Gå til innhold

Boundish

Bruker
  • Innholdsteller

    105
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Boundish

  • Bursdag 12/18/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil og motor er vel hoved interessen

Contact Methods

  • Bosted
    Ørsta

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Boundish's Achievements

  1. Noen riper som ikke ville gi slipp ved emblemet. På dette tidspunktet begynte det å blir lengre mellom bildene, så neste bilde er 50/50 på passasjerdøra. Detalj av ferdig dør Lykte innsatstene hadde fortsatt beskyttelse belegget fra fabrikk og det satt godt ,men fikk det vekk tilslutt. en slags 50/50 Det var det av korrigeringsbilder , la et lag SV shield på bilen som fikk liggen mens jeg gikk i gang med interiøret. Startet med å ta ut og rense setene foran med mimo for at de skulle få god tid til å tørke før de skulle inn igjen. Ca halve sittepute på førerstol tatt. Førerstol ferdig, de mørke områdene er fukt. Slik så det ut inni bilen , tok vekk midkonsollen for bedre tilgang. Ferdig støvsuget. Teppet var et mareritt å støvsuge, sanden ville ikke slippe taket. Teppet er litt misfarget av sola, spesielt på tunellen bak. Fotbrønn på passasjerside ferdig Ferdig bak. Plast og vinyl fikk SV protection matt På rattet og armlenet på konsollen har nissan tatt en snarvei og lakkert plasten istedet for å støpe hele i en farge slik at det er slitt vekk og ser mindre pent ut på kanten til skittent, så driver å funderer litt på hva jeg skal gjøre med det.. Ferdig interiør Dekksider og gummi på fanger fikk et lag med SV pneu. Ferdig bilder .
  2. Polerte bilen for et par uker tilbake. Starter med et par bilder av den generelle tilstanden. Som man kan se bærer lakken preg av at langt liv ,en god del swirls og diverse rds rundt om. Så testet jeg litt komboer på panseret og kom frem til at Scholl S3 og 3M blå superfine på 3m grønn og blå pad gjorde susen . Her er resultatet etter å ha gått over panseret med den komboen .Det som ser ut som kjørespor er refleksjon av taket over bilen som er bølgemetall , ble lurt flere ganger selv underveis og man ser igjen denne refleksjonen på flere bilder rota S3 på dekslet mellom panser og frontruta da jeg overdreiv mengden på padden på første pass ,spruta over alt ... Det er forskjell på å barbere seg å skjære av seg huet som det så fint heter. Fortsatte på venstre framskjerm, stygge riper ved markerings lyset. 50/50 Skjermen ferdig , belegget man kan se helt nede foran gikk ikke vekk samme hva jeg prøvde under vask , mistenker at det er noen som har vært i overkant rause med tectylen en gang i tiden. Døra ferdig, skade på bakdøra som må fikses Jobbet meg bakover , bakskjerm ferdig.
  3. Er litt gromlyd ja . Motoren er glad i turtall også. Rød linja er på 7000rpm :-)
  4. Update ! Fikk tak i ny motor i starten av januar. Den "nye" motoren hadde forgasser , men jeg skal brukte toppen som var på den originale motoren siden den har innsprøyting. Så ble motoren plukket ned til blokka og lakkert . Sånn så den ut . Den hadde stått lagret inne siden 1996 , men den gikk rundt. Tettet åpninger å dynka den i surfex HD 1:3 og steamet den på 130c og 140bar , det hjalp lite.. Demonterte ventildekslet i spenning på hva som kom til å møte meg under der: Toppen av straks klart for puss og lakk Topp og bunnpanne ble lakkert Så gikk jeg løs på ventildekslet som så ganske trist ut. Her brukte jeg stålbørste på rettsliper for å få vekk det ytterste laget med irret aluminium. Slik ble det noen gode runder : og slik ble det etter en god runde med våtslip etterflugt av autosol , monterte også toppen : Motoren nærmer seg snart komplett og jeg har hentet bilen og begynt å gjøre klart for å ta ut den gamle motoren. Bilen var støvete og fikk en del salt på seg under veis til der jeg holder på, så jeg tok å spylte over bilen før jeg tok den inn. Slik så den ut rett før jeg spylte den. (litt tung i ræva pga en haug med deler i bagasjerommet) Tok av panseret når jeg fikk bilen inn for at det ikke skal være i veien under motorbytte. Som man kan se så trenger bilen en grundig vask og "detail". Gikk fort over med støvsugeren inni bilen. Skiftet også girpose og girkule siden jeg hadde nytt liggende. Interiøret trenger en god vask og en runde med mimoen , men heldigvis er det ingen store hakk eller riper så det burde bli bra etter en rens . Her er motoren igjen , den mangler jo starter , dynamo og servopumpe osv. Det skal jeg plukke av motoren som sitter i bilen . Tidligere denne uka så byttet jeg motor ,tok ikke noen bilder når jeg tok ut den gamle og satt i den nye motoren , men den startet rett opp etter og ha koblet til alt . I dag har jeg satt på grill og panser og den går som ei klokke(nesten , litt fintuning må til) . Ellers er det et par elektriske småtterier jeg må ordne , men det nærmer seg utvendig og innvendig detail med stormskritt nå
  5. lyden kan bli bra den med rett eksos og filter på forgasserene : https://www.youtube.com/watch?v=Bqn5zAQub0w eller : https://www.youtube.com/watch?v=k1h4skcrCWE .Støtfangerne har støtdempere inni så det kan bli vanskelig . Jo er i bunn og grunn samme motor som 240z . Motor fra 260Z, 280Z og 260/280c m.flere passer også med ubetylige endringer :-) Bilen er basert på 180b som vi hadde her hjemme på berget , denne har litt lengre frontparti for å få plass til 6ern og selvfølgelig usa fangere osv. Bildet lyver litt desverre sitter rester av gammel toppakning , er ikke løse foringer .
  6. Jeg har fått en 1978 Datsun 810 stv usa modell ,som har en gåen blokk . Sitter en l24e i den. Så om det er noen her som har eller vet om en l24, l26 eller l28 motor da helst med forgassere som de vil selge er det bare å rope ut. Planen er å sette den istand og få den på veien igjen først og fremst . Her er et par bilder av bilen.
  7. Vel 6x9 er jo allerede kjøpt inn så jeg får prøve å tune anlegget best mulig med dem.
  8. Hmm.. Har ikke noe serlig annen plass og gjøre av sub og 6x9 , forslag på hvordan jeg løser det bedre? Btw hattehylla er fast metall med stoff oppå hvis det har noe å si
  9. Hei ! jeg har liggende et anlegg som jeg skal ha inn i bilen , men så er jeg litt uerfaren og trenger litt hjelp. ustyret er som følger: -Alpine CDA-117ri ,Spiller -Alpine PXE-H650, Lydprosessor -Infinity Kappa FIVE , forsterker -Infinity Kappa 652.9i 165mm høytallere fremme -Infinity Kappa 693.9i 6x9 bak -Infinity Kappa 120.9W 1400w sub Det er ikke målet mitt å få kraftigste bassen i gata , men snarere god lyd (i normal forstand , har ikke tenkt å bruke lørdagens lottogevinst på anlegg heller) , så jeg håper jeg ikke har vært helt på bærtur med det jeg har handla. Egentlig så virker dette nokså rett frem og sette opp i hodet mitt ,men den lydprosessoren(LP) er jeg helt grønn på føler jeg. Leste en forumpost om LP på diymobileaudio ,men ble ikke noe klokere på det , siden det virket som om det ble mye kobling frem og tilbake med AUX osv mellom spiller og lp og jeg har ikke over gjennomsnittet god plass bak spilleren. Kort sagt er det noen som har erfaringer med oppsett av en slik eller lignende lp? Takker så mye for svar:pray
  10. [ATTACH]30976[/ATTACH] deilig med fint vær:-)
  11. Ønsker å kjøpe en 505 Turbo , alt av interesse !:m'm:
  12. jeg syns denne funker fint me org "stuk" :blunk:
  13. Hei :) jeg har en 1991 peugeot 605 srdt 2.1 td som jeg ønsker og få mer effekt ut av så jeg lurte på om noen hadde stilt opp trykket på diesel pumpa og turboen på disse før :) og om noen vet hvordan jeg gjør det:) , turbotrykket er egentlig greit det vet jeg hvordan jeg stiller sånn sett , men diesel pumpa har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal stille opp trykket på , noen som jeg vil tru er nødvendig å stille opp hvis man skal stille opp turbo trykket :) så er det noen som vet hvordan jeg stiller trykket på d.pumpa? :) På forhånd takk:)
  14. Michael Jackson - Dirty diana :) , Knall sang! , utrulig synd at jackson har gått bort
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår