Gå til innhold

th3-1nonly

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om th3-1nonly

  • Bursdag 08/23/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Stord

th3-1nonly's Achievements

  1. Joda, kjent med at Cirrus har omtrent samme deler som Stratus ;) Men noen som vet når årsmodellene ikke lenger er kompatible? Fant noen som var laget for 01 modellen, men de ser ut som de har den samme formen. Har forresten skaffet en biltema katalysator, noe som vet om den vil passe, evt. Størrelsen på den originale ? Mye spørsmål på en annens tråd, føler meg som en douche :P
  2. Takker! Men en ting jeg lurer på, prøver helst å unngå å montere eksterne lykter på bilen for å få bedre fjernlys, antar det er flere av dere stratus eiere som synes originalene er rimelig dårlige. Noen som vet om aftermarket, xenon godkjente lykter til en 1996 modell ? Jeg leter litt selv, men jeg tenkte om noen allerede visste om noe.
  3. Awesome bil du har der, Anskaffet meg selv en Stratus i Januar, og fikk lappen som nesten 20 år gammel i Februar så er ute og kjører alt for mye med stakkern :P Liker bilen godt, er jo helt sinnsvakt med plass i den, og har ikke stort å egentlig sette en finger på når det kommer til feil. Prosjektet mitt sålangt blir å få byttet katalysatoren siden den skrangler noe voldsomt, bilen generelt er veldig død i draget til tider. Har vurdert å få den omlakkert til metallic Svart istedenfor Sølv. Vurderer å snart få byttet reimen til dynamo og det, samt reg. reim og dets tilbehør, men kan ikke si jeg gleder med når jeg hører at du omtrent må ut med hele motoren :P Har også vurdere å trekke om alle seter, og sprouse opp interiøret for å få en mer ny-bil look :P Blitt alt for glad i bilen :D Ellers kan jeg relatere til noe av det du skriver, blant annet at jeg hadde olje i ekspansjonstanken (Heldigvis virket det som gammel olje fra når toppakning var byttet v/ 160k,(nå gått 210K) den kom iallefall ikke tilbake etter jeg renset systemet og fylte på ny kjølevæske). Tikking fra motoren er jo også en ting, og der må jeg få byttet til 10W-40 eller 15W-40 istedenfor 10W-30'en som er på den nå. Har også merket at oljelampen lyser ved lavere turtall, så blir å få byttet oljetrykk sensoren tenker jeg. Stereoen for meg fungerte ikke når jeg kjøpte bilen, og ble ganske kjapt byttet ut med en ganske enkel og grei Pioneer spiller, enda en ting jeg må si er godt levert fra Chrysler er ganske gode standard høyttalere! Antennen min er ikke så glad i å gå ned, selv om antennemotoren går som bare juling så henger ikke antenner med før noen trykker den ned med makt. Batteriet var også dødt når jeg kjøpte den, så var jo det første som ble byttet, og jeg vil tørre å påstå at det er den merkeligste plasseringen jeg noen gang har sett av et batteri :P Ikke at det plager meg, siden du ikke bytter det like ofte som i en trådløs pc-mus :P Ellers kjempebil. Gleder meg til du legger ut flere oppdateringer, ganske artig å se hva andre gjør med sine stratuser!
  4. Så langt ser kjølevæsken klarblå ut, og er ikke mye tegn til ny olje, so far so good.
  5. Skal vi se, nå har vi tatt en grundig sjekk på det, og det er olje. Jeg har etter beste evne renset ekspansjonstanken, men det ligger fremdeles olje på veggene i tanken. Lot motoren gå litt ca 30 min. Og det kom ikke noe mer olje i tanken enn jeg antar allerede var i i systemet: Radiator, slanger osv. Men jeg skal kjøre den litt, tømme den, kjøre litt til, tømme mer, og forhåpentligvis få ut all oljen fra systemet slik at vi ser om det bare var rester, eller om det var nylig at den kom. Den så gammel ut da...Selvfølgelig også tømme og rense ekspansjonstanken. Slik så det ut FØR vi renset. Legg også merke til at når motoren blir ruset kommer det vanndamp fra eksosanlegg.
  6. Ligger noe flak i den fikk jeg beskjed om av min stefar, da det er hos mine foreldre at bilen står for øyeblikket. Det var svartbrunt med flak, skal personlig av og sjekke det idag etter jobb. Da skal vi også tømme ekspansjonskammeret og ta en stikkprøve.
  7. Om jeg ikke husker helt feil fra service manualene, har de ikke foran meg akkurat nå siden jeg er på jobb! Så var toppakningen byttet av tidligere eier. Jeg kan ikke si det for sikkert, men om den har blitt byttet så er det vel forhåpentligvis det som ligge igjen. Håper bare ikke det er toppen....
  8. Hmm, det ligger noe i ekspansjonskammeret til kjølevæsken som minner alt for mye om olje, noen som har en ide hva det kan være ?
  9. Siden forrige eier nevnte at batteriet i siste tiden alltid var tomt, så tenker jeg at det i det minste kunne være verdt å sjekke opp i, eller om det var noe som var typisk feil med det elektriske. Nå var jo batteriet like gammel som selve bilen, så det er jo ikke rart at det i den seneste tiden alltid var tomt. Men slik er nå det. Merket også at sentrallåsen ikke fungerte, noen ide om hvor jeg burde starte der ? bryteren for å låse alle dørene virker, men bruker jeg nøkkelen, eller trykker ned låsen på døren så gjør skjer det ingenting med de andre dørene.
  10. Da har jeg endelig fått byttet batteriet, og den starter uten problemer. Var litt knot med å få på plass et uorginalt batteri, men det gikk omsider. Men jeg lurer på om det kanskje er en liten sjanse for at det er jordfeil en plass, dere som er litt mer kjent med disse bilene, hvor ville det vært vanlig å starte ?
  11. Stemmer det! Stoler mer på skivebremser generelt, men slik er nå det.
  12. Da har jeg skaffet tak i et nytt batteri som jeg skal prøve, jeg har også fått tak i plastsparkel slik at jeg kan fikse litt kosmetiske skader her og der. Lurer også på å gjøre noe med interiøret da kunstskinnet på armstøttene er slitt bort. Skal også ta en grundig vask av bilen så fort jeg får råd til å suse den gjennom en autovask. Stereo'en skal bare byttes i en annen, antennen skal jeg også ta en kikk på når den tiden kommer. Har også sjekket på et Reg. Reim kit på Ebay, så jeg vurderer å bare legge inn en bestilling på det, da følger det også med vannpumpe. Hele framstillingen er byttet så jeg vet ikke helt med bærekulene, bilen føles meget fast og fin på veien, med god respons på rattet, så tror ikke jeg trenger å bytte de ennå. Kikket litt på bremseskivene fremme og trommelene bak, litt rust der, så vurderer å byttet kalipperene og skivene framme. Litt usikker på om jeg skal ta trommelene i dette øyeblikket, den bremser fint, så skal vel strengt tatt ikke være nødvendig helt ennå, siden overflaten på skiven der klossene griper ikke har et fnugg av rust. Dette er vestlandet, for mye salt i luften og på veien! Har også satt en gummiknott på rundt 3mm på dør-sensoren til førerdøren, så jeg slipper å legge meg i en sving nok til at g-kreftene flytter døren noen micrometer og ulingen begynner. All elektronikken fungerer iallefall utmerket, og jeg føler meg overasket over standen på bilen, da den i dette øyeblikk ser ut til å være en av de bedre! Men jeg er forberedt på det verste etter jeg har vært i kontakt med Kina mopeder og den sorten. Så jeg vil gjøre alt jeg kan nå for at denne ikke skal bryte sammen som ALLE mopedene jeg har hatt har.
  13. Har gått igjennom alle servicene til bilen, og alle gir beskjed om at ABS ikke er et gjeldende kontrollpunkt for angitte bil. Har også googlet rundt litt, og denne modellen jeg har, har ikke ABS som standard, men at det finnes som ekstra utstyr. Men den har el. vindu, noe jeg også forstod ikke alle hadde heller. Men jeg skal være obs på kanalene, og Servo-rørene, tror du det evt. ville vært en god ting og dekke de til ?
  14. Hei. Her nettopp kjøpt meg en stratus fra 1996, og slik jeg fikk inntrykk av er bilen i meget god stand, og har fulgt servicer med jevne mellomrom. Bilen går godt, og det er ingenting jeg kan sette en finger på. MEN jeg har aldri hatt en Chrysler før, in fact, jeg har nettopp fått bil for første gang. Så jeg fikk beskjed om at jeg burde overveie å bytte reg. reim, jeg lurer dog på hvor mye dette bruker å koste hos verksted. Prisene varierer nok, men sånn ca. Jeg har også vurdert å få byttet sim. ringen i samme slengen siden jeg har hørt den har en tendens til å gjøre at bilen lekker litt olje. Jeg hører litt surkling fra bilen når jeg tråkker pedalen fra turtall rundt 1000 til 2000. Hva kan dette komme av tror dere ? Skal sjekke under bilen imårra, og mistenker at det er eksosanlegget, dere får gi meg en pekepinn i riktig rettning om dette om dere har mulighet Sensoren til førerdøren må også byttes, for under kjøring begynner den å gi beskjed om at døren ikke er lukket. Easy fix, just mentioning. Denne modellen har ikke ABS, men gir god respons på bremsene, og håndbrekket fungerer utmerket! Batteriet var dødt når jeg kjøpte den, men skal bytte det imårra. Starter fint med litt starthjelp, ingen ulyder fra motor heller, og bilens dynamo ser ut til å fungere godt. Andre ting jeg kommer på er at antennens motor ikke fungerer, så den går ikke opp eller ned. Noen små kosmetiske skader, og minimalt med overflaterust på bilen, uten å ha sjekkt understellet. Tenker på å tektylere understellet bare for å verne den for rust i fremtiden. Vedsiden av dette, ingen problemer, god respons på rattet, fun clutch, god girkasse, og tilsynelatende god gassrespons. For 9000 syntes jeg dette var en god deal, men hører det er en del problemer med denne modellen, har dere også noen tips til hva jeg burde se etter i fremtiden, evt. bytte av slitedeler ? Hva som helst, vil ha denne bilen en stund, den er stilig, går bra, og er god å sitte i. Takk på forhånd!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår