Racemaster Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Jeg vurderer å kjøpe Omega stv. så jeg lurer på hva er typisk feil på dissa bilene og hva bør jeg se etter? også lurer jeg på åssen høytallere passer i bilen? Siter Bardalen Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 omega b . men typer av problemer,da må du nesten si hvordan motor du hadde tenkt deg i bilen før jeg kan svare på det.2.0 2.2td 2.0d 2.5 2.5td 3.0 3.2..velg :) men men. rust er et problem på omega b. dashbord låsen,går i stykker for vis folk som ikke vet det bruker den hardt. (idiotisk opel låsning har skiftet den 2 ganger på et år på min.) omega b elsker og spise skiver og klosser :) Visse lakk typer er dårlige på omega b. veldigt dårligt steinsprutt beskyttelse på panser.!!! jeg skal få panser mitt lakken pga av det nå(har litt med hvordan du kjører men men) kommer ikke på noe mer i samma slengen. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsrzj Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei! Noen som vet om det er veldig vanskelig å sette en dieselmotor i en bensin-omega? Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei! Noen som vet om det er veldig vanskelig å sette en dieselmotor i en bensin-omega? Lars det kan du nok glemme. Bedre å kjøpe en TD da gitt. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 hvorfor gidde og skifte fra en bensin til en d? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder-Barn Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 mamma er lykkelig eiger av en omega b.. den har en 2.0i 16v motor og er en 95mod.. det som er dårlig med bilen er at fjernkontrollen til sentral lås og alarm er en ir sender.. altså en må sikte på ir motakeren som sitter i taket.. men nyere omega har radio styrt sentral lås ;) om vinteren hender det ofte at låsen fryser på den, slik at det kan vere et helv**** å få opp døra om vinteren.. og når du endelig har fått den opp vil ikke døra henge seg på dørlåsen, før det har blitt så varmt inni bilen at låsen har tint.. og dørstopperen som sitter mellom hengslene på døra må smøres av og til pga at det knirker som bare pokker.. vi måtte sveise noe på eksos potta og bytte bremse-skiver og fjærer bak på den pga rust.. :S ellers er det en veldig go bil å kjøre, har deilige seter som man ikke får vondt i rykken av å sitte i lenge, den har stort bagasje rom og motoren drar godt på lavt turtall.. problemene er ikke så store som de kanskje hørest ut, men kan vere nogså irriterende dersom du har dårlig tid og det er -15 ute :P Mvh Tom Siter VW Golf 5 2.0TDI 2005mod. Jeep Cherokee 4.0 1993mod. Nissan 200SX 1.8T 1991mod. Yamaha YZF 600 1999mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 ir sendern til setrallåsen er irriterende men kjøp over 96- moddel så skifta dem på opel til en mye bedre. bare ikke og vaske bilen i 15 minus så fryser det ikke. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Har 94 B med IR, har lært meg å sikte. Det er egentlig ganske enkelt, bare holde senderen lavt nede (lommehøyde) og vinkle den litt oppover ("innunder" taket) og trøkk i vei (mottakeren er forran i taket, kuleformet), rekorden min er ca 7 meters avstand :D hehe... Men veldig irriterende da man må ha klar sikt. Og smarte meg har snøbørsta i bagasjen... Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hehe :) rekorden min er faktisk lengre.den funker bedre når du har vasket vinduene godt :) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongen_ Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Omegamannen nevnte rust... Hvor er det spesielt at det kommer rust på omega?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Omegamannen nevnte rust... Hvor er det spesielt at det kommer rust på omega?? kommer rust på den vis man ikke tar vare på den.men men slapp av ikke noe farlig rust.bare overflate der hvor det pleier og komme. i dørhjørner osv,de utsatte stedene.alle biler ruster jo før eller senere:( Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hjulbuer og langs kanter er de mest utsatte etterhva jeg har forstått. Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Og under lister hele dritt bilen ruster hehe :) men ingen ting på taket hehe:)Nå må jeg begynne og slipe rust igjen:)yahho gleder meg allrede:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega_V6 Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Hjulbuer og langs kanter er de mest utsatte etterhva jeg har forstått. Kanalene er ganske utsatt også der de koser seg bakom skjørtene.. lurt å kike bakom der av og til.. ihvertfall hvis du bor i bergen.. Landets saltehovedstad der salting på tørr vei i 5-6 +grader er veldig poppulært.. Siter Har: -05 Rexton RX270 XDi ToplineHatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Kanalene er ganske utsatt også der de koser seg bakom skjørtene.. lurt å kike bakom der av og til.. ihvertfall hvis du bor i bergen.. Landets saltehovedstad der salting på tørr vei i 5-6 +grader er veldig poppulært.. hehe omega hører ikke hjemme i bergen høres det ut som .kjøp deg omega "C" galvanisert runt om ruster ikke før år 2906:)når jeg får penger blir det Sedan Omega "C" 2.6l 180hk mye mindre elektronik i den motoren en i x25xe så holder mye lengre og mer stabilt er vel rette ordet;) Men ikke noe vondt om x25xe,holder som faen:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg