oi68 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Hei! Jeg vurderer å kjøpe en 9-5 Vector Stasjonsvogn 2.0t 2003 mod. Den har gått ca 100 000. Er det noe jeg bør være oppmerksom på? Det sitter en chip slik at motoren yter ca 200 hk, er dette noe jeg bør fjerne, eller er resten av bilen bygd for dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 tror du bare kan beholde den chipen i bilen uten at det noe spesiel skade av det. btw, er den chipet med garanti fra saab? Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oi68 Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Bilen selges av Saab forhandler, så jeg tror at det er safe slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emphezis Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 tror du bare kan beholde den chipen i bilen uten at det noe spesiel skade av det. btw, er den chipet med garanti fra saab? Så lenge den er chippet av en seriøs "forhandler" (anerkjent chip-firma og chip-merke etc.) så er det safe. Ingen anerkjente firma som driver med slikt vil ha rykte på seg for å ødelegge biler, så de tyner ikke bilen til det aller ytterste. Mange sier (og dette stemmer visst også) at motoren får et "finere liv" med chip pga. bedre motorstyring, bedre drivstofføkonomi etc. (Om du kjører som du ville gjort uten chip selvsagt.) Om du gir full pinne vil du selvsagt bruke både mer bensin og slite mer på bilen enn du ville gjort uten chip... Er forresten på utkikk etter en 9-5 2.0T selv for tida... ;) Siter Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod Web: http://voluz.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalheim Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Så lenge den er chippet av en seriøs "forhandler" (anerkjent chip-firma og chip-merke etc.) så er det safe. Ingen anerkjente firma som driver med slikt vil ha rykte på seg for å ødelegge biler, så de tyner ikke bilen til det aller ytterste. Mange sier (og dette stemmer visst også) at motoren får et "finere liv" med chip pga. bedre motorstyring, bedre drivstofføkonomi etc. (Om du kjører som du ville gjort uten chip selvsagt.) Om du gir full pinne vil du selvsagt bruke både mer bensin og slite mer på bilen enn du ville gjort uten chip... Er forresten på utkikk etter en 9-5 2.0T selv for tida... ;) det jeg tenkte på var om den var chipet som ny, du fikk vel kjøpt ny saab med chip fra http://www.nordictuning.com/ som ikke tok knekken på nybilgarantien. Siter 07 suzuki GSXR750 08 subaru outback 2.0D premium 06 subaru impreza wrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg