X8IX8740TIC Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Bilen min 740tic er reg 1.gang i 88, men det er en 89 modell! Skal jeg eller ikke ha katalysator? Noen som vet dette? Har sjekket en del nå, og tror ikke det skal være! Men greit å være sikker før EU godkjenning som er i Mai. Har vært på volvo og spurt men svarene jeg får der kunne jeg like godt fått av en vegg... Elendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Meiner på at alle FT motorer hadde katalysator. For og finne årsmodellen på bilen ser du på chassinr. Der skal stå ein bokstav. På min står det YV1704687F1087103 F = 1985mod. På din meiner eg at det skal stå J=1988 eller K=1989. Håper du blei noko klokere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X8IX8740TIC Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 det er en 89 mod, men hvis jeg går inn på mekonomen eller andre sider og skriver inn reg nr får jeg bare opp eksosannlegg uten katalysator, så tror ike det skal være! Det var et skille i 88-89.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SRT-10 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Jeg har hatt flere biler på EU kontroll uten katalysator, og har aldrig fått noen anmerkning på det. Alle bilene var eldre en 90 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X8IX8740TIC Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Ok, da satser jeg på et JT annlegg uten kat. Dette går seg nok til alikevel.. ejej Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 alle F'ene har kat.. mest sansynelig går det helt fint uten kat., men det er flere som har fått problem med _for lite_ motstand i eksosen, noe som resulterer i at når wg åpner, får eksosen like lite motstand ut gjennom turbo som gjennom WG.. dette er ikke noe jeg selv har erfaring med, men har lest om flere som har fått dette problemet.. noen har også fått feil på lamda da den får en helt annen temp forårsaket at mye mindre restriksjon i ekosen enn orginalt, og lamdaen sitter jo ret før katten, så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X8IX8740TIC Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 B230ft, er du helt sikker på at alle fène har det? Hvorfor får jeg ikke opp eksosanlegg med kat når jeg skriver in reg nr da? vet du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 herregud, ikke stol så blindt på mekonomens sider da. når jeg taster inn reg.nr på min bil står det at jeg har annen motor enn det bilen er utstyrt med iflg ch.nr..... Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 B230ft, er du helt sikker på at alle fène har det? Hvorfor får jeg ikke opp eksosanlegg med kat når jeg skriver in reg nr da? vet du det? Feil på mekonomen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X8IX8740TIC Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Er ikke bare på mekonomen dette skjer.... Har sjekket ut verksteder også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Har forstått det slik at alle F motorer kom med kat... Ser på motor B230FT 87-90. Hos mekonomen. Dersom ein ser på bildet av anlegget komplett med informasjon, so ser der ut som om der er kat eller 3 potter... Er ikkje sikker på kva det fremste er... Potte eller kat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg