugger å nytt bensin filter nå. (dyre plugger til denna bilen btw.) Så skal bytte å se om det blir noe bedre nå.
  6. Har brukt tuningservice. Ikke no jalla boks nei. 150hk org 194-196 etter chip. Hadde planer om å bytte plugger i dag. Men hvordan kan jeg skjekke om coiler er bra a?
  7. jeg prøvde å kjøre den litt mens jeg kjørte batterispenning på graf i vag-com. da ligger spenningen ganske stabilt på 13,8v under kjøring. men når den fusker blir spenninga ganske ujevn og faller ned i 13,4 på det værste... men har slettet feilkoden og den kommer ikke opp igjen selv om det fusker å spytter som fy. så nå har jeg ingen feilmelding og jeg synes den går dåligere enn noen gang, bynt å fuske på 2. og litt på 1. skjønner ikke en dam shitt...
  8. noen her som veit hva den dingsen der er? og skal den lage en tikke lyd? høres akk ut som ett rele som står å slår inn og ut. jeg har ladet batteriet helt opp og det virker helt ok. har fått montert turbotrykks måler. da ser jeg att på lavt turtall lader den ca 0,5 bar å funker helt greit. men så fort trykket går over 1 bar begynner den å hoste noe fryktelig. har montert en Forge splitter ventil. det kan ikke være denne som slipper ut trykk? noen her som vet hvordan justeringa på disse egentlig fungerer? kjører den som full resirk nå. slik som på bildet:
  9. Ja jeg har en slikken batteritester så skal teste det å lade det så får vi se om den funker i starten da. Den kan ikke være tett bensinfilter l dårlige plugger l noe i den duren?
  10. ja jeg skjekka ross thec sine sider så har funnet det der. men jeg kan ikke si att batteriet mitt er dårlig. men skal måle det i morgen. men jeg synes det er rart om det skal være volten som gjør att det fusker når jeg ikke får ladelampe og det bare skjer i høyere gir. når den jobber tungt liksom.
  11. hei. har akk chippet min audi a4 1.8tq. det ble merkbar forskjell på 1. 2. gir for å si det slik. men når jeg kommer på 3. 4. og 5. så fusker den noe grenseløst på høyere turtall. lavt turtall er null problem. men så fort turbotrykket kommer så hakker å rister å bråker det no veldig. noen som har noen formening om hvor jeg skal starte hen? eneste feilkoden som står på den er: 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent skjønner egentlig ikke helt hvorfor den har dukket opp men...
  12. ja... http://www.bilforumet.no/topic/137499-audi-a4-18t-stasjonsvogn-flere-bilder/page-5
  13. Hei. Måtte bytte bunnpanna pga sprekk i den, så da tenkte jeg å bytte oljepumpa i samme slengen. burde man legge på ett lag med noe paknings guffe på oljepumpa eller skal det bare være metall mot metall? så ikke ut som om det var noe der på den gamle så bynte å lure på om det burde være noe der eller ikke.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår