Gå til innhold

BMW Pelle

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

BMW Pelle's Achievements

  1. Tok en enkel test i dag for å se om stempel eller ringer var gåent, tok ut peilepinnen å stripset på en finger fra en engangshanske over, da jeg ble fortalt at ved syllinder lekkasje skulle der være overtrykk der når bilen gikk. Men neida, der var faktisk vakuum der.... Er dette normalt ???? ​
  2. Vært ute å testet bilen nå, ikke noen motorlampe i dag , så det virker som vakum slangen som var årsaken....
  3. Noe som har noe gode råd her ? Har en E46 med 6 cyl. 170 hk , motorlampe lyser, motor går som ei gammel snekke på turtall 500- 650 rpm Har kjørt iCarsoft på den og fikk da opp dette : F0 Misfire Cyl 3 EF Misfire Cyl 2 F1 Misfire Cyl 4 Begynte i går å demontere div. deksler slik at jeg kom til coiler og plugger Det var ingen endring ved å bytte om coil 1 og 2, heller ingen endring ved å koble fra coil nr 2 Så konklusjonen min ble da: Går ikke på cyl. 2 som jeg ble fortalt da jeg tok over bil. Sjekket pluggene i dag og da var pluggene i cyl. 1, 4, 5 og 6 sota, mens 2 og 3 så helt nye ut. . Tok deretter Kompresjonstest på alle cyl. 1, 4,5 og 6 hadde fra 12,4 til 13 bar . Men cyl 2 og 3 hadde null kompresjon. Så nå er spørsmålet, hva gjør jeg videre, er vel begrenset med årsaker til dette ? Toppakning ? Ventiler ? Stempelringer og lignende ? Hva tror dere, noen som har vært bort i noe lignende ? Se vedlagt skjema for verdier
  4. Deler et bilde av motordekselet om andre er i tvil om hvordan det er festet på 2,0 bensin 115 hk . Det er rett å slett trykket ned på 4 tapper, så det må trekkes av med litt makt ....
  5. Satser på den nye slangen her gjør underverk, har fått skiftet den i dag, den ny ble festet opp med strips siden den gamle hadde flere hull etter slitasje pga gnissing mot andre motordeler den kom borti på sin vei Men får ikke testet den på vei før til uka, står på piggdekk enda ......
  6. Tror "Synderen" er slangen som går fra den vacumklokka eller hva det nå heter ...
  7. Var ut å sjekket nå, ikke noe skruer, så jeg brukte litt makt, og da løsnet det, er trykket ned på en tapp på hvert hjørne. Det som var det beste var at det først jeg så var en helt flisete vacumslange, så da spørs det om feilkoden forsvinner i løpet av helgen også :) Tenkte jeg kunne dele bilde av dette her, men hva må jeg gjøre for å få laste opp bilde ?
  8. Er denne motoren skjelden ? Finner ikke en eneste youtube video om denne motoren.... Er jo ikke mulig å finne ut hvordan en får av motordekselet..... Noen som vet hvordan en får det av uten å bryte stykker fester og lignende ?
  9. Luftfilteret jeg skiftet ut var også standard og ikke KN, var bare fullt av støv ....
  10. Skiftet luftfilter( Standard luftfilter ) for å se om dette hjalp, renset også LMM med sensor rens, var da bra 2 kjøreturer før det kom tilbake. Får gå over å sjekke vacumslanger og lignede å se om der er noe feil der. Har 2 Passater nå men en diesel og en bensin, så det går vel ikke an å byttelåne LMM for å se om det hjelper ?? Takk for tipsene :)
  11. Takk for linkene, men ble ikke så mye klokere enn da jeg googlet kodene tidligere i dag. Trodde at poenget med feilkode avlesning var å finne ut feilen ikke bare å få ei lang liste med mulige feil, er det slik på VW biler ??? Har selv kjørt diagnose på BMW`n jeg har, der får en faktisk vite hva som feiler bilen .....
  12. Hei Har en Passat 2,0 115 hk bensin 4Motion, der kommer motorlampe og abs lampe på i hytt og pine, har lest av feilkoder men dem sier meg ikke så mye siden dem ikke sier noe konkret. Noen som skjønner seg på disse her ? Motorkode : 16556 01/05 ABS kode : DTC 01 18256 01/01
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår